opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik zit terug met opstart probleempje
mijn pc wil dus niet automatisch opstarten,ik moet telkens op F1 drukken en dan doet hij verder
er komt melding bij het opstarten, System is running in fail-safe
please rechek BIOS CMOS SETUP
 
Probeer dit eens.

Stap 1)
Start op met de WinXP-cd en wanneer je aan het Setup-scherm komt, zie je een mogelijkheid om de letter "r" in te drukken. Doe dit dus.

Stap 2)
Hierdoor krijg je een dos-prompt

Stap 3)
Typ in die dos-prompt het volgende : "chkdsk /p" (zonder de haakjes) en druk op Enter.

Stap 4)
Bevestig indien gevraagd en laat het ding maar zijn werk doen.

Stap 5)
Wanneer dit gedaan is en de dos-prompt terug vrij is, typ dan ook nog eens "fixboot" (terug zonder de haakjes), bevestig indien nodig en druk terug op Enter.

Mocht dit om de één of andere reden niet werken voor jou, vervang dan stap 3,4 en 5 door in de dos-prompt het volgende commando in te typen :
"chkdsk /r" (terug zonder de haakjes).

Wanneer je zowiezo gedaan hebt met het ingeven van de commando's, typ dan telkens "exit" (terug zonder...) in het venster van de dos-prompt en druk op Enter. Hierdoor zou de pc terug moeten opstarten, neem er dan best eerst de WindowsXP-cdrom uit of start op langs de harde schijf en niet cd en alles zou terug picobello moeten gaan.
 
mocht het dan nog niet lukken dan kan je nog een bios update uitvoeren
dat kan ook helpen
 
lijkt me wat ingewikkeld
ben een leek hoor voor wat pc betreft
zal er best eens iemand bijroepen om dit uit te voeren
zo kan ik niks verkeerd doen he
bedankt voor de info en zal jullie iets laten weten of het gelukt is
 
Deugnietje, je doet je naam alle eer aan.

Wellicht zonder te beseffen heb je instellingen verandert van je BIOS.
IK heb dit ook es gezien op mijn PC, en dit gebeurde als ik mijn bios op "veilig" zette.

Ik raad je aan indien je niet weet wat een bios is externe hulp in te schakelen.
 
tjoepke
ik heb helemaal niks aangepast hoor,is waarschijnlijk bij het starten gebeurd.
op een dag drukte ik op de knop ma merkte dat hij niet helemaal ingedrukt was en heb er nogmaals op gedrukt en toen zat ik dus met da probleem.
ma kga er zelf nie beginnen aan prutsen hoor wees gerust, ben mss een deugnietje maar gene bricoleur, lololol(lachen)
 
Okay, ik neem mijn woorden terug.
Wat ook een oorzaak zou kunnen zijn, is de batterij voor je bios niet meer voldoende spanning levert.

Maar goed, wees gerust uw computer is niet kapot en uw bestanden zijn niet verloren. Dat is het belangrijkste toch?
 
het lijkt me verstandiger van het niet zelf te doen want ik ken te weinig van pc af.
zal een vriend roepen om mij te helpen
het is neit de eerste maal dat ik dit tegenkom,heb toen mn pc binnen gedaan bij de handelaar waar ik hem gekocht heb , en die vond de oorzaak toen ook niet maar had het wel hersteld.
 
Laat je ons iets weten als je vriend is langs geweest en of het probleem opgelost is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan