Outlook heeft onverwacht een App Zoekbalk boven de berichtenlijst
Betreft : Outlook 2021 Outlook 2019 Outlook 2016
PROBLEEM
Na het bijwerken naar versie 2402 Build 17231.20182 heeft Outlook nu onverwacht een App-zoekbalk boven de berichtenlijst.
Afhankelijk van hoe je het leesvenster hebt ingesteld, kan dit het zoekvak verdringen of toch zeker hinderen.

STATUS: voorlopig enkel een WORKAROUND
Het Outlook-team heeft een oplossing voor dit probleem geïmplementeerd en verwacht op dit moment dat deze in de openbare update van 13 februari zal worden uitgebracht.
Oplossing of eerder workaround 1:
Als je het probleem moet omzeilen om te kunnen zoeken, kun je het deelvenster 'Lezen' onderaan zetten door te klikken op 'Beeld, Deelvenster Lezen, Onderaan' of op 'Uit'.
Oplossing 2:
Als je de App-zoekbalk dringend moet verwijderen, keer je terug naar de build voordat het probleem begon.
Zet de installatie van Office terug naar versie 2312 Build 17126.20132.
Om dit te doen:
Selecteer Updateopties en kies 'Updates uitschakelen'.
Maak een afspraak in je agenda voor na 13 februari om te controleren of het probleem is opgelost.
Als dat zo is, schakel dan updates weer in door te klikken op Bestand > Office-account > Updateopties > Updates inschakelen.
Betreft : Outlook 2021 Outlook 2019 Outlook 2016
PROBLEEM
Na het bijwerken naar versie 2402 Build 17231.20182 heeft Outlook nu onverwacht een App-zoekbalk boven de berichtenlijst.
Afhankelijk van hoe je het leesvenster hebt ingesteld, kan dit het zoekvak verdringen of toch zeker hinderen.

STATUS: voorlopig enkel een WORKAROUND
Het Outlook-team heeft een oplossing voor dit probleem geïmplementeerd en verwacht op dit moment dat deze in de openbare update van 13 februari zal worden uitgebracht.
Oplossing of eerder workaround 1:
Als je het probleem moet omzeilen om te kunnen zoeken, kun je het deelvenster 'Lezen' onderaan zetten door te klikken op 'Beeld, Deelvenster Lezen, Onderaan' of op 'Uit'.
Oplossing 2:
Als je de App-zoekbalk dringend moet verwijderen, keer je terug naar de build voordat het probleem begon.
Zet de installatie van Office terug naar versie 2312 Build 17126.20132.
Om dit te doen:
- Sluit alle Office-toepassingen af.
- Selecteer Start, typ cmd in het zoekvak, klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt (of cmd.exe) en selecteer vervolgens Uitvoeren als beheerder.
- Typ in het dialoogvenster 'Opdrachtprompt' de volgende twee opdrachtregels en druk op Enter na elke opdrachtregel :
- cd %programfiles%\Common Files\Microsoft Shared\ClickToRun
officec2rclient.exe /update user updatetoversion=16.0.17126.20132
Selecteer Updateopties en kies 'Updates uitschakelen'.
Maak een afspraak in je agenda voor na 13 februari om te controleren of het probleem is opgelost.
Als dat zo is, schakel dan updates weer in door te klikken op Bestand > Office-account > Updateopties > Updates inschakelen.