Status
Niet open voor verdere reacties.
In juni deze setup gekocht en in elkaar gestoken (paar keer problemen gehad met verschillende schermen, alle ik dacht toch dat het aan de schermen lag)
Werkte allemaal prima, tot vandaag. Ik zet de pc op en krijg volgende melding 'out of range' (op Displayport), als ik aan de Display port wat pruts (wiegel) dan verschijnt er soms volgend scherm (zie youtube video). Het probleem ligt volgens mij niet bij de monitor (want het menu verschijnt wel gewoon zoals het hoort) en als ik switch naar HDMI krijg ik ook normaal beeld.
Wat me wel opvalt is dat de breuklijn mooi door het midden loopt, alsof mijn pc denkt dat er 2 schermen zijn? Wat denken jullie? Grafische kaart stuk? Of instelling die ik moet veranderen?
Kan een grafische kaart zo maar van de ene op de andere moment stuk gaan? En ligt het volgens jullie aan de grafische kaart? (dan laat ik deze best omwisselen denk ik he)


Youtube video: https://www.youtube.com/watch?v=liUQbPzDcbc

Specs:
Scherm LG 34UM95C
Cooler Master Silencio 550
Samsung 850 EVO series 250GB
Scythe Mugen 4 PCGH Edition - 120mm
Seasonic M12II Bronze Evo Edition - 750 Watt
MSI Z97 GAMING 5 - Socket 1150 - ATX 1
Intel Core i5-4670K - 3.4GHz - Socket 1150
MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G - 4GB - PCI-E
 
Hey ranger, bedankt voor je bericht. Dat lijkt me niet te kunnen (gisteren werkte alles nog perfect, op dezelfde resolutie) heb de pc ook in veilige modus opgestart en ook dan krijg ik een 'out of range' message.
 
Wat bedoel je hiermee ?
als ik aan de Display port wat pruts (wiegel) dan verschijnt er soms volgend scherm (zie youtube video).

Je hebt toch de grafische kaart vastgeschroefd na het inpluggen op het moederbord. Voor het minste milimetertje dat de kaart beweegt gaat dit ook storingen veroorzaken.
Windows 10 ?
 
de melding 'out of range' betekent dus dat je een te hoge instelling gebruikt voor je beeldscherm ...
ga naar de eigenschappen van je beeldscherm en stel deze vervolgens in op 60 Hertz je dient zeker niet hoger dan 72 Hertz te gaan !
 
Ranger: graka is ingeschroeft en idd win 10. Ik bedoelde daarmee dat als ik de dp kabel een beetje beweeg ik soms dat ander beeld krijg(niet altijd)
Qtex: bedankt voor je reactie. Maar dat is nu net het probleem, staat op 60hz ingesteld. Zelfs als ik in safe mode opstart krijg ik geen beeld (over dp , wel over hdmi) het rare is net dat tot en met eergisteren alles naar behoren wekte en gisteren plots niet meer( geen instellingen verander)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
aangezien je nu specifiek vermeld dat jezelf geen instellingen heb veranderd denk ik hier dan aan een besmetting ...
heb jij je systeem al eens gescant met Malwarebytes , ADWcleaner en je antivirus !
indien zo en deze hadden niets te melden dan beveel ik je de AVG rescue cd aan om je systeem buiten windows om te scannen ...
je dient dus op te starten vanaf deze avg rescue cd !

[video=youtube;fGX-592qty8]http://www.youtube.com/watch?v=fGX-592qty8[/video]
 
In juni deze setup gekocht en in elkaar gestoken (paar keer problemen gehad met verschillende schermen, alle ik dacht toch dat het aan de schermen lag)
Werkte allemaal prima, tot vandaag. Ik zet de pc op en krijg volgende melding 'out of range' (op Displayport), als ik aan de Display port wat pruts (wiegel) dan verschijnt er soms volgend scherm (zie youtube video). Het probleem ligt volgens mij niet bij de monitor (want het menu verschijnt wel gewoon zoals het hoort) en als ik switch naar HDMI krijg ik ook normaal beeld.
Wat me wel opvalt is dat de breuklijn mooi door het midden loopt, alsof mijn pc denkt dat er 2 schermen zijn? Wat denken jullie? Grafische kaart stuk? Of instelling die ik moet veranderen?
Kan een grafische kaart zo maar van de ene op de andere moment stuk gaan? En ligt het volgens jullie aan de grafische kaart? (dan laat ik deze best omwisselen denk ik he)

Als je met de Displayport prutst dan verschijnt er soms volledig beeld... Wel dan is dit 100% duidelijk. Hardware probleem. Dus terug RMA naar plaats van aankoop indien nog garantie.

Virus is uitgesloten. Youtube filmpje is duidelijk hardware probleem. Moet je niet aan twijfelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan