open compilatie dvd niet meer leesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zette vroeger mijn foto's en mappen op een open compilatie dvd, die als hij vol was werd gesloten. Dit alles met Nero, tot mijn volle tevredenheid.
Nu heb ik nog 1 open dvd met belangrijke foto's erop, die de pc niet meer kan lezen.
Hij geeft ook aan dat er geen cd/dvd in de schuif zit. Er is dus niks te zien, geen mappen en geen foto's.
Op aanraden heb ik dus Isobuster geprobeerd, maar die ziet ook geen schijf zitten en zeker niet de mappen die erop staan. Isobuster reageert nergens op totdat ik de schijf er terug uithaal, bij Nero net hetzelfde.
De schijf is nog maar van 2009 en er staan geen krassen op.
Ik ben niet veranderd van brandprogramma, werk met Vista, en heb er nu een externe harde schijf op aangesloten om alles te backuppen.
Maar ik zou zo graag die foto's terug willen hebben, die op die schijf staan. Elke hulp of suggestie is welkom.
 
Ik heb de dvd al op verschillend pc's geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat.
Een vraag voor Pluis: als ik dat programma Nero Incd installeer, komt dat dan niet in botsing met Nero Startsmart?
 
Nero smartstart is gewoon om Nero op te starten.
InCd laat U toe op de cd te schrijven en lezen ervan zoals je zou doen met een harde schijf. Je kan dit lezen en schrijven enkel als InCd op Uw pc staat. Daarvoor bij de installatie van Nero kiezen voor installatie.
 
Ik heb InCd geinstalleerd op 2 pc's, eentje met vista en eentje met xp.
Installatie geslaagd.
Als ik er de open compilatie insteek, dan reageert het programma bij allebei de pc's niet meer, en kan dus niet lezen wat er op de dvd staat.
Wat nu? maar in de vuilnisbak gooien.....???
 
Ben je wel zeker dat dit met Nero geschreven was? Er was vroeger nog een 2de programma die dat kon. Maar de naam is me verdwenen. Als ik me niet vergis kwam dat van HP. Die leverde dat indertijd bij een nieuwe cd speler.
 
Gewoon eens proberen via Nero.
Gebruik de optie kopieren van Nero. Kijk of Nero de CD dan wel leest. Zo ja, kopieer dan alles naar een nieuwe lege CD Rom.
Zo nee, dan denk ik dat de CD toch op een of andere manier ernstig beschadigd is en herstel niet meer mogelijk.

Een laatste optie is om een CD Rom brander te gebruiken in plaats van een DVD brander, omdat een DVD brander gevoeliger is voor fouten. Zo'n ouderwetse CD brander wil soms een fout niet als fout zien en kopieert daarna de onbeschadigde data.
Wieweet weet je nog ergens iemand met een CD Rom brander.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan