Windows 10 outlook bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,
ik ben dom geweest!!!!!! ik heb mijn documenten eens opgekuist en heb per ongeluk de map outlook bestanden verwijderd.
ik heb daarna de prullenmand leeggemaakt.wanneer ik outlook terug opende moest ik terug een ww instellen.
nu ben ik alles wat in de map concepten,verwijderde items enz... allemaal kwijt!!!!
is er een oplossing om deze gegevens terug te vinden??

alvast bedankt!!!!
 
Ik vrees ervoor dat jij alles kwijt bent. De buffer is je prullenbak, maar als je die ook al geleegd hebt vrees ik dat je alles kwijt bent hoor. Eens in je online mailbox gaan kijken en hopen dat je het daar alsnog terug vindt.
 
Als je je mail geconfigureerd had mbv IMAP, dan zou je alles terug moeten kunnen halen van de mailserver. Enkel bij de verouderde protocollen zoals POP3 werden de email gedownload naar de client.
Dus, stel je email gegevens terug in. En kijk dan eens wat je nietmeer denkt te hebben. (na volledige synchronizatie)
 
Je kan dit in je client ten alle tijden aanpassen. Maar in dit geval gaat dit geen oplossing voor je probleem geven. Je hebt namelijk via POP3 alle email verhuisd van de mailserver naar je client. Verwijder je dan de emails op je client, ben je ze kwijt...

Je kan mogelijk mbv recovery software nog iets redden. Al geeft dit geen garantie.
vb; https://www.ccleaner.com/recuva
 
Een weetje voor mindere computerfanaten :
Gegevens van e-mail, agenda, contactpersonen en taken voor POP- en IMAP-accounts
Als u een POP- of IMAP-account hebt, zijn alle gegevens opgeslagen in een bestand met persoonlijke mappen (PST-bestand). U kunt dit bestand naar een andere computer overdragen, zodat u deze gegevens kunt behouden. Als u een PST-bestand van de ene naar de andere computer verplaatst, worden de instellingen voor uw e-mailaccount niet overgedragen. Als u Outlook op een andere computer wilt instellen, kopieert u het PST-bestand van de oude computer en stelt u uw e-mailaccount in op de nieuwe computer. Vervolgens kunt u het PST-bestand op de nieuwe computer openen.

De locatie van het PST-bestand hangt af van uw versie van Outlook, uw versie van Windows en hoe u het account hebt ingesteld of het PST-bestand hebt gemaakt. U vindt het PST-bestand op een van de volgende locaties:
  • Windows 10 station: \Users\<username>\AppData\Local\Microsoft\Outlook
  • Windows 10 station: \Users\<username>\Roaming\Local\Microsoft\Outlook
  • Oudere versies van Windows station: \Documents and Settings\<username>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
 
Je kan je mails van de server afhalen op voorwaarde dat je outlook niet hebt ingesteld dat hij berichten uit de prullenbak mag verwijderen op de server.
Indien je dat toch hebt gedaan kan je recovery software draaien op je pc. Recuva is gratis en goed!
 
Een weetje voor mindere computerfanaten :
Gegevens van e-mail, agenda, contactpersonen en taken voor POP- en IMAP-accounts
Als u een POP- of IMAP-account hebt, zijn alle gegevens opgeslagen in een bestand met persoonlijke mappen (PST-bestand). U kunt dit bestand naar een andere computer overdragen, zodat u deze gegevens kunt behouden. Als u een PST-bestand van de ene naar de andere computer verplaatst, worden de instellingen voor uw e-mailaccount niet overgedragen. Als u Outlook op een andere computer wilt instellen, kopieert u het PST-bestand van de oude computer en stelt u uw e-mailaccount in op de nieuwe computer. Vervolgens kunt u het PST-bestand op de nieuwe computer openen.

De locatie van het PST-bestand hangt af van uw versie van Outlook, uw versie van Windows en hoe u het account hebt ingesteld of het PST-bestand hebt gemaakt. U vindt het PST-bestand op een van de volgende locaties:
  • Windows 10 station: \Users\<username>\AppData\Local\Microsoft\Outlook
  • Windows 10 station: \Users\<username>\Roaming\Local\Microsoft\Outlook
  • Oudere versies van Windows station: \Documents and Settings\<username>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
Dank voor deze info, het is wel zo dat de TS hier juist zijn pst bestanden per ongeluk heeft verwijderd, dus is het een beetje off topic. Tips en truuks kan je altijd kwijt in andere onderdelen van het forum hier.
 
Antwanneke,
ik heb recuva gdwnl en heb een scan laten doen van de prullenbak.
het rare is dat ik dat en nog meer op 04/05/2019 heb verwijderd en dat hij van die datum niets vind.
ik laat hem nu een diepe scan doen en ben benieuwd of hij dan iets zal vinden.
alvast bedankt en ik laat nog iets weten
 
Een weetje voor mindere computerfanaten :
Gegevens van e-mail, agenda, contactpersonen en taken voor POP- en IMAP-accounts
Als u een POP- of IMAP-account hebt, zijn alle gegevens opgeslagen in een bestand met persoonlijke mappen (PST-bestand). U kunt dit bestand naar een andere computer overdragen, zodat u deze gegevens kunt behouden. Als u een PST-bestand van de ene naar de andere computer verplaatst, worden de instellingen voor uw e-mailaccount niet overgedragen. Als u Outlook op een andere computer wilt instellen, kopieert u het PST-bestand van de oude computer en stelt u uw e-mailaccount in op de nieuwe computer. Vervolgens kunt u het PST-bestand op de nieuwe computer openen.

De locatie van het PST-bestand hangt af van uw versie van Outlook, uw versie van Windows en hoe u het account hebt ingesteld of het PST-bestand hebt gemaakt. U vindt het PST-bestand op een van de volgende locaties:
  • Windows 10 station: \Users\<username>\AppData\Local\Microsoft\Outlook
  • Windows 10 station: \Users\<username>\Roaming\Local\Microsoft\Outlook
  • Oudere versies van Windows station: \Documents and Settings\<username>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Standaard gaat Outlook een OST bestand aanmaken (Offline cache). Een PST moet je manueel aanmaken indien gewenst. Voordeel van een PST is inderdaad de mobiliteit van je data.
 
ik vrees dat ik alles kwijt ben .recuva had 2 pst bestanden gevonden (niet van de datum 04/05/2019) maar van vroeger.
ik heb deze in een aparte map geplaatst,maar wanneer ik deze in de map outlook bestanden plaats en outlook open geeft hij aan dat outlook het pst bestand niet kan vinden. of moet ik in recuva naar een ander bestand zoeken?
 
Geef voor de gein eens via de Startknop en dan uitvoeren deze opdracht: %userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Hopelijk is daar nog iets aanwezig waar nog iets mee te beginnen valt.

Wat ook nog te proberen valt is Ontrack Easy recovery.
Met de Free versie is tot 1 GB te herstellen en dat moet denk ik voldoende zijn voor uw Outlook map.

Gewoon even proberen:
 
Laatst bewerkt:
Skippy,
ik heb dit ingevoerd en er komen 2 mappen tevoorschijn.
1;gliding~= leeg
2;roamcache= allemaal DAT bestanden
ben ik hier iets mee?
ik ga nu het ontrack eens proberen,ik hou je op de hoogte
alvast bedankt!!
 
Skippy,
ik heb dit ingevoerd en er komen 2 mappen tevoorschijn.
1;gliding~= leeg
2;roamcache= allemaal DAT bestanden
ben ik hier iets mee?

Nee daar heeft u helaas niets aan.

Als het met Ontrack niet lukt vrees ik het ergste.
Ontrack is 1 van de beste professionele datarecovery centers in Nederland en bieden dus een beperkte Free versie aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan