Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had problemen bij de opstart van men pc. Toen ik een jumpertje had verzet startte hij opnieuw op en begon ik met opnieuw xp op te zetten. kreeg plots een zwart beeld en de pc ging uit. opnieuw opgestart en nu hoor ik geen biep meer, geen toetsenbord meer enkel zwart scherm. Nu kan het dat alles van de C is maar geen enkele cd wil hij lezen bij de opstart en kan niet in dos geraken want toetsenbord werkt niet...iemand raad?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het is een intel computer met moederbord presscot 800
ma denk niet dat jullie daar iets mee zijn. heb een klavier met stekker aangesloten maar nog steeds geen biep en in dos kom ik dus niet. hoe laat ik hem op een andere manier de cd lezen van xp?
 
Het beste is dat je al het overbodige even loskoppelt, dus je cdromspeler, dvd speler en evt 2de schijf.
Bij meerdere geheugenreepjes ook even op 1 na er uit halen.

Maak de pc zo kaal mogelijk, des te minder kans op fouten heb je.
 
Is er wel een jumper verzet? ik vraag het me af.
Het is een prescott ready bordje, waarschijnlijk pentium 4 met 478 socket in dit geval.
Vaak geen biossupport voor usb toetsenbordjes.
Ik denk dat bleken met jumper bedoelt een stekker met een draadje aan van het uitbreidingsslot voor usb.
Dat is inderdaad wel eens eenblokje van 6 stekkertjes.
Ofwel staan ere kleine schakelaartjes bij???
Om in bios te komen houd het maar op het ps2 toetsenbordje.
Als we zo xp geinstalleerd krijgen kunnen we dan met een progje achterhalen welk mobo het is en zoek ik even het schema op bij de fabrikant.
Heb je geen boekje van de pc?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan