Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik houd voor onze biljartcompetitie de resultaten van individuele spelers bij van totaal 16 teams. In de bijlage zijn flarden van 3 teams (3 tabbladen) opgenomen.
Daarnaast staat op het eind een 2-tal tabbladen waar de gemiddelden per team of een totaaloverzicht is te zien.
Per team worden de gegevens aan het begin van het seizoen per speler vermeld. Vervolgens worden daar wekelijks de resultaten (de caramboles en daaronder het aantal beurten) achter weggeschreven. Zodat er per kerst (op helft van de competitie) een nieuw gemiddelde ontstaat. Heeft een speler in de 1e helft gemiddeld een lager resultaat dan blijft hij ook na de kerst met dat begin moyenne verder spelen. Hij kan dus niet zakken/lager. Speelt hij beter dan het aanvang moyene dan speelt hij op het eind van de competitie met dat nieuwe hogere gemiddelde. Op het eind van de competitie een soortgelijk ritueel. Met uitzondering dat de speler die met kerst een slechter gemiddelde had dan wel kan zakken en de nieuwe competitie dus wel met een lager moyenne start. Dit werkt allemaal prima. Mijn probleem is : een nieuwe speler. Met vert.zoeken heb ik al een poging gedaan maar stuit dan voornamelijk op het probleem dat de naam van de speler op 2 regels staat omdat daarachter 2 cijfers moeten komen. En dat moet wel zo blijven- voor het overzicht.

Wie kan mij helpen.
 

Bijlagen

  • resultaten van de teamleden 2014 - 2015 - versie pctuts 02.xls
    482 KB · Weergaven: 174
Is er niemand die - als voorbeeld - nieuw lid (speler 8) van team D2 met een formule kan invoegen in laatste tabblad 'per team - gedurende seizoen' ?
 

Bijlagen

  • resultaten van de teamleden 2014 - 2015 - versie pctuts 04.xls
    486 KB · Weergaven: 176
Ik heb een oplossing gevonden.

Ik heb een oplossing gevonden.

Zelf vind ik het niet geweldig maar wel knap dat ik iets heb gemaakt.
Door de gegevens van 2 regels op 1 regel te krijgen heb ik op elk tabblad apart kolommen gemaakt. Daar de formules van alle spelers en eventuele nieuwe spelers in gezet.
Dat totaal op een apart tabblad onder elkaar gezet. De overtollige regels kan ik nu 'verbergen' en weer even tevoorschijn halen als zich een nieuwe speler meld.
Ik krijg dan wat ik wilde hebben. N.l. als halverwege een nieuwe spelers komt moet ik de gemakkelijk kunnen inpassen.
 

Bijlagen

  • resultaten van de teamleden 2014 - 2015 - versie pctuts 06.xls
    565 KB · Weergaven: 157
Ik heb de sheet eens bekeken, maar voor mij een onduidelijk gebeuren met tabbladen en veel, héél veel cijfers.

Hier moet iets beters van te maken zijn lijkt mij. Rasterlijnen weghalen en randen toevoegen maakt het al meteen wat overzichtelijker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan