Windows 10 PC wil niet afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

albert.1946

Steunend lid
Vip Lid
Ik gebruik nog windows 10 alhoewel PC geschikt is voor windows 11

Zo nu en dan na de opstart ik chrome wil openen lukt het niet, ik probeer dan de PC af te sluiten, doch het windows wieltje op scherm blijft draaien en moet ik de PC via de aan- uit schakelaar achteraan PC afzetten

Dat is natuurlijk niet de goede manier

Weet iemand een oplossing om toch af te sluiten ?

Groeten

Intel core I7-12700
GPU Intel UHD Graphics 770 ( Alder Lake S 881GT 1)
1x Kingston SA 400S37960G SSD)
1x WDC WD 10EZRX-004HB0
Windows 10 ( x64)build 19045-3448 ( 22H2)
Asustek prime B660M-A D4moederbord
Asus wifi adapter
Router Draytek
 
Wellicht werkt het wel via een nieuwe snelkoppeling op je bureaublad? Als volgt aan te maken:

Hoe u een snelkoppeling voor afsluiten maakt:
  1. Klik met de rechtermuisknop op het bureaublad en selecteer de optie Nieuw > Snelkoppeling.
  2. In het venster Snelkoppeling maken typt u 'shutdown /s /t 0' als locatie (laatste teken is een nul), zonder de aanhalingstekens. ...
  3. Voer nu een naam in voor de snelkoppeling, bv. "Afsluiten"..
  4. Ik maak die dan vast aan de taakbalk. 1 x er op kliken en de PC sluit af, probeer het eens zou ik zeggen.
 
Waarom een slotje als het probleem niet is opgelost?

Maak eens gebruik van de opdracht DISM RestoreHealth
Deze opdracht is het belangrijkste onderdeel van het gebruik van DISM om Windows 10 te repareren. Deze opdracht voert automatisch herstel uit op uw Windows-kopiebestand. Het proces kan op sommige computers tijdrovend zijn, maar met deze opdracht kunt u controleren op corruptiescan en deze herstellen. Met deze opdracht herstelt u de Windows-status rechtstreeks vanaf de laatste update.

Om deze opdracht uit te voeren, moet u de volgende opdracht knippen en in de Terminal (beheerder) plakken.

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth


Wacht tot het voltooid is.

1696280993107.png


Om de Terminal te openen, klik met de rechter muisknop op START en vervolgens op Terminal (beheerder)
 
Waarom een slotje als het probleem niet is opgelost?

Maak eens gebruik van de opdracht DISM RestoreHealth
Deze opdracht is het belangrijkste onderdeel van het gebruik van DISM om Windows 10 te repareren. Deze opdracht voert automatisch herstel uit op uw Windows-kopiebestand. Het proces kan op sommige computers tijdrovend zijn, maar met deze opdracht kunt u controleren op corruptiescan en deze herstellen. Met deze opdracht herstelt u de Windows-status rechtstreeks vanaf de laatste update.

Om deze opdracht uit te voeren, moet u de volgende opdracht knippen en in de Terminal (beheerder) plakken.

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Wacht tot het voltooid is.

In theorie is dat zo ja. Helaas in de praktijk gaat die met bovenstaande opdracht zelden de fout vanzelf kunnen herstellen.
Het herstel gaat nog steeds met dezelfde tool (dism) moeten gebeuren, maar een iets diepere manuele interventie (na raadpleging CBS log) is dan ook veelal nodig.

Het internet staat vol met links naar bovenstaande, alsof dat de magische oplossing is. Maar uit ervaring weet ik dat die 'RestoreHealth' je dikwijls in de kou laat staan.
 
Uit ervaring weet ik dat vraagstellers om een slotje vragen (ook al is het probleem nog niet opgelost) omdat ze geen vertrouwen hebben in de aangeboden hulp. Ze gaan hun eieren dan vaak in een andere korft leggen. Hiermee wil ik niet zeggen dat dit hier ook het geval is maar ik hoopte met mijn inbreng het topic nieuw leven in te blazen opdat het probleem van TS kon worden opgelost. Blijkbaar zijn de beheerders een andere mening toegedaan en besteed ik in de toekomst mijn tijd beter aan iets anders. Voor mij echt geen probleem hoor. 't Is maar dat ik zo stilaan een beetje leer hoe hier gewerkt wordt.
 
Ik antwoord enkel op je vraag hé ... je maakt er een 'afkeuring' van over je inbreng - dat heb ik niet gezegd. Het is overigens de vraagsteller die laat begaan of niet hoor ...
 
Het is je collega die vindt dat mijn inbreng niet tot een oplossing kan leiden nog vooraleer ze is toegepast. In zijn plaats zou ik dan wel zelf een oplossing aanbieden.
Hier ga ik het bij laten hoor want dit is allemaal offtopic geëvolueerd. Ik wil er verder geen discussie van maken en jullie wellicht ook niet.
 
Het is je collega die vindt dat mijn inbreng niet tot een oplossing kan leiden nog vooraleer ze is toegepast. In zijn plaats zou ik dan wel zelf een oplossing aanbieden.
Hier ga ik het bij laten hoor want dit is allemaal offtopic geëvolueerd. Ik wil er verder geen discussie van maken en jullie wellicht ook niet.

Je bent zeer lichtgeraakt hoor man! Ik geef feedback op iets waar ik een bepaalde ervaring mee heb. In de context om er een toegevoegde waarde aan te geven. Dat is helemaal geen persoonlijke aanval op je voorstel! Als er niet op een beleefde en gezonde manier gediscussieerd mag en kan worden?? Want dit is nog ZEER beleefd hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan