PC start niet meer op na stroomuitval, hoe herstellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Nadat één van de kleinkinderen, bij mijn ouders, de pc, tijdens het opstarten, stroomloos had gezet, start de pc slechts gedeeltelijk op, schakelt uit en herstart, steeds weer.
Als het venster verschijnt waarbij je de keuze kunt maken tussen veilige modus, laatste correct werkende versie of normaal, kan je kiezen wat je wil, tijdens het opstarten valt hij uit en start opnieuw op.
Ik geraak dus niet in Windows!
De nulsector of opstartfile van Windows is waarschijnlijk beschadigt waardoor hij niet meer in staat is op te starten.
Hoe kan ik dit het beste herstellen zonder gegevensverlies?

Het gaat hier om een Medion-PC P4 2,7Gig, met een oem-versie van XP
Als ik de bijgeleverde cd van de XP-versie in het cd-station steek en kies voor herstelling, krijg ik een venster waar in het rood verschijnt dat de C-partitie niet gevonden wordt.
Als ik verder ga denk ik dat de partitie geformatteerd wordt, met gegevens verlies als gevolg.

Hoe kan ik deze fout herstellen?
Is er een speciaal programma voor dat ik via cd kan opstarten en zo een schijfcontrole en/of herstelling kan uitvoeren?
Zou het lukken met een andere installatie-cd van Windows XP?
 
Nee, sorry ivan, 't heeft niet mogen zijn...
Tijdens het opstarten, met de cd, komt op het einde, onherstelbare fout Windows blauw scherm en je kan alleen maar afsluiten.
Dinsdag gaat hij naar de pc-boer.
Ik denk dat alleen een herinstallatie of een formattering nog helpt, anders een nieuwe HD.
http://www.pctuts.be/1-ivan/
 
Ik hek ook deze probleem gehad met een Medion PC. Formatteren en windows herinstalleren was voldoende.
 
pc valt uit

pc valt uit

Beste,

het probleem kan je oplossen door de schijf eens af te koppelen (kabels) en nadien terug in te steken, door mijn jarenlange ervaring met pc's zou dit moeten lukken.

Mvg,

marc
 
Ik hek ook deze probleem gehad met een Medion PC. Formatteren en windows herinstalleren was voldoende.

het was eigenlijk de bedoeling om dat te vermijden...
Maar toch bedankt voor de intresse!

Beste,

het probleem kan je oplossen door de schijf eens af te koppelen (kabels) en nadien terug in te steken, door mijn jarenlange ervaring met pc's zou dit moeten lukken.

Mvg,

marc
Met respect, maar kan je uitleggen hoe dat dan zou werken?
De computer is reeds stroomloos gesteld geweest voor langere tijd, dat is toch in principe het zelfde wat er gebeurt met het loskoppelen der kabels?
 
toch eens proberen want heb in het verleden ook al sucses gehad na de harde schijf kabels los te maken.
 
Wat je nog had kunnen proberen. Is de voedingsstekker achter de pc eruit trekken en dan ca. 35 seconden je aan knop ingrdukt houden. Dat zorgt ervoor dat er geen spanning meer op het moederbord zit. Serieus. 95 van de 100 werkt het.

ATX reset noemen ze dat


bron=ergens op het net
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat je nog had kunnen proberen. Is de voedingsstekker achter de pc eruit trekken en dan ca. 35 seconden je aan knop ingrdukt houden. Dat zorgt ervoor dat er geen spanning meer op het moederbord zit. Serieus. 95 van de 100 werkt het.

ATX reset noemen ze dat


bron=ergens op het net

Was reeds gebeurt (stopcontact met schakelaar), maar hielp niet.
Dat was ook de reden van de crash.
 
Ik wil niet pessimistish zijn maar het probleem van Rikkie lijkt meer op software probleem.
Namelijk windows zelf. En alle hardware oplossingen zullen niet veel brengen..;!
 
Het is inderdaad geen hardwareprobleem.
Tijdens het opstarten is de stroom afgezet geweest en dat heeft een fout veroorzaakt bij de opstartfile van Windows, mijn gok is dat de bootfile geraakt is, waarschijnlijk zijn enkele klusters beschadigd.
Gevolg Windows start niet meer op en via de cd is dit ook niet meer mogelijk.
 
Normaal via de CD is het altijd mogelijk maar de CD lezer moet start voor de HD. Dit is te doen via de BIOS.
Bij mij (wel een PC een beetje recenter of de uwe) juist na het opstart via de CD, een fout was onmijdelijk gedekteerd, en ik was gevraagd als ik wil dit repareren. Ik antwoord Ja en driekwartier later de HD was gecontroleerd, C: geformatteerd en Windows opnieuw geinstaleerd. Met als gevolg: alles die niet gebacked up was, was verloren...;!
De oorzaak van de panne was de zelfde of de uwe: stroom uitvallen tijdens Hd aan het shrijven was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan