Status
Niet open voor verdere reacties.
aan allen,

Heb de schijf in een andee computer gestoken als slave.
Hierop zoveel mogelijk gescand malware ....;;
Niks gevonden
Vervolgens via windows een cleanup gedaan.
Daarna opnieuw geprobeerd , na winoptimer gebruikt te hebben.

De pc start nu terug op van deze oorspronkelijk schijf , wat er gemankeerd heeft weet ik nog altijd niet , enkel dat ik al mijn gegevens nog heb en er blijkbaar niks meer aan de hand is.

Heb wel onmiddellijk de schijf gekopieerd naar een reserve, want ik vrees toch dat het blijkbaar een hardware fout is op die schijf , alhoewel ik nergens een fout krijf bij een scan.

Allen bedankt , voor de hulp.

Voor mij mag dit onderwerp gesloten worden, zonder een zinnige verklaring te kunnen geven voor het opgedoken probleem.

grtjes,

Marcel
 
Ik vermoed een driverprobleem, of beschadigde vista.
Deze heeft zich dan kunnen herstellen.
Misschien eens scannen op slechte stukken van de schijf zelf.
Dat, een infectie of driverprobleem, daar hou ik het op.
Gelukkig is het vanzelf opgelost.
Ik laat nog enkele dagen openstaan, als het weer na 5 dagen misgaat..
Je weet maar nooit.
Liever dat alles in orde blijft natuurlijk he
 
T'is weer zover

Opstarten alles aangesloten duurt 30 minuten

Alles los behalve muis, toetsenbord, scherm 1 min 05

Kan het zijn dat de hardware toestellen (scherm lijkt me verdacht is verschillennd inde kelder en op bureau) de oorzaak zijn.Niet vinden van een driver?? Zou normaal toch een melding moeten geven dan???

Het is de tijd gemeten tussen insteken stekker, en weergavee scherm gebruiker(welkom).
Tussen in verschijnt windows xp scherm

Iemand een idee??

dank bij voorbaat

Marcel
 
Kan een slecht contact zijn ergens.
Ofwel in de computerkast iets dat los zit en door verhuis van plaats slecht contact geeft.
Ik denk niet dat het aan het scherm ligt, met of zonder scherm start een pc altijd goed op.
Je krijgt ook vreemde klreuren als er iets is met het scherm.
Kan ook aan vocht liggen in de kelder aan het stopcontact of de kabels onder de grond.
Aarding van het stopcontact, misschien heb je ergens op de electrische installatie een stroomverlies.
Leg eens een verlengdraad met dominostekker naar de kelder voor de stroomtoevoer, zowel naar pc als scherm, misschien maakt dat verschil.
Er zijn legio mogelijke oorzaken, het word zoeken naar de dader.

Dominostekkers zijn wel verboden, maar bijna iedereen heeft ze.
Ze zijn ook in alle electro en doe het zelf zaken te koop.
Dit even ter info.
 
Tja, heb hem terug naar boven verhuist. Ander scherm erop , start weer binnen de 1 min 10 op. Dus denk dat ge gelijk hebt met een slecht contact op het moederbord ergens. Zal waarschijnlijk de ide kabel zijn die soms geen contact geeft en dat hij dan blijft zoeken achter de hard disk om op te starten. Wel eigenaardig dat hij dat dan na een half uur vind ofwel moet het door de warmte wel contact gevormd worden.
Persoonlijk dacht ik ook dat het beeldscherm er niks mee te maken heeft, maar ja ge begint aan alles te twijfelen. Nu dat is ook uitgesloten.
Oplossing : als hij nog eens blijft hangen een mee schudden, als dat helpt dan ligt het ergens aan het moederbord-sslecht kontakt , of kabel fout.

Hou u op de hoogte

Marcel
 
Heeft hij het probleem alleen maar in de kelder, dan kan het aan het stopcontact liggen.
Is het daar vochtig, dan misschien waterdamp in de kast van de pc die er na 20 minuten is uitgeblazen door warmte en de fan.
Electronica is erg gevoelig voor temperatuurschommelingen ook, dit omwille van vochtcondensatie als je van een warme naar een koude plaats verhuisd.
Een laptop zal na 2 minuten al opstarten, die word sneller warm en droog.
Maar gezond is het toch allemaal niet.
Beste is een laptop nemen en deze terug bovendoen na gebruik in de kelder.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan