Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat kan de reden zijn dat mijn pc er 20 minuten over doet voraaleer op te starten. Gedurende die 20 minuten blijft het scherm met windows xp draaien.
Het is dan wachten tot de verschillende gebruikers te voorschijn komen. Daarna loopt alles tamelijk vlot.

Heb al gekeken naar de harde schijven ,
Geeft wel een melding dat ik op mijn schijven het dubbel kan schrijven als voorheen ' smart .......'.

Ik heb vorige week wel de schijf moeten veranderen, omdat er een bestand verloren was gegegaan. Kon het niet terug zetten, maar had een backup disk en heb die in de plaats gestoken; Daarna geen problemen , tot eergisteren.

Dus de computer blijft toeren op het scherm Windows xp , na x tijd start hij dan de gebruikerslijst , en daarna de instellingen.

Wat doet hij wanneer het scherm Windows xp te voorschijn komt????

Dank bij voorbaat voor een tip
 
Zowiezo even eerst een vraag:
Is dit van de ene op de andere dag gekomen of is dit er langszaam ingeslopen.

Volgende vragen:
Scan je wel eens op spyware en virusjes?
Installeer en verwijder je regelmatig programma's?
Run je wel eens een opschoonprogramma?
 
Zowiezo even eerst een vraag:
Is dit van de ene op de andere dag gekomen of is dit er langszaam ingeslopen.

Volgende vragen:
Scan je wel eens op spyware en virusjes?
Installeer en verwijder je regelmatig programma's?
Run je wel eens een opschoonprogramma?

inderdaad best je probleem proberen duidelijker te omschrijven. we hebben hier een héle goeie analyst die je zeker van troep af helpt, want daar stinkt het naar, niet Pluis?
 
Wat je alle maal kan doen
Computer wordt steeds trager

Je computer wordt naar verloop van tijd steeds trager. Je moet dus af en toe een grote schoonmaakbeurt houden. Het eerste wat je moet doen, is de bestanden weggooien, die je computer vervuilen. Ze staan onder C:\Windows in de map Cookies en in de map Temporary Internet Files (Tijdelijke Internet Bestanden).
Een afnemende snelheid van je computer, kan trouwens ook veroorzaakt worden door je Opstart Menu.
Opruimen doe je via Start | Programma's | Bureau-accessoires | Systeemwerkset | Schijfopruiming. Indien dat niet werkt, dan gebruik je de Verkenner. Ga naar C:\Windows\Cookies en gooi alles weg. Doe dat ook met de andere map - die met de Tijdelijke Internet Bestanden.


Als dat gebeurd is, dan begin je aan de tweede stap. Verander daarvoor eerst enkele tijdsinstellingen. Het gaat erom dat je computer en/of je beeldscherm NIET na een half uur (of eerder) afslaan als je bezig bent met de derde stap. Ga daarom eerst naar "Mijn Computer" en kies voor "Configuratiescherm". Ga daarna naar: Beeldscherm | Schermbeveiliging | Instellingen. Kies nu voor NOOIT uitzetten van de monitor EN van de computer zelf.


Hierna kun je beginnen met de belangrijkste, derde stap. Wat een paar maal per jaar moet gebeuren is "Defragmenteren". UITLEG. Overal op je harde schijf staan stukken (= fragmenten) van je bestanden. Dat betekent dat een bestand NIET op een plek staat, maar verspreid wordt over je harde schijf. Dat heeft invloed op het opstarten en op het verwerken van gegevens. Door het fragmenteren op te heffen wordt alle fragmenten, waaruit een bestand bestaat, keurig achter elkaar gezet. Ze worden dus in zijn geheel op EEN plek opgeslagen. Dit noemt men "defragmenteren" = het ongedaan maken van het gefragmenteerd opslaan. Als je dit nooit (of lang niet) hebt gedaan, kan het uren duren. Advies: laat je computer dit 's nachts doen.

Om "Defragmenteren" voor elkaar te krijgen moet je kiezen voor: Start | Programma's | Bureau-accessoires | Systeemwerkset | Defragmentatie. Als dat niet mogelijk is, kies je voor Start | Uitvoeren. Kies nu voor c:\windows\defrag.exe. Als het erg lang duurt kun je kiezen voor "Stoppen" en daarna opnieuw opstarten, maar dan wel bewust kiezen voor "Instellingen" en het vinkje weghalen bij "fouten controleren". Het programma "defrag.exe" doet dan alleen wat het moet doen: alle afzonderlijke bestanden opslaan op EEN plek en het opstarten en verwerken versnellen.
 
hello,

even situeren
1. 14 dagen terug fout ntoskrnl.exe beschadigd, kan niet meer opstarten

getracht fout te verbeteren doch niet gelukt

2. de harde schijf vervangen door een reservekopij (fysisch vervangen)

3. de copmputer starte normaal op

4. enkel dagen later , computer start helemaal niet meer op

5. na nakijken en opnieuw aansluiten van de fysische aparaten , kabels losgedaan , terug vestgemaakt aan moederbord , starte de computer terug normaal op.

6. 5 dagen geen enkel probleem met opstarten

7. de computer heeft 20 minuten nodig om op te starten(huidige situatie)

eenmaal het scherm WINDOWS XP voorbij is , en ik mijn gebruikersnaam en passwoord ingeef , geen enkel probleem meer. Snelheid is dan normaal.
Het is enkel blijkbaar bij de initiele opstart van windiws , nade bios of ttijdens de bios?????

werk momenteel op mijn reserve , is trager doch doet het nog.

grtjes,

marcel
 
Is van 1 dag op andere gebeurt (zie vorige uitleg)
(na 1 hapering )

virusscanner die bolt : avast , laatste versie actief

schijf ; 50 procent vol (40 gb)

mij lijkt het dat hij achter iets fysisch moet zoeken????

(defragmenteren gedaan, scan virus gedaan, voor de fout reeds)

heb al veel meegemaakt , maar dit nog niet

grtjes,

marcel
 
Is van 1 dag op andere gebeurt (zie vorige uitleg)
(na 1 hapering )

virusscanner die bolt : avast , laatste versie actief

schijf ; 50 procent vol (40 gb)

mij lijkt het dat hij achter iets fysisch moet zoeken????

(defragmenteren gedaan, scan virus gedaan, voor de fout reeds)

heb al veel meegemaakt , maar dit nog niet

grtjes,

marcel


Enkel een AV laten draaien voldoet zeker niet. zeker ook een malwarekiller laten scannen: veel malware activeert reeds in boottime. en dan een boost doen met bvb Glary Utilities ( zeer goede freeware! )

ik verdenk je register ervan vele corrupties te bevatten. Niet alleen een HDD kan versplinterd en/of corrupt zijn, maar ook je register. En dat register kan vele restwaarden bevatten die onnodig zijn zodat je traag werkt.

Puur op opstart kan je dit gaan beheren om tijd te winnen. Draai niks dat je niet dagelijks gebruikt. Laat je helpen door bvb een YU2008 of glary utilities om dit overzichtelijk in te stellen mét backups.

... En vergeet niet dat je niet alleen mag vertrouwen op on-access-controle. Verifieer regelmatig manueel!;!
 
Ga alles nog eens rustig overlopen en uitvoeren.

Zoveel mogelijk scannen.

Ga dan zeker iets laten weten .

marcel
 
hello,

die schijf die ik vervangen heb staat als master , niet als slave.
moest ze als slave staan danb had ik waarschijnlijk mijn computer niet fatsoenlijk kunnen opstarten de dagen ervoor. Na het vervangen (was een kopie gemaakt met ghost) starte hij onmiddelijk terug op. Na 2 dagen is hij pas raar beginnen doen , dus het vervangen van die schijf heeft mijn inziens niks met de situatie te maken.

grtjes,

marcel
 
hello,

even situeren
1. 14 dagen terug fout ntoskrnl.exe beschadigd, kan niet meer opstarten

getracht fout te verbeteren doch niet gelukt

2. de harde schijf vervangen door een reservekopij (fysisch vervangen)

3. de copmputer starte normaal op

4. enkel dagen later , computer start helemaal niet meer op

5. na nakijken en opnieuw aansluiten van de fysische aparaten , kabels losgedaan , terug vestgemaakt aan moederbord , starte de computer terug normaal op.

6. 5 dagen geen enkel probleem met opstarten

7. de computer heeft 20 minuten nodig om op te starten(huidige situatie)

eenmaal het scherm WINDOWS XP voorbij is , en ik mijn gebruikersnaam en passwoord ingeef , geen enkel probleem meer. Snelheid is dan normaal.
Het is enkel blijkbaar bij de initiele opstart van windiws , nade bios of ttijdens de bios?????

werk momenteel op mijn reserve , is trager doch doet het nog.

grtjes,

marcel


ntoskrnel (komt van windows NT, van operating system OS en van kernel bestand KRNL

Na de opstart van je BIOS volgt een hardwaredetectie.
Misschien eens kijken naar een biosupgrade als niets helpt.
Windows kijkt na wat er allemaal aanwezig is en of er iets is veranderd.
Hiervoor baseert het zich op de gegevens van het BIOS
Dan worden de systeembestanden geladen (juiste drivers zoeken etc).

Deinstalleer alle drivers van het moederbord (videokaart als ze onboard is, geluid, chipset....)
Probeer dan eens een basisopstart van windows, enkel voeding, moederbordje, toetsenbodje, ram, procesor en harde schijf.
Al de rest los.
Wat doet de pc bij zo een opstart?
Is het dan goed?
Bekijk het dan enkele dagen of het zo blijft.
Dan 1 apparaat bijzetten en opnieuw testen
 
Laatst bewerkt:
Ooit el eens ComboFix laten lopen.Lees vooral eerst de gebruiks aanwijzigingen.

ComboFix | freeware

Combofix in Google steken en pagina's in het Nederlands vragen, zo kom je op verschillende NL-sites.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan