Opgelost paginarand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wanneer ik een flyer wil maken ga ik als volg te werk: open word> nieuwe document schrijf de tekst voeg aangepast afbeeldingen of pictogrammen in
geef de nodige kleur aan de pagina en dan maak ik een paginarand aan.
Dit doe ik via randen en arcering>kader paginarand neem de gewenste kader en klaar is Kees?
Maar nee hoor! want als ik die wil printen krijg ik die langs geen kanten geprint met een volledig kader rond de pagina de onderste rand print hij nooit af.
Heb naar mijn kunde al van alles geprobeerd toch lukt het mij niet zie bijlage. 1e bijlage laat zien hoe het zou moeten 2e bijlage heeft het afdrukvoorbeeld weer
daar zie je dat hij de onderste rand niet zal printen.
Wie kan mij zeggen wat ik fout doe of hou het wel moet lukken.
Alvast bedankt voor de moeite die jullie willen nemen.
Wilcar.afdrukvoorbeeld .jpg
 

Bijlagen

  • Diner 27 maart - kopie.docx
    163.6 KB · Weergaven: 11
je maakt de flyer best kleiner zodat deze op 1 A4 blad past .. hier zie ik dat de flyer bestaat uit 2 A4 bladen ... je teken grootte staat volgens ik hier zo zie op 48 ..
als dit alles op 1 A4 dient te staan dien je het een en ander aan te passen .
 
Hier print hij meteen af hoor ! inclusief rand maar ... ik gebruik een laserprinter. Durf te wedden dat jij een inkjet gebruikt ?
Alleszins het heeft te maken met de 'printable area' van de printer die jij gebruikt, specifiek bij jouw model.
Printers geven nooit weer tot aan de rand van een papier ...

Hoe los je het op ?

Verbreed de marge van de border ! Maar dat is niet marge van je document op zich.
Hier zie waar het zit in Word 2013 - zal ook wel zo iets te vinden zijn als je andere versie zou gebruiken ...

- Borders zit helemaal rechts in het Design menu van Word.

1583677939365.png
  1. Open het dialoogvenster 'Borders'
  2. Kies voor de options onderaan rechts
  3. op het nieuwe dialoog kan je top en bottom marge aanpassen
  4. of je kan in het puntje daaronder voor 'Follow text' kiezen ipv. edge of page
Best beetje mee experimenteren maar het komt goed !
 
Een flyer maakt u best op A5 formaat.
En zoals PhilipV reeds vermelde: zet onder opties de afstand vanaf de rand overal op 5 pt.
@quwica Ik ben het niet eens met antwoord hier boven : de margin op 5 pt. zetten van de papierrand ipv. 24 pt. waarop het nu al staat zal het probleem nog erger maken !
Experimenteer maar laat het duidelijk zijn dat je de marge zult moeten VERHOGEN, niet verkleinen.
 
ik opende je docx via de word editor Windows 10 opgehaald via de store aangezien ik helemaal géén Office gebruikt en deze editor gaf dus 2 A4 bladen aan ..
daarom dat ik eerder vermelde om deze aan te passen kwa grootte ...

opmerking je past best de datum eens aan want er staat 2019 vermeld !
 
Hier is uw doc waarvan de paginarand bewerkt is.
Openen met Word, anders kan de layout vervormd worden.
 

Bijlagen

  • Diner 27 maart - kopie.docx
    163.1 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Hier is uw doc waarvan de paginarand bewerkt is
@quwica Probeer je het toch ook maar zelf - J.W. is zo behulpzaam het voor jou te doen : maar zo leer je niks hé ... volgende keer sta je daar dan weer voor het probleem. Test je even uit of je wat ik suggereerde ook kan terug vinden in jouw versie en laat je iets weten aub ?
 
laat mij eerst antwoorden op de vraag van Philip idd ik heb een inkjet printer en als ik het document dat JW mij heeft doorgestuurd print is de kader
aan de onderkant er niet op. zelfs op het voorbeeld dat ik vraag voor te printen heeft hij het onderste deel van de kader ook niet wanneer ik de marge
naar 31 punten zet (want ik kan niet meer instellen) toch krijg ik de onderste kader niet geprint.
Wilcar
 
Hoi iedereen wat ik ook instel de paginarand krijg ik wel gedaan op verschillende manieren en lijkt hij in het document die ik bewerk telkens
een perfect kader te geven, maar wanneer ik naar afdrukvoorbeeld ga zie ik daar telkens dat de onderkant weer niet zal geprint worden.
Dit klinkt misschien onwaarschijnlijk maar toch waar, maar ik geef niet op en blijf proberen en zoeken, mocht het nu toch eens lukken laat ik
jullie dit zeker weten.
Wilcar
 
Kijk eens bij "printereigenschappen" - "pagina-indeling" en probeer eens "passend op papier" of "normaal".
Bij pagina-instelling: opties voor randen en arcering -
boven 12 pt
links 12 pt
rechts 12 pt
onder 14 pt
 
mijn voorbeeld aangemaakt via de TekstMarker van de Ashampoo Office aangezien ik géén Microsoft Office gebruikt ..
 

Bijlagen

  • wijkdiner zeelandnet.pdf
    255.1 KB · Weergaven: 3
Als ik naar het voorbeeld kijk zie ik dat een aantal aspecten nog niet bekeken zijn.
Eerst wat uitleg, @quwica

Bij een inkjet-printer is een groter gebied dat niet kan worden gebruikt, vooral onderaan - door de manier waarop het papier wordt doorgevoerd in het toestel. Op het moment dat het onderste gedeelte van het blad voor de printkop komt heeft het trekgedeelte geen vat meer op het papier en wordt het dus eigenlijk al uitgespuwd. De meeste producenten van zo'n printers hebben dat ingebouwd in hun driver dat je daar niet kan printen = 'non-printable area'.

Je moet je dus beperken in die kader qua plaats op het blad.

Daarbij moet je weten dat de kader/border IN DE MARGE wordt geplaatst door Word.
Dus als je de marge van je document op 32 pt. gezet hebt kan je vb. 16 pt. als kader kiezen. Maar staat je marge maar op 12pt en kies je 16pt. dan is die border daar niet te zien.
Bekijk het samenspel van die marge en kader zorgvuldig !

Daarnaast moet het papierformaat ook overeenkomen in zowel pagina-layout als in de printereigenschappen met wat je werkelijk ook gebruikt. Een veel voorkomend probleem is dat documenten met een 'Letter'-formaat werken standaard en soms zelfs dat printers in hun eigenschappen 'Letter' staan hebben terwijl je er eigenlijk A4 instopt.
Heel lang kan dit goed gaan, nl. als je teksten met een gewone marge afprint, want dat 'Letter' is gewoon iets langer dan A4. Dus wat je dan verliest is eigenlijk gewoon wit marge en dat merk je natuurlijk niet ... tot je zoiets als borders probeert te gebruiken.

En ultieme test - kan je dit eens proberen met een :
  1. Print to PDF
  2. andere printer - bij voorkeur laserprinter ....
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan