E-mail Outlook

toedracht uitgelegd :

Voor Outlook for Windows – nieuwe versie (de app die Microsoft nu aan het uitrollen is als vervanging van de klassieke Outlook en ook wel "One Outlook" wordt genoemd) geldt het volgende:
  • Ja, je hebt een Microsoft-account nodig om de app zelf te gebruiken.
    Bij de eerste keer opstarten moet je inloggen met een Microsoft-account (vb. @outlook.com, @hotmail.com, @live.com of een zakelijk/onderwijsaccount van Microsoft 365).
  • Daarna kun je extra accounts toevoegen, zoals je Skynet/Proximus-mail, Gmail, iCloud, IMAP/POP enz.
    Dus je Skynet-mail kan perfect werken in de nieuwe Outlook, maar de app zelf blijft gekoppeld aan jouw Microsoft-account.
  • Zonder Microsoft-account start de nieuwe versie van Outlook niet op.
👉 Als je dus géén Microsoft-account wilt gebruiken, dan kun je beter de klassieke Outlook (onderdeel van Office) blijven gebruiken, of een alternatief mailprogramma (bijvoorbeeld Thunderbird).

Of Mail van Windows 10 hetzelde is als Outlook?. Gisteren heb ik die terug in gebruik genomen. Met de menuknop kan je mails vertalen, dat Pools is voor mij ondoorgrondelijk.
Mààr bij verzending kan ik geen bijlage bijvoegen, dit was wel in een draadje van zendingen en antwoorden.

Nee, 'Mail' is niet hetzelfde als een Cliënt van Office, Outlook genaamd.
Maar het is wel de voorloper van het huidige 'Outlook voor Windows', ook bekend als Outlook New.

In beide gevallen is het een web-based mail vanop de servers van Microsoft, niet lokaal.
Mail wordt echter niet meer ondersteund en het is niet zeker dat je met de versie nog aan je mailaccount(s) kan verbinden.

Terug
Bovenaan