Windows 10 Mail data van proximus overzetten naar outlook.com

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eddymo

Steunend lid
Vip Lid
Ik ben veranderd van provider nl. van Proximus naaar Orange. Voor de GSM's (2) kreeg ik nieuwe sim kaartjes. Dit moet normaal geen probleem zijn daar alle gegevens opgeslagen zijn in de telefoon en niet op het sim kaartje. Dus moet dit werken, verwacht ik, met om het even welke provider.
Wat jet mailprogramma betreft zou ik mijn maiadres van proximus kunnen behouden bij om het even welke provider . Dit zou binnen 18 maand goedgkeurd zijn in het parlement. Is dit zo ??? Een zeker her Freilich zou daarmee bezig zijn en beweert dat dit nu al zo is.
Anders heb ik een probleem. Hoe kan ik alle data van proximus mail overzetten naar outlook.com en dat zijn er nogal veel. Ik wil die niet verliezen maar weet niet hoe ik dat kan bewerken . Weet iemand raad ???? Bedankt voor een reacie op bovenstaande vragen.
 
Ik ben veranderd van provider nl. van Proximus naaar Orange. Voor de GSM's (2) kreeg ik nieuwe sim kaartjes. Dit moet normaal geen probleem zijn daar alle gegevens opgeslagen zijn in de telefoon en niet op het sim kaartje. Dus moet dit werken, verwacht ik, met om het even welke provider.
Te kort door de bocht ...
Het is niet zo dat steeds alles opgeslagen is op de telefoon. Voor contacten vb. heb je de keuze of je ze opslaat op de telefoon of op het SIM-kaartje. Vaak heb je er door de tijd heen op beide plaatsen wel opgeslagen.
In jouw geval zet je dus best alle contacten naar je telefoon alvorens je het kaartje eruit haalt.
Hoe je dat doet varieert van merk tot merk en zal je best even opzoeken.
 
Anders heb ik een probleem. Hoe kan ik alle data van proximus mail overzetten naar outlook.com en dat zijn er nogal veel. Ik wil die niet verliezen maar weet niet hoe ik dat kan bewerken . Weet iemand raad ?
Ik ben niet zeker of je dat wel zou willen ... kan serieuse overbelasting van je nieuwe account veroorzaken, véél tijd vergen etc...

Ik zou meer heil zien in een programma dat mails uit één of meerdere mailaccounts exporteert en opslaat in een soort database op je PC of server ... los van een mailprogramma.
Zeker als je een online account naar een andere online account overzet is dat een stuk betrouwbaarder.

Ik kan je deze aanbevelen (gratis) : https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/
 
Kan ik mijn proximusmail behouden als ik overstap naar Orange. Volgens de website is dat nu reeds mogelijk enzou dit binnen 18 maand bekrachtigt worden in het parlement. Dan heb ik geen problemen !!!
 
Dat kan idd... Maar met de termijn heb je iets fout gelezen : heeft niets te maken met stemming in het parlement.
De werkelijkheid is dat je 18 maand de tijd krijgt om het adres en de hosting te blijven gebruiken.
Maar daarna gaat het onherroepelijk gewist worden.

Je zal dus toch moeten overstappen : nu of in een periode van max. 18 maanden.

Ik zou het meteen doen want bij problemen met je mail moet je uiteraard niet meer op support of interventie van Proximus rekenen als je geen klant meer bent. Dat vind ik té gevaarlijk om plots afgesneden te zitten van je mails, géén mails meer te ontvangen of te kunnen versturen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan