Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe plaatsen van favorieten sites in Favorieten ?
Bv . In Favorieten heb ik een map Toerisme aangemaakt en daar heb ik een sub map Brazilië in gemaakt .
Ik zoek nu in Microsoft Edge tips over Brazilië en ik vind die nu ook in een site . Nu kan ik die site wel bij Favorieten plaatsen door op het sterretje te klikken maar hoe kan ik die nu in de map Toerisme en daarna in de sub map Brazilië ? Het lukt mij wel maar op een zeer omslachtige manier door die site in Favorieten te plaatsen , daarna te slepen naar de map Toerisme en daarna nog eens te slepen naar de map Brazilië .
Daar moet toch de mogelijkheid bestaan om die site rechtstreeks in de sub map Brazilië te plaatsen .
 
als het niet lukt kan je dit ook handmatig doen
de map favorieten staat in C:\Users\Username\Favorites
en daaronder zie je de mappen of bestanden staan die verwijzen naar de website die je wilt bezoeken
Je kan dus de map Brazilie ook in een map Tourisme zetten.
 
schijnt dat ze ergens anders staan :
the favorites are now stored in %localappdata%\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\Favorites
 
Vroeger kon je in IE van een welbepaalde site een snelkoppeling maken en die op je bureaublad plaatsen . Daarna knippen en plakken in de map die op voorhand aangemaakt was . Dit gaat in Edge blijkbaar niet .
 
Edge gebruik wel niet heb gewoon IE in windows 10

maar als ik dit lees

snelkoppeling maken bureaublad en dan weer knippen plakken maak het zo zelf niet een beetje ingewikkeld in IE
daar kan je toch de favorieten sites rechtstreeks toevoegen aan favorieten en zelfs mappen aanmaken

Naamloos.jpg
 
Vroeger kon je in IE van een welbepaalde site een snelkoppeling maken en die op je bureaublad plaatsen... Dit gaat in Edge blijkbaar niet .


kopieër de betreffende snelkoppeling
klik nu met rechts op het bureaublad ..klik op "nieuw" en kies "snelkoppeling "
plak de url in het venster en klik op voltooien ..
rechts klik op deze snelkoppeling en pas de naam vervolgens aan
 
Ik begrijp je niet goed . Ik kan als ik de website in Google ingeef op het webadres gaan staan en daar klikken gebruiken maar als ik dan in Edge naar mijn desbetreffende map ga kan ik daar niet plakken !!!
 
je opent de favorieten lijst in de edge browser...
je kopieert vervolgens de snelkoppeling die jij uit de favorieten lijst naar je bureaublad wilt zetten ..
rechts klik nu op het bureaublad en kies nieuw "snelkoppeling"
plak de eerder gekopieerde url in het venster en bevestig dit ..
rechts klik nu op de snelkoppeling die op je bureaublad vermeld word en pas desnoods de naam aan .
 
betreffende het opslaan rechtstreeks naar de map "Brazilie "
klik je dus in de edge browser op het sterretje en je kiest dan voor opslaan als ...selecteer vervolgens de map "Brazilie " of een sub map "Brazilie trips "

Ashampoo_Snap_2015.11.18_18h09m21s_004_.png
 
Ik ga het nog één maal proberen duidelijk te maken . Ik open Edge en ga naar mijn Favorieten ( de 3 streepjes boven elkaar )
In mijn Favorieten vind ik de map Toerisme waar onder dan nog 36 sub mappen waar onder de sub map Cuba Ik sluit Edge af .
Nu ga ik naar Google en geef in "tips Cuba" . Ik vind een interessante link over Cuba en ga naar aan Favorieten toevoegen ( het sterretje ) met de bedoeling deze link op te slaan maar onder Favorieten vind ik noch de map Toerisme , noch de map Cuba .
Terwijl als in het begin geschreven de map Toerisme en de sub map Cuba daar werkelijk staan .
 
open dan eens de C :/gebruikers/gebruiker/favorieten
staat daar dan ook een map "Toerisme " vermeld met de 36 sub-mappen ..
**indien deze daar niet vermeld staan dan dien je ook deze daar aan te maken ...
let op : indien je dus een map toevoegt in de lijst favorieten op de C dan zal deze nog niet te zien zijn in de edge browser lijst /favorieten ...
je dient dan wel deze nog te importeren naar de " edge" lijst/favorieten ...
 
Ik ga het nog één maal proberen duidelijk te maken . Ik open Edge en ga naar mijn Favorieten ( de 3 streepjes boven elkaar )
In mijn Favorieten vind ik de map Toerisme waar onder dan nog 36 sub mappen waar onder de sub map Cuba Ik sluit Edge af .
Nu ga ik naar Google en geef in "tips Cuba" . Ik vind een interessante link over Cuba en ga naar aan Favorieten toevoegen ( het sterretje ) met de bedoeling deze link op te slaan maar onder Favorieten vind ik noch de map Toerisme , noch de map Cuba .
Terwijl als in het begin geschreven de map Toerisme en de sub map Cuba daar werkelijk staan .

Sorry dat ik me even meng in dit topic, maar iets begrijp ik niet .
Je sluit Edge af en dan ga je naar Google . Hoe ga jij naar Google als Edge afgesloten is . Ergens logisch vind k dat niet.
Ik werk ook niet met Windows 10 maar in vorige versies heb k altijd geweten dat de map favorieten terug te vinden is in je persoonlijke map .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan