E-mail Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.
na een update in windows 11 ben ik mijn adresboek kwijt in outlook :(
Iemand enig gedacht hoe en waar ik het kan terugvinden aub ?
Met dank Jama
 
indien jij het nieuwe outlook (mail app ) bedoeld dat dan staan de contacten onder het account waar jij je mee geregistreerd heb bij Microsoft ..
vb in het nieuwe outlook gebruik ik een telenet email adres en een outlook email adres .. bij het telenet email adres staan geen contacten vermeld .. terwijl bij het outlook email adres de contacten bewaard bleven ...
*de enige optie is de contacten terug toe te voegen in het nieuwe outlook mail van Windows 11
**in mijn web mail versie van telenet werden dan de contacten wel bewaard die eerder werden toegevoegd aan het telenet email adres in het outlook (oudere versie) doch deze werden niet meegenomen naar de nieuwe outlook !
 
Heb je meerdere emailadressen die gekoppeld zijn, klik dan in de nieuwe Outlook eens op Instellingen.
Misschien zie je dan ook zoiets als bij mij dat je probleem automatisch oplost.
outlook email.png
 
Toevallig dit gelezen bij Microsoft support: "Als u uw account synchroniseert met de Microsoft Cloud, wordt er een kopie van uw e-mail, agenda en contactpersonen gesynchroniseerd tussen uw e-mailprovider en Microsoft-datacenters." en daarna deze vraag. Wegens de gelijkenis wou ik dit meegeven, voor het geval dat dit eventueel de vraagsteller zou kunnen helpen.
 
Terloops : in dat ene zinnetje hierboven zit eigenlijk een bom verscholen qua data protection.

Als je Outlook uit Office, lokaal geinstalleerd gebruikt, wordt er gesyncroniseerd tussen elke mailprovider waarvan je je account toevoegt en je installatie in de vorm van maildata bestanden op je PC.
Zekerheid dat MS daar niet aan kan heb je natuurlijk nooit als je hun software gebruikt, maar het is alleszins niet het model.

Kies je echter voor Outlook voor Windows, de nieuwe app dan staan die maildata bestanden niet op je PC maar in die MS Cloud. Logisch want die app werkt volledig in de Cloud, los van je eigen PC ...

Heel logisch ! Maar staan we daar bij stil ? MS vindt het alleszins nodig (veiliger bij ev. misbruik) er vooral voor te waarschuwen, zij het op een manier dat enkel degenen die zoeken (zoals @ivanh ) het ook lezen.
 
@ivanh Zelf gelezen ? werkt enkel met lokale, op PC aanwezige bestanden voor de full Outlook ... TS heeft het hier over de Mail-app van Windows 11, die ongelukkigerwijze nu ook Outlook noemt ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan