Windows 10 Productcode weg win 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

louwe

Steunend lid
Vip Lid
Sinds een paar dagen verschijnt er een bericht productcode invoeren ,
ik heb een update gedaan van win 8.1 naar win 10 , heeft een hele tijd goed gedraaid ,
heb dan een krach gekregen en de pc hersteller heeft hem terug goed gemaakt.

Draaide reeds een ruime tijd goed , tot ik deze week dit bericht kreeg van productcode invoeren.
ik weet verder geen raad , waar kan ik dat vinden , heb geen verdere informatie over mijn pc.

heb wel een herstelschijf van win 10 die ik gemaakt heb na de krach , maar ben benauwd om dit te gebruiken ,
en ik weet ook niet of ik daarmee de productcode zou terug hebben ?
Beetje hulp zou welkom zijn .Dank U
mvg
louwe
 

Bijlagen

  • Productcode.JPG
    Productcode.JPG
    31.9 KB · Weergaven: 384
Laatst bewerkt door een moderator:
je kan een systeem kopie maken alhoewel dit in feite niet nodig is om je licentie te behouden aangezien je Windows nu digitaal geactiveert is en bijgevolg ook geregistreert staat op de servers van Microsoft zal je Windows bij een verse installatie ( of via de optie deze pc opnieuw instellen ) automatisch geactiveerd worden ..

*je kan een systeem kopie maken met het nut om deze te gebruiken indien er zich problemen voor doen ….die niet opgelost kunnen worden .
maar enerzijds omwille dat volgende maand een totaal nieuwe versie van de Windows 10 gelanceerd word ben je dan weer niets met deze systeem kopie indien je deze nu ga aanmaken … volgende maand word versie 1809 vervangen door versie 1903
 
de serie nummer verkrijgt men indien men de upgrade gedaan heeft naar de Windows 10
de install key bepaald welke Windows er geinstalleerd dient te worden deze activeert tevens ook de Windows ...
met welke Windows bedoel ik dus de home of de pro
 
Bedankt Qtex. Dus als ik goed begrijp : veronderstel mijn HDD geeft de geest en ik monteer een nieuwe harde schijf-blanco dus-, dien ik bij een Win10 installatie de "Install Key" in te voeren ??
Vroeger, als je een PC kocht, zat er een CD van Windows bij met een key, of stond die onderaan op een sticker geplakt. Neem aan dat dit de Install Key is ?
 
aangezien je de Windows 10 draait dien je géén licentie in te geven zelfs bij een nieuwe blanco geinstalleerde schijf waar je dus de Windows 10 op installeerd aangezien jou systeem geregistreerd staat bij Microsoft … een nieuwe schijf valt niet onder de noemer "hardware " en zolang je dus niets aan de "hardware " veranderd in dit systeem zal steeds dat systeem digitaal geactiveert worden al zou je dit 1000 x doen op dit systeem .
 
heb je geen microsoft account aan gemaakt toen je nog op windows 8.1 stond was je permanent geactiveerd ?? ,die kan je terug invullen achteraf in windows 10 na upgradedan ben je terug permanent geactiveerd ,ook in google chrome
inloggen met je google account dan heb je automatisch alle favorieten terug
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan