pc zit vast in veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Silverwing

Gast
Ik heb in de hjt sectie de hulp ingeroepen en word nu doorverwezen naar de softwaresectie,dus plaats ik mijn probleem hier omdat het een windows probleem is.

Omdat volgens rosty de hjt log er goed uitzag heb ik de pc terug voorzien van internet en een firewall geïnstallerd en windows update willen uitvoeren.
De firewall lukte,zei het moeilijk, maar windows update lukte niet omdat de service uitstond.Ook ondervond ik veel problemen om op security sites te geraken,zo heb ik de firewall (ZA)enkel via een grote omweg kunnen downloaden.Via alle officiële wegen kreeg ik error404.
Heb dan de service willen inschakelen maar dat lukte niet.Terzelfder tijd valt mijn oog in de services lijst op een service MM32.exe
Ik had hierover al eens wat gelezen en ben er na wat googelen achtergekomen dat dit niet deugde.
Heb dan de service gestopt en uit de opstartlijst gehaald,herstart in de veilige modus en fd fix terug laten scannen.
Dit ging goed tot ik moest herstarten,de pc geraakte niet verder meer dan het scherm windows word gestart.Ik heb dat zo een half uur gelaten en dan enkele malen herstart maar het probleem bleef.
Heb dan ten einde raad de windows cd ingestoken en windows willen upgraden.
Dit ging goed tot de pc herstarte,toen kreeg ik de melding dat de setup niet in de veilige modus kon uitgevoerd worden en dat setup opnieuw zou starten.
Helaas bleef alles gewoon zoals het was,er gebeurde niets meer!
Dan maar terug herstart en ipv van de cd te starten gewoon gestart ,waarna ik de kans kreeg om de setup af te breken.
De pc zit nu in een vicieuze cirkel,setup van de cd wil niet verder in de veilige modus en als ik van de hdd start wil setup ook verdergaan.
Ik zou denk ik eerst uit de veilige modus moeten geraken of ????
 
Kan je eens bij uitvoeren via msconfig checken of onder "boot ini" tab safeboot uigevinkt staat?
 
Denkelijk mijn post niet goed gelezen?!(op)
De pc zit vast in de veilige modus ik kan dus niets meer doen!
Gelijk hoe ik opstart(van de windows cd of de hdd) steeds word er gemeld dat setup word voortgezet en even later de melding dat setup niet kan uitgevoerd worden in de veilige modus.
 
Je kan, na de raad van stallionhttp://www.pctuts.be/13-stallion/, proberen om bij de opstart de F8-toets in te duwen, zodat je in het keuzevenster komt hoe je de computer wil opstarten, kies hier voor normaal opstarten.
Lukt dit niet, kan je proberen, met je cd van Windows en een herstel van Windows uitvoeren.
Probeer even.

Kijk ook hier even...
 
Laatst bewerkt:
Ik had begrepen dat je veilige modus in een loop zat, niet dat je in veilige modus niet kan werken. Je vraag om uit veilige modus te raken zit er voor iets tussen. Dat zal wat moeilijker liggen...Ik vrees dat ik geen voor de hand liggende oplossing uit m'n mouw kan schudden zonder zelf voor het scherm te zitten. ;) Hopelijk is er anders nog iemand die je op de goede weg kan zetten. ;)
 
heb zojuist uw bewering nagezien en er klopt iets nie ..... in safe mode kan je alles ..... dus laat die maar lopen uw safe mode ..... ga naar start - zoeken - typ : boot.ini ok
verwijder de optie opstarten via cmd of zoiets , je kan het ook doen via kladblok die ook aanwezig is .......... dus ??
 
Je kan, na de raad van stallionhttp://www.pctuts.be/13-stallion/, proberen om bij de opstart de F8-toets in te duwen, zodat je in het keuzevenster komt hoe je de computer wil opstarten, kies hier voor normaal opstarten.
Lukt dit niet, kan je proberen, met je cd van Windows en een herstel van Windows uitvoeren.
Probeer even.

Kijk ook hier even...


U kunt dit probleem oplossen door op een van de volgende manieren het bestand Msdos.sys te bewerken:
Verwijder de regel BootSafe=1 uit het bestand Msdos.sys.

-of-
Wijzig de regel BootSafe=1 in BootSafe=0.
Ga hiervoor als volgt te werk:
Klik op Start, wijs Zoeken aan en klik op Bestanden of mappen.
Typ msdos.sys in het vak Naam.
Klik in het vak Zoeken in op het station waarop Windows is geïnstalleerd (gewoonlijk station C) en klik op Nu zoeken.
Klik met de rechtermuisknop op het bestand Msdos.sys en klik op Eigenschappen.
Schakel de selectievakjes Alleen-lezen en Verborgen uit om deze kenmerken van het bestand Msdos.sys te verwijderen en klik op OK.
Klik met de rechtermuisknop op het bestand Msdos.sys en klik op Openen met.
Klik op WordPad in het vak Klik op het programma dat u wilt gebruiken en klik op OK.
Voer een van de volgende bewerkingen uit:
Verwijder de regel BootSafe=1.

-of-
Wijzig de waarde in de regel BootSafe=1 in BootSafe=0.
Klik in het menu Bestand op Opslaan.
Klik met de rechtermuisknop op het bestand Msdos.sys en klik op Eigenschappen.
Schakel de selectievakjes Alleen-lezen en Verborgen in om deze kenmerken in te stellen voor het bestand en klik op OK.
Start de computer opnieuw op.


Mijn reactie van gisteren is niet doorgekomen zie ik.
Deze oplossing om uit de veilige modus te raken kan je niet doen vermoed ik.
Je kan het bestand msdos.sys bewerken als je je schijf bij iemand anders in de computer hangt.
Heb je geen pc ter beschikking, installeer gewoon xp op een andere partitie en bewerk het bestand van daar uit.
Nadien gewoon de boot.ini aanpassen en je oude xp herstellen.

Lukt het bewerken niet, doe dan toch de installatie van xp op een vrije partitie en maak een copy van msdos.sys.
Start op met de UBCD.
Op deze cd staat het programma active ntfs for dos.
Met dit programma kan je in een dosomgeving het bestand msdos.sys copieren naar je oude windows.
 
Even voor alle duidelijkheid want ik word blijkbaar niet goed begrepen of er zijn er die denken dat ik praatjes verkoop.
Wanneer de pc opstart krijg ik een scherm setup word opnieuw gestart of zoiets.
Even later word het scherm zwart en verschijnt er in de hoeken veilige modus,ZONDER een werkbalk onderaan zoals gebruikelijk.
Daarna krijg ik de melding setup kan niet uitgevoerd worden in de veilige modus,setup word opnieuw gestart,waarbij ik normaal op ok moet klikken,maar dit gaat niet.
Het enige dat ik kan doen is tijdens de opstart in de bios gaan om de opstartconfiguratie in te stellen
@ nijltjetweety
Uw oplossing zou de goede zijn indien ik tot bij het bestand kon komen...
 
active ntfs for dos heeft een zoekrobot.
Gewoon de naam 'msdos.sys invoeren en het staat binnen de minuut op je scherm.
Met 'ctrl' 'c' kan je copy doen van een bestand.
Of je er delete ook mee kan doen is iets anders, dat weet ik niet.
Er is ook NTFS4dos om eventueel dat file te vervangen.
Is te proberen, ze staan allebei op de UBCD.
Je hebt windows er niet bij nodig, de programma's opereren vanaf de cd volledig zelfstandig.
Het enige wat je er bij nodig hebt is het file msdos.sys van een gezonde xp.
Dat mag op je hd, op cd of floppy
 
@ nijltjetweety Sorry maar ik begrijp je helemaal niet,moet ik nu in google gaan zoeken naar 'msdos.sys of NTFS4dos of???
 
Een installatie over de bestaande heen behoudt de instellingen etc. zoals ze zijn. Het zorgt er voor dat het probleem wordt opgelost. Of een repair met xp cd
 
7.2 Overname van de opstartprocedure door de bootstraploader

Als alle voorgaande stappen goed afgelopen zijn dan is er op een geldige opstartschijf een geldige bootsector gevonden met als inhoud van die bootsector een klein programmaatje, de BOOTSTRAPLOADER.

Dit programaatje wordt ingeladen (ter uitvoering aan de processor doorgegeven) en neemt vanaf hier de controle van het BIOS-opstartgedeelte over. De BOOTSTRAPLOADER kan zelf geen al te groot programma zijn omdat het slechts de grootte van één schijfsector kan innemen.

In geval men met DOS of Windows als operating system gaat werken, gaat de BOOTSTRAPLOADER controleren of hij twee systeembestanden kan terugvinden op een specifieke plaats op de opstartschijf; met name:
het bestand IO.SYS (of IBMBIO.COM of HPBIOS.COM of nog een andere variant daarvan) als eerste bestand in de rootdirectory van de opstartschijf;
het bestand MSDOS.SYS (of IBMDOS.COM of nog een andere variant daarvan) als tweede bestand in de rootdirectory van de opstartschijf.

Deze systeembestanden hebben vaak namen die verwijzen naar de fabrikant van de leverancier van de pc. Welke de exacte naam is van het bestand dat moet gezocht worden staat in de BOOTSTRAPLOADER zelf ingeschreven.

M.a.w.: zonder opstartdiskette zal je niet van dit probleem afgeraken.
 
Heb na alle vruchteloze pogingen met opstart cd's de schijf toch maar uitgehaald en aan mijn pc aangehangen.
Nod 32 heeft al 15 trojans en andere virussen verwijderd.
Momenteel is trojan remover aan het scannen.
Ik heb al gezocht naar die bestanden maar kan ze niet vionden,niet in windows niet in systeem 32.
De ps is zelf samengesteld het is dus geen merk pc wat al een aantal namen kan elimineren.
Als er iemand is die me kan uitleggen hoe ik nu verder moet ?
 
Heb na alle vruchteloze pogingen met opstart cd's de schijf toch maar uitgehaald en aan mijn pc aangehangen.
Nod 32 heeft al 15 trojans en andere virussen verwijderd.
Momenteel is trojan remover aan het scannen.
Ik heb al gezocht naar die bestanden maar kan ze niet vionden,niet in windows niet in systeem 32.
De ps is zelf samengesteld het is dus geen merk pc wat al een aantal namen kan elimineren.
Als er iemand is die me kan uitleggen hoe ik nu verder moet ?


Dat is wat anders.
Je schreef eerder in dit topic dat je pc opstart in veilige modus en dat je een zwart scherm krijgt met in de hoeken veilige modus.
Maar zonder werkbalk onderaan.
Net zo als de updates staat ook explorer uitgeschakeld, dit vanwege de malware die je had.
Je kan, zoals Anke zegt xp herinstalleren, opstarten vanaf cd en herinstalleren in dezelfde directory.
Zo krijg je een soort upgrade.
Maar de settings blijven behouden, dus je explorer zal niet starten, daarom zal de setup van xp steeds vanaf de 1e herstart vastzitten.
Als je in veilige modus bent moet je proberen of je nog je taakbeheer kan bereiken ( via 'alt' 'ctrl' 'del' ), voer een nieuwe opdracht in genaamd 'explorer.exe' en kijk of je bureaublad verschijnt.
Werkt dit, dan kunnen we eens kijken naar de services, daarvan staat een service uitgeschakeld (of meerdere) die niet uit mogen.
Eerst moet je systeem wel vrij zijn van malware, want die kan al net zo snel de services terug uitzetten als jij ze kan inschakelen.
Ik ga xp terug installeren, nu mijn vista eindelijk terug goed draait.
Wel in virtueel pc installeren hier, zo maak ik mijn host (vista) niet terug van slag.
Momenteel is het voor mij wat natte vinger werk.

PS: het zal nog een zware dobber worden.
Eerlijk gezegd, als ik zo een systeem krijg doe ik na 1 of 2 pogingen een format.
Dat gaat uiteindelijk een stuk sneller.
Is het een pc die al enkele jaren draait, dan is een format geen slecht idee.
 
beste even alles op een rijtje ...... je zit vast in safe boot .. ?? het is geen merk pc maar eigen samenstelling .... dus heb je voor ieder toestel ( lees hardware ) een cd .. ??wat is de opstart volgorde van de toestellen .. ? heb je een floppy disk .. ??set -up zit vast met wat ??? ... os systeem ( xp home -pro - vista of max ?? ) en sta nie op uw achter poten aub ..we willen u enkel helpen ;) als ik naar de post ga en vraag een postzegel dan krijg ik een ganse lijst met vragen , je begrijpt wat ik bedoel en dat allemaal voor 10cent .....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan