Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben bezig met het maken van een prijscourant. Hierbij loop ik tegen het volgende probleem aan. Ik wil als we de prijscourant gaan afdrukken de boven en de onderregel op elke pagina laten terugkeren zonder gebruik te maken van de kop en voet regels. Om duidelijk te maken wat ik bedoel heb ik een PDF file toegevoegd. Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen !!!!

:applaus::applaus::applaus:
 

Bijlagen

  • Dieren huidige prijslijst.pdf
    267.4 KB · Weergaven: 148
Ik ben bezig met het maken van een prijscourant. Hierbij loop ik tegen het volgende probleem aan. Ik wil als we de prijscourant gaan afdrukken de boven en de onderregel op elke pagina laten terugkeren zonder gebruik te maken van de kop en voet regels. Om duidelijk te maken wat ik bedoel heb ik een PDF file toegevoegd. Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen !!!!

:applaus::applaus::applaus:

Kan je me zeggen waarom je geen header en footer wilt gebruiken? dat is namelijk de functie die excel voorziet voor dergelijke zaken. stel dat je daar een gegronde reden voor hebt zou ik durven voorstellen van in je werkboek een 'leeg'-tab in te voeren die je telkens gebruikt als sjabloon voor een nieuwe tab.

Als ik je verkeerd begrijp, laat het dan gerust weten ;)
 
Bij office 2007 is het: Pagina indeling > Titels afdrukken. Hiermee kan je aangeven welke regels altijd afgedrukt moeten worden.

Maar header en footer is idd makkelijker.

Succes
 
In het PDF file welke ik heb bijgesloten heb je kunnen zien dat deze al aanwezig zijn. Titel van de lijst staat bovenin, de algemene leveringsvoorwaarden staat onderin. Er is ook nog een ander probleem zoals je in het PDF je kan zien corresponderen de onder en boven regel met de tekst er boven en voor zover ik het weet is dit met de header en footer functie niet mogelijk. Ik hoop dat jullie nog een andere optie hebben als knippen en plakken,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik ben even niet mee. wat bedoel je met corresponderen met de rest van de file?

Zoals je ziet hebben de boven en onderregel van de prijsinformatie een extra verduidelijking naar de tussenliggende productinformatie. Als je dit in een voettekst wilt neerzetten dan kom je in de problemen daar je de kolommen niet als voettekst kunt bemoemen. Ik hoop dat het zo duidelijk is.
 
Bij office 2007 is het: Pagina indeling > Titels afdrukken. Hiermee kan je aangeven welke regels altijd afgedrukt moeten worden.

Maar header en footer is idd makkelijker.

Succes


Werkt de tip met afdrukken van boven en onderregel niet?
Het is me nog steeds niet duidelijk wat er in de header moet corresponderen met de exelfile.
Is het deze bijlage die je in de header wil op het juiste formaat?
 

Bijlagen

  • Knipsel.jpg
    Knipsel.jpg
    13.4 KB · Weergaven: 94
Laatst bewerkt:
Ik ga het proberen aan de hand van de bijgesloten filetjes te verduidelijken. De basis is een excel bestand waar alle (in dit geval dieren staan vermeld) Als we dit gaan uitprinten dan is het mogelijk om de boventekst op elke pagina mee te printen. Nu willen iets soortgelijks doen met de onderste regel in het spreathsheet, niet geheel gelijk aan de bovenste regels maar wel met de zelfde functie namelijk de klant duidelijk maken op welke wijze hij deze prijslijst moet lezen. Dit geheel zetten we na plakken en knippen (kost erg veel tijd) om in een PDF file, in het groter PDF file zie je ook gelijk het probleem de pagina's worden niet omgezet zoals wij dit willen het gevolg geen onderste rgel in het pdf filetje die aan de klant duidelijk moet maken hoe deze te lezen maar alles op het volgende blad.(of en dat is uiteraard ook mogelijk alles op het eerste blad en niets op het tweede blad) Misschien geeft deze link ook enige duidelijkheid http://www.stamps-as-a-souvenir.com ga via de online shop naar prijslijsten zie dan het tapje dieren.

Ik hoop dat een van jullie voor mijn probleem een oplossing weten
 

Bijlagen

  • Dieren huidige prijslijst.pdf
    267.4 KB · Weergaven: 154
  • dieren.pdf
    66.2 KB · Weergaven: 124
  • Kopie van DIEREN 2010 071009.xls
    50 KB · Weergaven: 124
Pdf

Pdf

Als ik je excel bestand open in ecxel 2007 en ik converteer m naar pdf dan zijn zowel de onderregels als de bovenregels keurig mee geconverteerd. Dus ik snap eerlijk gezegd het probleem niet.

Groeten,
Mikasjors
 

Bijlagen

  • test.pdf
    244.6 KB · Weergaven: 140
Laatst bewerkt:
In open office heb ik al een voorlopige opolssing gevonden voor die balk.
Eerst selecteer ik ' voorbeeld paginaeinde ' , zo kan ik zien tot waar de pagina gaat komen.
Dan naar beeld--werkbalken
Daar selecteer de werkbalk ' invoegen '.
Druk in de kleine werkbalk die verschijnt, op de knop ' uit bestand '
Ik heb een afbeelding gemaakt van de pdf, van de balk die onderaan iedere pagina moet komen en selecteer dit nu.
De afbeelding verschijnt in het exeldocument onderaan pagina 1
rechtsklik op deze afbeelding en kopieer ze op iedere pagina onderaan.
vervolgens rechtsklik op iedere afbeelding en kies ' schikken achteraan '
Exporteer ik dit nu naar PDF dan krijg je dit bestand (zie bijlage)
Kijk eens na of het dit is wat je juist wil.

PS: vergeet niet de extentie toe te voegen bij exporteren naar pdf.
BVB naam ok.pdf
De extentie word op mijn pc niet automatis toegevoegd.
 

Bijlagen

  • ok.pdf
    95.5 KB · Weergaven: 151
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan