Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen,

ik heb me onlangs een Western Digital My Book world netwerkschijf gekocht.

Omdat de snelheid van het kopiëren naar de schijf via het netwerk enorm tegenviel heb ik mijn oude netwerkapparatuur geupgrade naar nieuwe. Nu is alles op gigabit snelheid: zowel de router, de kabels naar de pc en naar de schijf, de netwerkkaart en de harde schijf zelf.

Nu blijft de snelheid even laag, wanneer ik in vista kijk, is de snelheid maximaal 3.2 megabyte per seconde bij het kopiëren van één groot bestand.

We hebben al een beetje van alles geprobeerd, eerst zowel router als schijf gereset, de schijf een vast ip adres gegeven (via de webinterface van de schijf zelf) we kregen toen wel een foutmelding op het einde maar de schijf had bij het herstarten van de pc wel het door ons gevraagde vaste ip-adres.

De snelheid bleef even laag, en daarom hebben we de schijf terug op dynamisch ip-adres gezet. Zonder restultaat weliswaar.

We hebben ook nog geprobeerd de firewall van de router uit te zetten. Ook dit hielp niet.

Weet iemand wat we nog kunnen proberen?

Alvast bedankt :vraagteken:

Het netwerk bestaat uit:
-telenet modem
-nieuwe netgear wna 854t router (gigabit) en laatste firmware
-bedrade pc (gigabit)
-Western Digital My book world (gigabit) en laatste firmware.
 
Of je nu een dynamisch of een vast IP-adress hebt, dat heeft niets te maken met de snelheid van je netwerk.
De snelheid hangt af van :
- de instelling op de router - poort
- de instelling op de netwerkkaart in je PC
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan