Diverse ONKYO in faling ...!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Toen de Internetradio op mijn AV Receiver TX-NR656 het eensklaps niet meer deed vond ik de reden vrij snel nl. dat de authenticatie-server van Onkyo het niet meer deed. En die authenticatie en updatecheck is een onontkombare check bij het opstarten van de NET-functie en dus de TuneIn app op de receiver voor alle netwerkradio's. Gaat die in error dan kan je niet verder ...
Dus nam ik contact op met Onkyo Support met onderstaand bericht :

"Recently the NET -> TuneIn function stopped working. I learned that the AV receiver on startup of the NET function checks for firmware updates on AVRUPD1.ONKYO.COM (IP : 13.33.28.207:80).
But now a 'cannot connect to server' error turns up and checking on PC learns me that a HTTP connection to that server is not available.
When the server does not send back a 200 respons the TuneIn platform or service is not started.
Can you please remedy the update server and/or advise me how to circumvent this check when launching TuneIn on the AV receiver."

Tot mijn verrassing kreeg ik vrij snel het onderstaande antwoord dat velen zal interesseren !!!

"Dear Philip,

Thank you for contacting our support.

We are sorry to hear that you are having trouble accessing the apps/services on your receiver, we realize just how frustrating this must be for you.
This is due to the Japan servers and websites shutting down after Onkyo had filed for bankruptcy earlier this month, and closed down as a company.
We apologize for any inconvenience this situation must be causing you.

While Onkyo the company has closed down, Onkyo the brand is still ongoing. Your Onkyo devices are still going to be supported in the future and to make sure this situation does not affect you and your products for long, we are currently looking into alternative ways to restore the functionality of the services and apps.

We ask for your patience and understanding as we work to provide a solution to this problem as soon as possible."

Wie een ONKYO in huis heeft weet dus wat er nu fout loopt ...

meer details : https://hifi.be/artikel/31169/Onkyo...de-merknaam,-service-en-garantie-blijven.html
 
Laatst bewerkt:
Toen de Internetradio op mijn AV Receiver TX-NR656 het eensklaps niet meer deed vond ik de reden vrij snel nl. dat de authenticatie-server van Onkyo het niet meer deed. En die authenticatie en updatecheck is een onontkombare check bij het opstarten van de NET-functie en dus de TuneIn app op de receiver voor alle netwerkradio's. Gaat die in error dan kan je niet verder ...
Dus nam ik contact op met Onkyo Support met onderstaand bericht :

"Recently the NET -> TuneIn function stopped working. I learned that the AV receiver on startup of the NET function checks for firmware updates on AVRUPD1.ONKYO.COM (IP : 13.33.28.207:80).
But now a 'cannot connect to server' error turns up and checking on PC learns me that a HTTP connection to that server is not available.
When the server does not send back a 200 respons the TuneIn platform or service is not started.
Can you please remedy the update server and/or advise me how to circumvent this check when launching TuneIn on the AV receiver."

Tot mijn verrassing kreeg ik vrij snel het onderstaande antwoord dat velen zal interesseren !!!

"Dear Philip,

Thank you for contacting our support.

We are sorry to hear that you are having trouble accessing the apps/services on your receiver, we realize just how frustrating this must be for you.
This is due to the Japan servers and websites shutting down after Onkyo had filed for bankruptcy earlier this month, and closed down as a company.
We apologize for any inconvenience this situation must be causing you.

While Onkyo the company has closed down, Onkyo the brand is still ongoing. Your Onkyo devices are still going to be supported in the future and to make sure this situation does not affect you and your products for long, we are currently looking into alternative ways to restore the functionality of the services and apps.

We ask for your patience and understanding as we work to provide a solution to this problem as soon as possible."

Wie een ONKYO in huis heeft weet dus wat er nu fout loopt ...

meer details : https://hifi.be/artikel/31169/Onkyo...de-merknaam,-service-en-garantie-blijven.html
Philip,

Toen ik uw bericht las was ik wel even verrast temeer omdat ook ik in het bezit ben van een Onkyo maar dan het model TX-NR 737. Dus ik direct mijn AV-Reciever opgezet en via Net verschillende netwerkzenders via TuneIn app afgelopen en bij mij werkt alles nog opperbest. Heb wel nog vorige week een update gedaan!
Grts Danny B
 
En hoe heb je die update gedaan ? Is misschien voor mij ook een oplossing want wie weet maakt hij nu verbinding met een andere server bij de opstart maar 'weet' mijn toestel dit nog niet ...
 
Net even gaan kijken en ..... hij doet het hier ook weer !!!
Blijkbaar hebben ze hun server dus opnieuw in de lucht, waarschijnlijk op een andere hosting ...

Case closed dus maar ik zou toch graag @Danboy even van je horen hoe je een firmware update voor die AV receiver had getriggerd ....
 
heb het menu-item ondertussen gevonden ... normaal gezien had ik een melding moeten krijgen als er een firmware-update gewenst was, maar om een of andere reden was die er niet of heb ik die gemist.
Is nu bezig met update over NET - duurt wel even.
 
@ PhilipV,
Sorry dat ik zo laat reageer maar ben er even tussenuit geweest. Inderdaad kan je via het menu van uw AV/netwerkwerkspeler indien die aangesloten is op het netwerk uw Firmware update's doen. Die Firmware update kan idd een tijdje duren 30 - 45 Min dus gewoon laten doen zou ik zeggen en ZEKER NIET onderbreken !
Ikzelf heb de update gedaan via PC op de Onkyo website, alles op USB stick gezet en zo geplaatst, via uw menu op de AV receiver kan je aanduiden of je die via Net of USB wil installeren.
Volgens ik kan zien was uw laatste update:

Latest Firmware Number (16 digits):2170-6050-7100-0011​

As of 24 Novenber 2021​

  • Fix the playback format issue converted as AAC format while playing TIDAL's FLAC audio format.
  • Improve reception capability in certain TuneIn Radio stations.
  • Minor bug fixes and improvements stability.
Nu voor alle duidelijkheid Philip, ook ik krijg geen meldingen dat er een update beschikbaar is, dat krijg je alleen te zien als je het menu induikt en laat controleren of er een update is of zoals ik gaan kijken op de support van Onkyo.

In elk geval is uw bakske weer in orde voor een bepaalde tijd en laat ons hopen dat die support van Onkyo nog een tijdje actief blijft !;)

Grts, Danboy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan