E-mail Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric1

Steunend lid
Vip Lid
Goedemorgend,

Ik werk met Office 2021

Ik werk met outlook

En ben overgeschakeld van pop3 naar Imap

Dan veranderd het bestandje wel van PST naar OST

Het PST bestand staat onder C,users,erics,documents en daar staat dan het bestand PST en dat veranderd ook alle dagen met de datum mee.

Het OST bestand staat onder users,erics,appdata,local,microsoft,outlook en daar staat het bestand OST en veranderd ook alle dagen met de datum mee.

Bij mijn vrouw op hare laptop is er maar alleen een OST bestand.

Als ik dan op een laptop bezig ben in de mails veranderd het ineens in mijn andere laptop ook en ook in mijn gsm.

Ik vind dat wel gemakkelijk.

Maar nu heeft hij zelf als alle mails onder OST komen heeft hij nog altijd de PST nodig en dan als ik mijne mail begin krijg ik daar twee email adressen maar dan eentje met een 1 achter en die kan ik niet verwijderen want dan vind hij geen contacten meer.

Is er iemand die mij daar mee kan helpen AUB

Mvg

Eric
 
OST staat voor Offline Storage Table. Een .ost bestand wordt door Outlook gemaakt om een kopie van Exchange Server items, zoals e-mailberichten, op de lokale harde schijf te bewaren. Wanneer (opnieuw) een verbinding met Exchange mogelijk is, worden de items gesynchroniseerd. Een .ost bestand is weliswaar bedoeld om offline te kunnen werken, maar het is geen back-up of database van alle e-mail en andere Outlook items.

Wanneer in Outlook automatisch een archiefbestand gemaakt wordt, kan dat wel worden gebruikt om oude berichten te benaderen. Maar een archiefbestand bevat per definitie niet de nieuwste berichten. Wanneer alleen vertrouwd wordt op een archiefbestand kan de gebruiker dus de recentere berichten (evenals alle contactpersonen, taken e.d.) kwijt zijn.

Om een complete back-up te hebben van alle Outlook items is het noodzakelijk een export te maken naar een .pst bestand. Dit bestand kan vervolgens op een extern medium worden bewaard. Zo exporteert u alle Outlook items naar een .pst bestand:
 
Bedankt voor het antwoord
Maar heb juist mijn office er volledig afgegooid en terug geïnstalleerd op een lege laptop mijn mails komen er allemaal door maar ik heb geen contactpersonen niet meer.
En ik heb nog wel een OST file maar geen PST file meer.
Mvg
Eric
 
Het is véél eenvoudiger te verklaren dan wat hierboven wordt gesteld...
Die OST / PST hebben niets te maken met archief of huidig etc...
Hoe zit dat dan ?

POP3 : je hebt maar één bestand en dat bevat alles - je mails, je contacten en adressen. Alles komt van de server naar je PC.
IMAP : je hebt beide waarbij je mailbestand enkel mails bevat en het andere bestand bevat je contacten (maar die staan niet op de server).

Je hebt dus eigenlijk de toedracht zelf al deels verklaard :

"Maar nu heeft hij zelf als alle mails onder OST komen heeft hij nog altijd de PST nodig en dan als ik mijne mail begin krijg ik daar twee email adressen maar dan eentje met een 1 achter en die kan ik niet verwijderen want dan vind hij geen contacten meer."

Als je dus de switch hebt gedaan en van die PST was afgebleven zou alles gedraaid hebben als een zonnetje.
Waarom je het nodig achtte die te verwijderen (door de herinstallatie) ontgaat me, maar het leed is geschied.
 
Hoi, erik

U gebruikt Microsoft Outlook 2021 op uw computer. OST-bestand is geen back-up van de MS Outlook-versie. OST-bestand is gemaakt door Outlook om een kopie van Exchange Server-items op de lokale harde schijf te bewaren. U kunt uw OST-bestand bekijken en vervolgens het OST-bestand naar Outlook PST-bestandsindeling verplaatsen. Eenvoudig uw ost-bestand converteren naar Outlook PST-bestandsindeling. Het gebruik van Mailvita OST naar PST-converter voor mac is eenvoudig om offline ost-bestanden naar Outlook PST-bestandsindeling te converteren zonder enig gegevensverlies.
 
Men moet hier helemaal niets converteren! Anders hebben we nog meer misserie... Als de TS met IMAP werkt is er geen enkele reden om die naar een PST te duwen. De TS had een PST van zen vorige setup met POP3, maar die heeft hij totaal verwijderd. Incl het PST bestand met alles op en aan.
En je hebt ook helemaal geen tooltjes nodig om een PST bestand te maken. Dit kan je standaard in Outlook doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan