Powerline werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu met het warme weer wil mijn dochter haar laptop aan het tuinhuis gebruiken en internet via powerline.
Ik heb eerst de powerline binnen huis getest en dat gaat zonder probleem maar aan het tuinhuis lukt het niet.

Het is een enkel fazig elektriciteit net. De afstand van het tuinhuis tot het woonhuis is ongeveer 60 meter.en is verbonden met een ondergrondse kabel. Op de powerline brand de Power en de Ethernet led groen maar de Status led brand niet.

Iemand een idee wat ik kan doen om dat werken te krijgen?

Indien dit voor de een of andere reden niet kan werken dan wil ze tv in haar tuinhuis kijken. Kan dat eventueel met een coaxkabel (60 meter) ?
 
welke powerlan gebruik je? Hier de nieuwste generatie van telenet die zijn internet via de aarding laat lopen.Als jij ook zulke hebt kan je eens na gaan of de aarding wel aangesloten is in het tuinhuis. indien niet, krijg daardoor geen internet verbinding
 
wil ze kunnen internetten dan dien je in het laatste stopcontact naar buiten toe een powerline adapter te hangen die het signaal versterkt en doorstuurt via de ondergrondse kabel naar de powerline in het tuinhuis...
ik denk nu dus dat je eerder rechtstreeks van de powerline die aan de modem hangt nu deze 60 m overbrugt naar het tuinhuisje...
ook als je een coaxkabel aanlegt dien je er een versterker aan te hangen om een goed signaal te verkrijgen ...
 
Ze heeft contact gehad met de technische dienst van telenet. Die beweren dat de powerline problemen heeft met de zekeringskast die in het tuinhuisje staat. Dus einde powerline.

Dan zo'n lange coax plus ook nog een antenne versterker, dat komt er voorlopig ook nog niet van.

Hier komt dus voorlopig een eide aan het verhaal.

Iedereen toch bedankt voor de reacties, ik ben alweer wat slimmer geworden. Misschien komt er later toch nog iets van..
 
Ik zou een UTP kabel leggen in een flexible. Dan heb je internet en kan je "TV" zien via internet (desnoods netflix ofzoiets). Aangezien je overweegde om zelfs een coax te leggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CTCS
Utp is in ieder geval beter dan coax qua weerstand en dus geeft beter signaal, maar zelfs dan moet je toch al een dikke nemen met metalen connectors wil je die 60 meter goed overbruggen ..
Ben je echter wel zeker dat je beide adapters van pwline op hetzelfde circuit zitten dat naar achter loopt? Wat je kan overwegen is een stekker op de draad te zetten aan de huiskant indien niet het geval. En dan trek je een goede aarding naar achter, dat lijkt me het goedkoopste .
 
Antwanneke;n233201 zei:
Utp is in ieder geval beter dan coax qua weerstand en dus geeft beter signaal, maar zelfs dan moet je toch al een dikke nemen met metalen connectors wil je die 60 meter goed overbruggen ..
Ben je echter wel zeker dat je beide adapters van pwline op hetzelfde circuit zitten dat naar achter loopt? Wat je kan overwegen is een stekker op de draad te zetten aan de huiskant indien niet het geval. En dan trek je een goede aarding naar achter, dat lijkt me het goedkoopste .

???
Standaard kan een ethernet over CAT5E (UTP) tot 100m zonder problemen. Er is niet zoiets als een "dikke UTP kabel". Men heeft wel verschillende categorien in UTP zoals CAT5, CAT5E, CAT6, CAT7, CAT8. Men kan coax ook niet vergelijken met UTP. Dit zijn verschillende methoden van transport.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan