E-mail Outlook 365 berichten categoriseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Outlook 365 > Menu balk > Start > Labels

Labels toont slechts de vlag Opvolgen. Dat is toch niet normaal ?
1689175687383.png



Categoriseren is zelden beschikbaar. Hoe pas ik de werkbalk aan om de functie permanent te tonen?
Op zeldzame momenten is de functie beschikbaar maar doorgaans niet aanwezig.
Dit is wat ik normaal zou moeten zien:

1689175562899.png
 
Zo krijgt u de categorie zichtbaar en werkbaar (enkel op 365 of Exchange, werkt niet op IMAP of POP)

1689187555488.png


1. Maak zoals de boodschap die u krijgt aangaf een eigen customized groep en doe dat binnen de Home Tab van de Mail funktie van Outlook, want daar wil u het te zien krijgen, begrijp ik eruit..

2. Haal dan uit All Commands de funkties die naar Categorien verwijzen. Ik heb ze hier allemaal gezet, maar je kan best een keuze maken tussen één van de beide 'Categorize'

Bevestigen en dan krijg je dit in de tab:

1689187748103.png


Maak het vooral naar je eigen zin !

PS : je ziet ook dat 'Categorize' als zichtbaar is in de Tags group en dus ook overbodig zou zijn in de nieuwe groep.
 
Laatst bewerkt:
Categoriseren is zelden beschikbaar. Hoe pas ik de werkbalk aan om de functie permanent te tonen?
Dit is wat ik normaal zou moeten zien:

Bekijk bijlage 253723
Dit item in de groep Tags / Labels krijg je enkel te zien wanneer de aangeklikte mail zich op een 365 of Exchange Server bevindt ...
Heb je binnen Outlook vb. ook een Telenet of Proximus account staan dan zal je dit item zien verdwijnen als je op een van die mails klikt.

De funktie Categorie wordt immers ENKEL door Exchange ondersteund (en dat is 365 eigenlijk ook), niet op IMAP of POP.
 
Ik heb verschillende accounts staan in Outlook 365, waaronder 2 hotmail.com accounts.
Slechts op één van beide heb ik de functie Categoriseren.

Dit is name1@hotmail.com
1689250527660.png


Dit is name2@hotmail.com
1689250049475.png


Eigenlijk is functie Categoriseren héél beperkt. Het werkt alleen met Microsoft accounts. Die moeten bovendien Exchange accounts zijn.
 
Inderdaad ... je hebt nu alle info.
Bepaal maar voor jezelf of je er mee aan de slag wil gaan. Het vergt nogal wat werk (vb. hernoemen van die kleuren in iets zinnigs) en heel veel discipline en structureel werken om met die cat's orde in je mailbox te brengen.

Zelf gebruik ik het lang niet meer - als ik mails wil herkennen/afscheiden uit de massa dan sleep ik ze naar een subfolder, werkt véél overzichtelijker en in alle accounts !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan