Windows 10 Photoshop Elements10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste allemaal kan mij iemand helpen met volgend probleem?
na installatie van Photoshop elements 10 werkt dit programma zonder probleem voor een paar weken en nadien start dit niet meer en krijg ik de melding dit prog werkt niet meer instaleer dit opnieuw en inderdaad na een nieuwe installatie gaat alles weer normaal voor een paar weken tot het probleem zich herhaald.de update is uitgezet
Werk met win10 .
Alvast dank
 
ik gebruik dit dus niet maar vermoed dat dit dan van Adobe is en vermoedelijk heb je deze geactiveerd met een activator die dan op tijd en stond opnieuw dient gebruikt te worden .. als dit vermoeden juist is dan word hier géén hulp verleent bij dit probleem ..
tenzij jij kunt aantonen dat deze legaal werd verkregen .. echter indien je een legale versie bezat dan zette je de update functie ook niet uit !
 
ok dan bied ik u mijn verontschuldiging aan … maar zou je je probleem eveneens kunnen voorleggen aan Adobe zelf want het is dan toch raar dat deze na een bepaalde tijd niet meer werkt .. tenzij het ontbreken van deze update's mogelijk de veroorzakers zijn .
 
Photoshop Elements 10 is een vrij oude versie van Adobe Photoshop Elements (ook wel afgekort als PSE).
Versie 10 kwam uit in september 2011. Windows 10 bestond toen nog lang niet. Klik op de volgende link voor de opeenvolgende versies van PSE en de datum van uitkomen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Adobe_Photoshop_Elements

Hoort PSE 10 te werken onder Windows 10? Als je die vraag aan Adobe stelt, dan krijg je als antwoord:

Worden Elements-toepassingen ondersteund op Windows 10?

Ja. Photoshop Elements 14, Premiere Elements 14 en latere versies zijn compatibel met Windows 10.​

Bron: https://helpx.adobe.com/nl/photoshop-elements/kb/windows-10-compatibility-faq.html
Wat Adobe (de maker van PSE) betreft, moet je dus een nieuwere versie van PSE kopen. Ik vermoed dat je van Adobe weinig hulp mag verwachten om PSE 10 goed werkend te krijgen onder Windows 10, maar je kunt dat natuurlijk altijd proberen. Vragen staat vrij.

Ieder jaar komt er een nieuwe versie van PSE uit. De nieuwste versie is momenteel Photoshop Elements 2019.
Maar betekent dit ook dat een versie van PSE die ouder is dan versie 14, absoluut niet werkt onder Windows 10? Nee, dat betekent het niet, maar Adobe kan niet garanderen dat oudere versies dan versie 14 probleemloos werken onder Windows 10. Soms ondervind je problemen met zo'n oudere versie en het kan zijn dat sommige functies niet werken.

Toch zijn er genoeg mensen die nog steeds oudere versies van PSE gebruiken onder Windows 10.
Zelf gebruik ik zonder problemen PSE 11 onder Windows 10 (slechts 1 jaar nieuwer dan jouw versie) en laatst had ik nog met iemand contact die zonder problemen PSE 10 gebruikte onder Windows 10.
In PSE 10 zou ik wel het gebruik van de Organizer vermijden. Die schijnt in oudere versies van PSE wel voor problemen te kunnen zorgen.
De Editor zou gewoon moeten werken.

Wat je nog zou kunnen doen (baat het niet, dan schaadt het niet) is de compatibiliteitsmodus instellen voor PSE 10:
  • Zorg ervoor dat PSE 10 is afgesloten.
  • Open de Verkenner en blader naar C: > Program Files (x86) > Adobe > Photoshop Elements 10.
  • Dubbelklik op Photoshop Elements 10 om die map te openen.
  • Scrol in de lijst met bestanden omlaag naar het bestand PhotoshopElementsEditor.exe. Klik met de rechter muisknop op dat bestand en kies dan Eigenschappen.
  • In het venster Eigenschappen klik je op het tabblad Compatibiliteit.
  • Zet een vinkje voor 'Dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor:'
  • Kies daaronder voor Windows 7.
  • Klik daarna onderaan eerst op de knop Toepassen en daarna op OK.

dat ik de updates heb uitgezet heeft te maken met het feit dat ik zeker geen nieuwere versie wens
Er komen al jaren geen updates meer voor PSE 10. Daarvoor is die versie te oud. Bovendien zul je nooit een nieuwere versie van PSE krijgen via die updatefunctie in PSE. Je krijgt zo'n nieuwere versie ook niet aangeboden via die updatefunctie. Een nieuwe versie van PSE moet je kopen. Standaardprijs is circa 100 euro, al komt het voor dat een versie van PSE tijdelijk een stuk goedkoper wordt aangeboden, wanneer een nieuwere versie op het punt van uitkomen staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Qtex
Blijft 1 vreemd gegeven over en dat is dat Photoshop Elements 10 na een nieuwe installatie wel goed werkt voor een paar weken onder Windows 10.

Hier zou Adobe een antwoord op moeten geven hoe dit mogelijk is.
 
Daar heb je zeker gelijk in, Skippy!

Heel toevallig had ik 6 dagen geleden (op 4-8-2019) ongeveer hetzelfde aan de hand met PSE 2018. Ik had dat programma op 15-06-2018 aangeschaft via de Microsoft Store voor € 69,99. Dat was toen een tijdelijke aanbieding: € 30 goedkoper dan de normale prijs.
Een jaar lang heb ik het programma zonder problemen gebruikt, maar toen ik op 4-8-2019 met de rechter muisknop klikte op een .jpg bestand en koos voor Openen met > Photoshop Elements 2018, kreeg ik de volgende melding te zien:

df4069aa14-Ashampoo_Snap_2019.08.10_00h27m38s_001_.png


Misschien zag de melding die vanboga kreeg er ook zo uit?
Omdat ik PSE 2018 via de Microsoft Store had gekocht, hoefde ik het programma niet opnieuw te downloaden. Ook hoefde ik geen dvd op te zoeken, want die krijg je niet, wanneer je via de Store van Microsoft een app aanschaft.
Voor mensen die hetzelfde probleem hebben én PSE aangekocht hebben via de Microsoft Store en toevallig bij dit topic uitkomen, zal ik beschrijven hoe je zo'n app uit de Store kunt repareren. Vanboga heeft hier helaas niets aan, maar andere lezers misschien wel...

Ik klikte op het pictogram van Windows 10, ook wel de knop Start genoemd (je mag ook drukken op de Windows-toets op het toetsenbord). Daarna klikte ik met de rechter muisknop op het pictogram van Adobe Photoshop Elements 2018 > Meer > App-instellingen:

df61fb061b-Ashampoo_Snap_2019.08.04_09h24m21s_002_.png


In het venster dat daarna geopend werd, klikte ik op de knop Opnieuw instellen:

5d4df6730e319-PSE_2018_opnieuw_instellen.png


Ik ging er van uit dat het programma helemaal opnieuw gedownload zou moeten worden. Dat is een download van bijna 5GB, dus dat zou wel even duren, dacht ik. Maar nee, na een paar seconden al verscheen er een vinkje achter Opnieuw instellen:

5d4df6c6df3f5-vinkje_achter_Opnieuw_instellen.png


En PSE 2018 was daarmee gerepareerd en weer te gebruiken. Wat nu de oorzaak is geweest waarom PSE 2018 niet meer werkte, daar heb ik het raden naar. In ieder geval was dit voor mij de eerste keer sinds een jaar dat ik PSE 2018 opnieuw moest instellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan