Printer geeft het op...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Na de laatste keer printen gaat mijn printer, een HP 3600, ineens staken.
Bij het aanzetten van de printer blijft het lampje pinken.
Normaal moet dit continu blijven branden.
Dit wil, normaliter, zeggen dat het "deksel" niet goed gesloten is en moet er lichte druk, op de plaats waar het contact zit, uitgeoefend worden, daarna gaat de printer gewoon verder.
Nu dus niet meer.
Dit contact manueel bedienen, zodat ik zeker weet dat er contact is, geeft geen resultaat.
De cartridges zijn niet leeg, de laatste printopdracht was nog perfect, dus geen inkt tekort.
Kan ik nog iets doen om deze printer terg levensvatbaar te maken?
En neen ik koop geen nieuwe cartridges, dit kost mij 2/3 van een nieuwe printer ( ik heb reeds een nieuwe printer in huis gehaald), maar indien deze printer terug tot leven kan komen (hij is intussen de 8 jaar gepasseerd) zou ik dat wel appreciëren.
Iemand een idee?

Groetjes Rikkie
 
Bedankt voor het meedenken!
Maar neen, alles is vrij, geen klein stukkie papier te bespeuren in de printer.
Hij blijft hangen voor hij papier vraagt...
Ook heb ik de printer een tijdje energieloos gezet, om het geheugen volledig te wissen en zeker te zijn dat er geen restanten, van vorige printopdracht, meer aanwezig zijn.
Andere computers, waar de printer voorheen, perfect afdrukte doen het ook niet meer.
Dus aan de pc ligt het ook niet.
Zonder pc's blijft hij ook hangen.
Printopdrachten blijven zitten op de pc's en gaan dus niet meer in 't geheugen van de printer.
USB-conectie wordt wel gemaakt, ik hoor de bliep als ik de printer uitschakel.
 
Aan het contactje / schakelaartje waar je het over hebt, zitten draadjes. Deze draadjes verwijnen in het apparaat, richting een printplaatje.
Meestal zit er een stekkertje aan.

Is dit stekkertje misschien los van de printplaat, of misschien een kabelbreuk.
 
Aan het contactje / schakelaartje waar je het over hebt, zitten draadjes. Deze draadjes verwijnen in het apparaat, richting een printplaatje.
Meestal zit er een stekkertje aan.

Is dit stekkertje misschien los van de printplaat, of misschien een kabelbreuk.
Normaalgezien niet, als ik de klep open komt de printkop naar het midden, deze wordt aangestuurt door hetzelfde contact.
Ik zal vanavond nog eens kijken voor alle zekerheid.
 
Dag Rikkie , je hebt dit ook al in een vorig antwoord gegeven.

Bedankt voor het meedenken!
Maar neen, alles is vrij, geen klein stukkie papier te bespeuren in de printer.
Hij blijft hangen voor hij papier vraagt...

Hij blijft hangen voor hij papier vraagt. Kijk nog eens goed , of er toch geen stukje papier vastzit. Een stukje papier van nog maar een milimimetertje klein is al voldoende dat het waarschuwingslampje gaat knipperen van zodra je de printer aanzet.

Anders hier eens gaan lezen.
De HP printer stopt met afdrukken en het aan/uit-lampje knippert of er wordt een 'mechanische fout' weergegeven op de computer (papierstoring) HP Deskjet 3845 kleureninkjetprinter - HP Klantenondersteuning (België - Nederlands)
 
Bedankt voor de link Swake!
Voor alle zekerheid is dit de correcte pagina het is een HP deskjet 3645.

@Swake & Pluis
Ben er vanavond aan begonnen en de printer volledig opengevezen...
Jullie doen jullie best :duimop: dus ik ook ;)

Ik heb alle stappen van de handleiding afgelopen.
Op de computers komt geen foutmelding (dus geen mechanische storing of papierstoring)
De printer is volledig gekuist en open geweest.
Rolletjes proper gemaakt, gezocht naar mogelijk achtergebleven stukjes papier of andere vervuiling (niets gevonden).
Geen losse draadjes, slechte contacten of onregelmatigheden vastgesteld.
Aan/uit-knop en de schakelaar functioneren normaal, dwz. hoorbare klikjes en de printer reageert indien de contactjes bediend worden.

Het lampje blijft pinken en hij weigert het afdrukken van een testpagina.

Wat hij wel doet:
De inktpatronen wegzetten, reinigen en naar het midden plaatsen.
De rolletjes rollen, maar aangezien het lampje blijft pinken neemt hij dus geen papier.

Volgens mij is hij mechanisch en elektrisch in orde en toch wil dat ***-lichtje niet blijven branden!
 
Ik heb nooit iets met printer gehad, maar heb ook ooit wel eens zo'n ding uit elkaar gehaald.

Zodra je papier in een printer doet, komt dit meestal tegen een schakelaartje aan, waardoor deze schakelt en aan de elektronica doorgeeft dat er papier aanwezig is.
Want zonder papier kun je niet printen en zal er een lampje gaan knipperen.


Zoek eens naar dit schakelaartje, dit moet ergens in de papierlade zitten.
 
De inktpatronen wegzetten, reinigen en naar het midden plaatsen.
De rolletjes rollen, maar aangezien het lampje blijft pinken neemt hij dus geen papier.

Dan denk ik het meest in de richting van.
1. Vervaldatum overschreden.
2. Uitgedroogde cartridge

In geval 1 heb ik het ooit eens gelezen dat je dit kon oplossen door de tijd terug te zetten toen het probleem er nog niet was. Maar nu kan ik me niet meer herinneren of het om de BIOS tijd of om de Windows tijd ging.
 
Ik heb nooit iets met printer gehad, maar heb ook ooit wel eens zo'n ding uit elkaar gehaald.

Zodra je papier in een printer doet, komt dit meestal tegen een schakelaartje aan, waardoor deze schakelt en aan de elektronica doorgeeft dat er papier aanwezig is.
Want zonder papier kun je niet printen en zal er een lampje gaan knipperen.


Zoek eens naar dit schakelaartje, dit moet ergens in de papierlade zitten.
Indien er geen papier meer voorradig is in de printer wordt dit gemeld op de pc, ik krijg zulke melding niet.
Als ik de printer opstart moet ik steeds eerst de papierlade uitklappen en papier inleggen, hierbij gaat het lichtje constant branden, dus ook wanneer er geen papier aanwezig is.
Het lichtje blijft nu knipperen.

Maar ik zal morgen nog eens controleren!

Dan denk ik het meest in de richting van.
1. Vervaldatum overschreden.
2. Uitgedroogde cartridge

In geval 1 heb ik het ooit eens gelezen dat je dit kon oplossen door de tijd terug te zetten toen het probleem er nog niet was. Maar nu kan ik me niet meer herinneren of het om de BIOS tijd of om de Windows tijd ging.

Uitgedroogde cartridge is ook uitgesloten, deze zijn nog niet oud genoeg en vorige week nog gebruikt.
De kleuren waren nog perfect en dan zouden alle kleuren te samen leeg zijn, die kans is klein.
Bij een lege cartridge print de printer gewoon verder maar er wordt te weinig/geen inkt op het blad gespoten (zelf meerdere malen ervaren).

Voor cartridge bestaan er wel tooltjes en trucks om de teller terug op 0 te zetten, voor printers heb ik ook geen info over gelezen, zelfs niet over gehoord dat dit zou kunnen.
Indien dit zo zou zijn, dat fabrikanten een teller/vervaldatum in hun apparaten zoude inwerken is dit een schandalige praktijk!
 
Dag Rikkie, ik denk dat je mij verkeerd begrijpt.

Indien dit zo zou zijn, dat fabrikanten een teller/vervaldatum in hun apparaten zoude inwerken is dit een schandalige praktijk!

Daar kunnen de fabrikanten niet aan doen. Dat is een verplichting die ooit werd opgesteld door onze heren/dames regeringsleiders.

Uitgedroogde cartridge is ook uitgesloten, deze zijn nog niet oud genoeg en vorige week nog gebruikt.
Dit wil niet zeggen omdat je ze twee weken geleden bijvoorbeeld zou gekocht hebben , misschien al een jaar oud kunnen zijn. Daarom moet je bij aankoop altijd naar de vervaldatum kijken, en zeker bij cartridges die in promotie verkocht worden. Want dat zijn meestal cartridges waarvan de datum bijna gaat vervallen.
In de chip van de cartridge zit een code geprogrammeert met een vervaldatum . Als de vervaldatum overschreden is de cartridge onbruikbaar.
In de chip zou bijvoorbeeld 23/02/2012 kunnen geprogrammeerd zijn. Gisteren waren we 27/02/2012 , dus is de vervaldatum al 4 dagen overschreden. En dit weet ik nu niet juist meer of men in windows of in het BIOS de tijd een paar dagen moet terugzetten.
En als ik je een goede tip mag geven. Koop een printer waar je aparte kleurencartridges kan plaatsen. Is de gele cartridge leeg, moet je dan alleen maar de gele vervangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan