opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel veel kans dat er in het bios iets niet klopt. Vraag eens rond, er is altijd wel iemand die ervaring heeft. Het is ook mogelijk dat de batterij plat is maar dat klopt niet met wat je zegt over dat heropstarten. Het is normaal dat men in de winkel niet zegt wat er fout was, anders kan je het ook zelf oplossen.
 
het kan volgens mij niet dat de batterij plat is
dan start je bios volgens mij niet op
 
Het batterijtje zorgt ervoor dat de bios de ingestelde waarden onthoud ( alsook de interne kalender en tijd). Deze knoopcel ontlaad enkel! kan NIET bijgeladen worden! en plat is plat! Het kan zijn dat ie zijn ingestelde waarden vergeten is. Dit moet nagezien worden door iemand die weet met wat hij bezig. Soms wordt bij de fabrikant de normale instellingen getoond. Helaas is geen standaard afspraak van de fabrikanten.

Een voorbeeld van zo'n bios instelling:

http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?i=instr_bios_hera_g&psn=117193000134

grtzt.wivy
 
Laatst bewerkt:
het kan volgens mij niet dat de batterij plat is
dan start je bios volgens mij niet op

Met een platte batterij start je bios wél op. Je krijgt dan enkel de vooraf ingestelde waarden van de fabrikant. Dus een schijf die je zelf aangehangen hebt zal niet gezien worden.
 
Met een platte batterij start je bios wél op. Je krijgt dan enkel de vooraf ingestelde waarden van de fabrikant. Dus een schijf die je zelf aangehangen hebt zal niet gezien worden.

Precies, je slaat de nagel op de kop. Zal trachten de volgende keer toch wat meer informatie te geven. :duimop:
 
nee er is niks aan de hardware veranderd
ik denk dat het aan de startknop ligt want is daarmee begonnen , niet helemaal goed ingedrukt tijdens het starten en heb dan nog eens gedrukt en toen was het zo dat ik dan op F1 moet drukken om hem verder te laten opstarten
 
het lijkt me verstandiger van het niet zelf te doen want ik ken te weinig van pc af.
zal een vriend roepen om mij te helpen
het is neit de eerste maal dat ik dit tegenkom,heb toen mn pc binnen gedaan bij de handelaar waar ik hem gekocht heb , en die vond de oorzaak toen ook niet maar had het wel hersteld.

Die startknop heeft er niets mee te maken hoor.
Als hij contact maakt start het systeem, maakt hij net geen contact, dan gebeurt er niets.
Ik heb ooit nog systemen naast hun behuizing gstart met een schaar (door deze tegen de contactjes te houden)
Hoelang is dit geleden?
Op de herstelling heb je normaal 6 maand garantie.
In dat geval even terug ermee, moest het maar goed hersteld hebben.
Ik heb nog 2 vraagjes.
Hoe staan datum en tijd?
Weet je welke harde schijf je hebt, een met brede grijze of zwarte datakabel op ide-controller (pata) of een op de sata-controller (sata-schijf).
 
nee er is niks veranderd en ik heb niks losgekoppeld .
snap ook nie hoe het nu ineens gebeurd is
denk dat het aan de startknop ligt, niet goed ingedrukt geweest en dan nogmaals gedrukt en twas van da
 
Kabel van ca 5cm breed waarschijnlijk.
Sata heeft 7 draadjes en is 1 cm breed.
Aan de schijf ligt het niet.
Je pc moet kunnen starten met de basissettings van je bios.
Ik zou die eens resetten.
Hoe?
Trek de stekker van de pc uit het stopcontact
Druk meermaals op de startknop
Open de pc-kast en haal de batterij uit het moederbordje (da's de grite printplaat achteraan in de kast)
De batterij is bij pc een platte ronde batterij met een doorsnede van ca 1.5 ?* 2 cm.
Na 30 minuten mag de batterij er terug in.
Sluit de kast en start eens op.
Datum en tijd zullen wel verkeerd staan.
Je vriend kan daarna de bios optimaliseren.
 
heb die melding ook al gehad,was toen een probleem met de videokaart(nieuw),heb die toe verwijderd en de melding was weg.
De foutmelding is hardwarematig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan