Printer geeft het op...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Na de laatste keer printen gaat mijn printer, een HP 3600, ineens staken.
Bij het aanzetten van de printer blijft het lampje pinken.
Normaal moet dit continu blijven branden.
Dit wil, normaliter, zeggen dat het "deksel" niet goed gesloten is en moet er lichte druk, op de plaats waar het contact zit, uitgeoefend worden, daarna gaat de printer gewoon verder.
Nu dus niet meer.
Dit contact manueel bedienen, zodat ik zeker weet dat er contact is, geeft geen resultaat.
De cartridges zijn niet leeg, de laatste printopdracht was nog perfect, dus geen inkt tekort.
Kan ik nog iets doen om deze printer terg levensvatbaar te maken?
En neen ik koop geen nieuwe cartridges, dit kost mij 2/3 van een nieuwe printer ( ik heb reeds een nieuwe printer in huis gehaald), maar indien deze printer terug tot leven kan komen (hij is intussen de 8 jaar gepasseerd) zou ik dat wel appreciëren.
Iemand een idee?

Groetjes Rikkie
 
Kan niet.
De cartridge is zo oud nog niet en daar staat een fabricatiedatum op en ik dacht een houdbaarheidsdatum op de verpakking.
Het waren niet eenscartridges van de fabrikant zelf.
Nog nooit problemen gehad met cartridges, nog met de originele nog met die van andere fabrikanten.
Dat verklaart nog steeds niet dat knipperlicht dat maar niet wil blijven branden om te zeggen dat de printer klaar is...
 
Wat ik wel interessant vind om te weten is wat er er bij het ledje staat dat nu knippert.
Soms staat daar Resume. Veel printers hebben een ledje dat gaat knipperen als het papier op is.
Bij andere printers gaat vanalles knipperen als er een storing is.


Kijk daarom eerst eens in de handleiding wat het knipperende ledje betekend.
 
Het waren niet eenscartridges van de fabrikant zelf.

Dat kan ook een oorzaak zijn. Velen weten dit niet, maar dat zijn hervulde cartridges , maar men plakt daar dan een andere klever op. Dat zijn cartridges die gedeponeert worden in winkels en terug hervuld worden, maar niet door de originele fabrikant.
 
Het is juist de power-on schakelaar, een open rondje met een streepje door.
Dus heel simpel, geen andere ledjes of knopjes.

Knipperlichtje betekend "niet klaar" en indien dit aanhoud dus storing...
 
Ik heb nooit iets met printer gehad, maar heb ook ooit wel eens zo'n ding uit elkaar gehaald.

Zodra je papier in een printer doet, komt dit meestal tegen een schakelaartje aan, waardoor deze schakelt en aan de elektronica doorgeeft dat er papier aanwezig is.
Want zonder papier kun je niet printen en zal er een lampje gaan knipperen.


Zoek eens naar dit schakelaartje, dit moet ergens in de papierlade zitten.
Gezocht en geen schakelaartje om het aanwezig zijn van papier te detecteren.
Papier wordt binnengetrokken en dan pas is er switch die het papier detecteert; maar dan is het papier al vertrokken.
Met deze switch is niks mis.
Indien er geen papier aanwezig is wordt deze switch niet geactiveerd en komt er een melding voor papier in de laden bij te vullen.
Dus deze is het ook niet...
 
Hoi Iedereen,

De printer werkt terug!
Na een paar weken in de kelder gestaan, heb ik hem terug boven gehaald.
Nieuwe inktpatronen ingestoken en hij werkt terug.
Vorige pogingen met andere inktpatronen gaven geen resultaat, maar ik vond nog een paar cartridges van het merk WeCare en die werkte wel!
Ik weet niet waaraan het ligt, de nieuwe cartridge of het langere tijd energieloos zetten.
Dus de printer is nu terug in orde!
Hier mag dus een slotje op.

Bedankt voor allen die interesse vertoonde en voor de gegeven raad (y)
 
Ik weet niet waaraan het ligt, de nieuwe cartridge of het langere tijd energieloos zetten.

Mijn vermoeden zou dus kunnen kloppen. Vervaldatum overschreden die in de chip van de cartridge geprogrammeert is.
Bij aankoop van HP cartridges altijd de vervaldatum nakijken die op de verpakking staat. Het wil niet zeggen omdat je ze nieuw koopt, soms al een paar jaartjes oud zijn. Controleer maar eens de vervaldatum als HP cartridges in promotie aangeboden worden. Meestal is de vervaldatum maar drie tot vier maanden meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan