PC start niet meer op na stroomuitval, hoe herstellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Normaal via de CD is het altijd mogelijk maar de CD lezer moet start voor de HD. Dit is te doen via de BIOS.
Bij mij (wel een PC een beetje recenter of de uwe) juist na het opstart via de CD, een fout was onmijdelijk gedekteerd, en ik was gevraagd als ik wil dit repareren. Ik antwoord Ja en driekwartier later de HD was gecontroleerd, C: geformatteerd en Windows opnieuw geinstaleerd. Met als gevolg: alles die niet gebacked up was, was verloren...;!
De oorzaak van de panne was de zelfde of de uwe: stroom uitvallen tijdens Hd aan het shrijven was.
De cd startte eerst op, lade volledig tot op het laatste, vlak voor ik het venster kreeg waar ik kon kiezen voor reparatie, dan kreeg ik de foutmelding "onherstelbare fout is opgetreden bij het laden van Windows om verder schade te voorkomen wordt Windows wordt afgesloten".
Op andere pc's werkte de cd wel correct.
 
mijn dochter heeft hetzelfde probleem ,maar als ik de originele cd erin steek doet hij dus de setup ,dan kan ik alleen op L escape of enter klikken ,de vorige stappen wanneer je op R kunt klikken zijn weg hij begint dus te verwijderen ,als ik op l klik maar dan als het verwijderty is slaat de pc ineens uit en er staat op het schermpje van de pc erffffffeffe ongeveer zoiets en dan slaat hij af het is een medion van aldi md 8800 3 jaar oud
als ik moest weten dat als ge er een nieuwe harde schijf insteekt dat het probleem is opgelost zit ik er niet mee in ,maar hoe kan ik dat weten?? weet iemand het ???
 
mijn dochter heeft hetzelfde probleem ,maar als ik de originele cd erin steek doet hij dus de setup ,dan kan ik alleen op L escape of enter klikken ,de vorige stappen wanneer je op R kunt klikken zijn weg hij begint dus te verwijderen ,als ik op l klik maar dan als het verwijderty is slaat de pc ineens uit en er staat op het schermpje van de pc erffffffeffe ongeveer zoiets en dan slaat hij af het is een medion van aldi md 8800 3 jaar oud
als ik moest weten dat als ge er een nieuwe harde schijf insteekt dat het probleem is opgelost zit ik er niet mee in ,maar hoe kan ik dat weten?? weet iemand het ???
Probeer eens me een andere cd van XP of een andere OS zoals Linux, W98 ...enz.
Als je iemand kent met een harde schijf die in je pc past... Kan je die even lenen om te testen of jouw harde schijf even mee aan zijn pc hangen (als slave) om alzo te formatteren en data recovery.
 
als je nog een diskette station hebt op een andere pc kan je opstart diskette's downloaden en daarmee opstarten
 
Ja maar als je pc van cd niet wil kan je dit gebruiken, ik heb deze al meermaals moeten gebruiken.
 
Deze mag afgesloten worden.

Zoals gezegd, is de pc dinsdag binnengebracht bij de pc-boer.
Hier heeft men een nieuwe hardeschijf gestoken en de gegevens overgeplaatst.

Ik vind het spijtig dat ik de reden niet kan geven waarom de hardeschijf niet is kunnen opgestart worden of waarom men geen reparatie/schijfcontrole heeft (kunnen) uitgevoerd.

Bedankt aan alle geïnteresseerde voor de gegeven commentaren.
 
Daar mag je nooit mee akkoord gaan.
Probeer dan liever eerst zelf met een format van de oude schijf.
Een pc-boer verdient ook wel graag zijn boterham, goed en wel.
Maar het kan goed zijn dat het niet nodig was.
Vraag daarom in zo een geval altijd je oude schijf terug.
Als het lukt moet de pc-boer de nieuwe schijf maar terug nemen.
Er konden ook schijfcontroleprogramma's gebruikt worden om de schijf te testen.
Maar daar is het nu allemaal te llaat voor helaas.
Toch bedankt voor de melding Rikkie.
Tot schrijfs maar weer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan