Windows 10 Proximus - Eigen WiFi 2.4-xxxx op laptop wordt niet weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kadee-Tremelo

Steunend lid
Vip Lid
Sinds geruime tijd bestaat het probleem dat mijn eigen wifi-netwerk op de laptop niet weergegeven wordt in de lijst van beschikbare netwerken.
De Proximus "Public WiFi internettoegang" is wel beschikbaar.
Maak ik gebruik van het Public WiFi netwerk, dan bestaat er wel geen communicatie meer tussen Laptop en Printer (de printer heeft wel toegang tot het WiFi 2.4-xxxx netwerk, evenals alle andere apparatuur in huis).
Bij het negeren van het Public Netwerk is er dan geen automatische internetverbinding meer mogelijk en moet de ethernetkabel aangesloten worden.
Ter informatie: de laptop staat op maximaal 40 cm van de b-box3 modem.
Hetzelfde fenomeen heeft zich ook voorgedaan op de desktop die eveneens in de nabijheid staat van de modem.

Alle pogingen tevergeefs, ben ik nieuwsgierig om te weten wat er hier aan de hand is.

Roland
 
Heeft bijna zeker iets te maken met die roll-out van 'Smart Wifi' bij Belgacom. Hierdoor is de verbinding met naam '2.4 Ghz' eigenlijk een dual band van '2.4Ghz én 5.0 Ghz' geworden en die hotspot zat die herinitialisatie blijkbaar in de weg.
Heb je ook die One SSID opstaan ?

Ik durf er donder op zeggen dat - indien je de hotspot dan nu terug zou inschakelen - het zou blijven werken ...

1586552158353.png


Nu, ik heb die nooit opstaan gehad...
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Heeft bijna zeker iets te maken met die roll-out van 'Smart Wifi' bij Belgacom. Hierdoor is de verbinding met naam '2.4 Ghz' eigenlijk een dual band van '2.4Ghz én 5.0 Ghz' geworden en die hotspot zat die herinitialisatie blijkbaar in de weg.
Heb je ook die One SSID opstaan ?

Ik durf er donder op zeggen dat - indien je de hotspot dan nu terug zou inschakelen - het zou blijven werken ...

Bekijk bijlage 246889

Nu, ik heb die nooit opstaan gehad...
Ik test dat morgen voormiddag uit. Is de moeite waard, want zou wel graag de Public Hotspot op straat gebruiken.
Merci voor deze tip!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan