pc zit vast in veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even voor alle duidelijkheid want ik word blijkbaar niet goed begrepen of er zijn er die denken dat ik praatjes verkoop.
Wanneer de pc opstart krijg ik een scherm setup word opnieuw gestart of zoiets.
Even later word het scherm zwart en verschijnt er in de hoeken veilige modus,ZONDER een werkbalk onderaan zoals gebruikelijk.
Daarna krijg ik de melding setup kan niet uitgevoerd worden in de veilige modus,setup word opnieuw gestart,waarbij ik normaal op ok moet klikken,maar dit gaat niet.
Het enige dat ik kan doen is tijdens de opstart in de bios gaan om de opstartconfiguratie in te stellen
@ nijltjetweety
Uw oplossing zou de goede zijn indien ik tot bij het bestand kon komen...


Duidelijk waar setup vastzit.
Setup breekt af en er is geen bureaublad, MAW explorer.exe word niet uitgevoerd.
Ik stelde net de vraag of hij via taakbeheer explorer nog kan starten.
Als die nog werkt is het een kwestie van uitzoeken wie het opstarten van explorer verhinderd.
Waarschijnlijk een van de 15 trojaanse paarden.
Of de setup nu vanuit veilige modus start, of vanaf de cd word geboot, bij upgrade van deze xp (eender of het home of pro is) zal de setup blijven afknappen zonder explorer.
En zodra setup voltooid is zal de safe mode vanzelf weggaan en zal er normaal kunnen worden gestart.

In dit geval staat de safe mode aan zoals altijd omdat de setup (lees windows) onjuist werd afgesloten.

En even reageren op johan.
Opstartdiskette hoeft niet, XP is vanaf cd opstartbaar.
Deze bzstanden worden met de setup geladen.
En zelfs al komen we uit de safe mode, dat zal het probleem niet oplossen, want de vraag die gesteld moet is waarom explorer niet opstart.
Ik heb dat probleem gehad met vista ook, na infectie.
Ik kon gelukkig systeemherstel doen.
In dit geval is dat ook geen optie, want systeemherstel zal de besmetting ook terugbrengen.
 
beste even alles op een rijtje ...... je zit vast in safe boot .. ?? het is geen merk pc maar eigen samenstelling .... dus heb je voor ieder toestel ( lees hardware ) een cd .. ??wat is de opstart volgorde van de toestellen .. ? heb je een floppy disk .. ??set -up zit vast met wat ??? ... os systeem ( xp home -pro - vista of max ?? ) en sta nie op uw achter poten aub ..we willen u enkel helpen ;) als ik naar de post ga en vraag een postzegel dan krijg ik een ganse lijst met vragen , je begrijpt wat ik bedoel en dat allemaal voor 10cent .....

Blijkbaar ben ik ofwel niet duidelijk genoeg ondanks alle uitleg ofwel word ik echt niet begrepen,en dan word het moeilijk om niet op je achterpoten te gaan staan.
Dus nog één keer voor alle duidelijkheid:

Ik heb dus de pc van mijn neefje met xp home+SP3 die vastzit in de veilige modus,dwz ik heb geen werkbalk en kan geen enkel commando invoeren,behalve bij het opstarten Del. en de volgorde van booten bepalen.Die is nu1)cd station 2)floppy 3)hdd.
Na verschillende opstart cd's geprobeerd te hebben lukt het me nog steeds niet om ook maar iets te doen met de pc.

Ik heb dan de hdd uit die pc gehaald en bij in mijn pc gestoken en ik heb Vista.
Nu ben ik er in geslaagd om de schijf met nod32 en trojan remover te zuiveren van alles wat er aan mailware opzat,al benje nooit zeker!

Ik zou nu dus een manier moeten vinden om in windows het opstartbestand te kunnen bewerken zodat als ik de schijf terug in de andere pc steek deze normaal kan voortgaan met de installatie van windows,die was afgebroken omdat ik in de veilige modus aan het werk was met sd fix.

Toen na het scannen met sd fix de pc herstarte kwam die niet verder dan windows word gestart.
Hierop heb ik dus de windows cd ingestoken en herstart en vervolgens windows willen installeren (upgrade)
Dit ging goed tot de pc uit zichzelf herstarte en nadien doodleuk kwam vertellen dat setup niet in de veilige modus kon uitgevoerd worden.
Als ik de pc dus opstart krijg ik eerst een scherm setup word opnieuw gestart en daarna alles zwart en veilige modus meet de zelfde melding dat setup niet kan uitgevoer worden in de veilige modus.
Hopelijk is het nu duidelijk voor iedereen :vraagteken:
 
Systeemherstel wanneer Windows XP niet normaal kan starten.
Als je geen toegang hebt tot het bureaublad van WinXP, kun je een van de volgende twee secties gebruiken om Windows XP naar een eerdere status te herstellen:
* Herstel openen met een opdrachtprompt:
* De laatst bekende juiste configuratie gebruiken:


Gebruik de volgende stappen om XP op te starten met een opdrachtprompt:
1. Zet de computer aan.
2. Druk in het eerste scherm herhaaldelijk op F5 om de halve seconde, totdat het Windows-menu Geavanceerde opties verschijnt.
3. Druk op de PIJLTOETS OMLAAG totdat Alleen "opdrachtprompt in veilige modus" is gemarkeerd.
4. Druk op Enter en ga verder met eventuele informatieschermen die worden weergegeven.
Je ziet dan een knipperende cursor linksboven in de hoek. Druk op <Enter> en wacht even af.
Soms opent meteen een DOSvenster maar soms ook het welkomstscherm van XP waarin je een account moet kiezen. Kies als je dat welkomstscherm ziet voor "Administrator"
5. Als het opdrachtpromptvenster wordt geopend, typ je: C: en druk op Enter
6. Typ het volgende: %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe en druk op Enter
Systeemherstel zal starten.
7. Gebruik Systeemherstel zoals gewoonlijk om het systeem te herstellen naar een eerder herstelpunt.
Als systeemherstel niet start, ga dan verder met de volgende stap: "gebruik de laatst bekende juiste configuratie".


De laatst bekende juiste configuratie gebruiken:
Gebruik de volgende stappen als u de opdrachtprompt niet kunt starten of wilt terugkeren naar het laatst voorafgaande herstelpunt:
1. Zet de computer aan en druk herhaaldelijk op F8 wanneer het eerste blauwe scherm verschijnt. Het Windows-menu Geavanceerde opties wordt weergegeven.
2. Gebruik de PIJLtoetsen om "Laatst bekende juiste configuratie" te selecteren en druk vervolgens op Enter.
3. Gebruik de PIJLtoetsen om Microsoft Windows XP te selecteren en druk vervolgens op Enter.

De computer wordt vervolgens opgestart met behulp van de laatst bekende juiste configuratie die is opgeslagen.
 
Anke,nu de schijf eindelijk uit de pc is omdat niets werkt komt u met deze uitleg
Sorry maar ik probeer al bijna een week duidelijk te maken dat alle stappen die normaal gelden deze keer niet of niet helemaal werken.
F5 is op verschillende manieren geprobeerd,(ingedrukt houden van zodra de pc start,om de halve sec. indrukken)steeds starte de pc zoals ik al zo dikwijls beschreven heb.
Met F8 ben ik alleen in de mogelijkheid geweest om de bootvolgorde aan te passen,of ik moet al dagen zo slecht en over alles heen gekeken hebben.
Maar goed ik zal het nogmaals proberen en laat dan nog iets weten.
 
heb de hdd terug in de originele pc gestoken en alle mogelijkheden nog eens geprobeerd.
F5 laatst gekende...... dit kan ik doen maar de pc start zoals al de voorgaande keren.
F5 stap 4 van uw antwoord alles klopt tot aan de knipperende cursor,dan enter even wachten en ja hoor hetzelfde resultaat zoals altijd.
F8 tijdens starten geeft enkel de mogelijkheid om de opstartconfiguratie te kiezen
Del. tijdens opstart,enkel het blauwe scherm met de tabs waaronder boot waar ik ook de opstartvolgorde etc.kan instellen.
Voorts heb ik tot nu toe al 3 verschillende opsart cd's gebrand die effectief werken op de xp hier thuis.
@Rudy:heb je link geprobeerd maar word telkens doorverwezen naar een andere site,ook als je op download now klikt.

Wat ik heb bedacht is het volgende.
Zou het niet mogelijk zijn om de windows XP cd in mijn (Vista) pc te steken,er van opstarten en windows installeren kiezen en vervolgens de schijf aanduiden die uit de andere pc komt?
 
ik stuur je pm

Rudy,bedankt hoor,moet ik de uitgepakte bestanden nu rechtsreeks branden en zo ja als cd rom opstartbaar of is het nu wel een iso?
Zo neen moet ik dan de twee rars (sweeper en tools)die er nu nog inzitten ook nog uitpakken.
Sorry voor de vragen maar dit gaat dus cd 4 worden,en wil graag zekerheid voor ik deze ga branden,ik begin echt hopeloos te worden.Ware het niet de pc van mijn neefje had ik al lang de schijf volledig geformatteerd en windows opnieuw geinstalleerd.
 
heb het bestand nog eens bekeken en pak alles uit in een map
brand dan al deze files en bestanden nnar een bootebale cd en met deze kan je dan opstarten
ps er zitten nog andere handige programma's bij zoals standalone system sweeper enz
 
Beste allemaal die geholpen hebben,
ik neem vandaag de beslissing om te stoppen met te proberen om de pc van mijn neefje toch nog aan de praat te krijgen omdat het met gelijk welke opstartcd niet lukt om commandos in te geven die iets aan de toestand verhelpen.
Daarbij komt nog dat ik dan vanmorgen de docomenten wou gaan backuppen en ik weer om de oren werd geslagen door viruswarnings terwijl het toch 2 dagen goed gegaan is.
Morgenvroeg formateer ik de schijf en installeer windows opnieuw,jammer maar helaas!
Allemaal bedankt!
Deze mag als opgelost geklasseerd worden!
 
Ik had het al even gedacht dat de besmetting nog aanwezig was.
toen je vertelde dat nod32 weer 15 trojan vond wist ik al meteen dat er st...t aan de knikker zat.
Vandaar ook dat explorer niet functioneerde en de setup van windows vast zit.
Daarom vroeg ik of je bij taakbeheer explorer wou starten.
Het zal niet gegaan zijn.
Wel tegen uw neef zeggen niet meer op alles te klikken wat hij tegen komt hoor.
En een goede scanner installeren op de pc


PS ik heb je avontuur in hijack gelezen.
Je vertelde dat windows niet meer kon opstarten na het verwijderen van mm32.exe
Dit is van het programma meeting maker.
Tijdens de setup word gevraagd naar ip adressen, je moet gebruikersnaam en paswoord instellen...
Misschien had je beter uninstal gedaan van zulke programma's ipv de service te stoppen en gewoon de .exe file weg te gooien.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan