Periodieke blokkering PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Tjen

Gast
Hallo allemaal,

Vraagje over Windows XP.
Bij surfen op internet blokkeert mijn pc van tijd tot tijd volledig voor een korte periode (gemiddeld één minuut). Is wel vervelend !
Het lijkt net of er problemen zijn met het (snel) verwerken van de aangeboden informatie. Direct na deze periode werkt hij weer normaal. Ik probeerde reeds mijn programma "spyware doctor" uit te schakelen maar dat bleek niet het probleem te zijn.
Kan iemand hier eventueel een oplossing aanbieden ?

Veel dank bij voorbaat,
Tjen :vraagteken:[OPLOSSING]
Hallo Anke, :duimop:

Het is me eindelijk gelukt met de laatste methode om SDdoctor te verwijderen.
Veel dank aan jou, aan nijltjetweety :applaus: en aan rudy :applaus: voor de support en voor jullie kostbare tijd om dit probleem op te lossen en als 68 jarige jongeling heb ikzelf het ook zo slecht nog niet gedaan vind ik. ;)
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
om eerlijk te zijn moet je vertellen -) besturings sisteem -) welke versie van IE -) internet provider -) office programma
 
Internet explorer. Internet geschiedenis en cocies worden regelmatig gewist.
Dit is niet het probleem maar toch bedankt voor je reactie
Tjen
 
Geen probleem met uitvallen van netwerk.
Dank voor reactie,
Tjen
 
druk op ctrl+alt+delete
en kontroleer op dat ogenblik welke processen met het meeste geheugen
gaat lopen
je moet wel internet open staan hebben
 
Probeer een mozilla voor op net te gaan en als hij dit dan ook doet, ben je denk ik beter dat je pc herinstalleerd en zien of hij dat dan nog doet.
 
Wat zegt een geheugentest (met memtest x86, je kan deze hier vinden, dit is de homepage.

Kijk ook met de tip van rudy hoeveel % rekenkracht van de cpu nog beschikbaar is.
 
Hallo Rudy en Nijltjetweety,

Hierbij de gevraagde gegevens:
iexplorer.exe 48000 kB, asWebSV.exe 56000 kB, SW doctor.exe 48000 kB en een drietal programma's van om en bij de 28000 kB.
Wisselbestand/Geheugengebruik: 371/2387 mB.
CPU 100%
Rekenkracht ? Waar te vinden ?

Dank voor jullie hulp !
Tjen
 
Hallo Nijltjetweety,
Ik was een beetje snel met mijn reactie. Ik gaf reeds het antwoord op je vraag bij Rudy:
CPU is 100 % dus volledig bezet. Is dit misschien het probleem ?
Tjen
 
Bij taakbeheer kan je zien welke programma's veel vragen van je pc.
Vaak is een besmetting de oorzaak.
Virusscanners kunnen ookk geruime tijd beslag leggen op de rekenkracht van de cpu.
Die is voor 100% in gebruik.
Als je dat beneden krijgt door enkele programma's uit te zetten is je probleem opgelost.
Plaats eens een afbeelding van je taakbeheer, tab ' processen '
Onder cpu kan je zien welke toepassing de cpu belast.
 
Hallo nijltjetweety en Rudy,
Mijn SW doctor gaat inderdaad met 48000 kB lopen. Samen met mijn avast-virusbeveiliging slorpt dit zoals je zegt waarschijnlijk te veel geheugen op. Ik ga dus misschien best even mijn "spyware Doctor" van de cp verwijderen en zien wat het resultaat is. Blijkt dit de dader te zijn dan moet ik uitzien naar een spywareprogramma dat mijn pc minder belast. Suggestie is welkom !;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan