Beeld Beveiliging opnames via Proximus decoder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sedert jaar en dag hebben wij een onverslijtbare Panasonic DMR die reeds bijna 20 jaar lang feilloos TV-programma's op harde schijf zet, en indien gewenst ook op DVD kan branden om veel later te herbekijken. Ik ben de eerste om een lans te breken voor het copyright systeem waarbij ik vind dat stelen niet kan, echter de programma's die wij op DVD branden zijn flarden van het journaal, muziekdocumentaires of live-optredens die nooit officieel verschijnen. Dat geldt bijna voor alles wat op TV wordt uitgezonden. Dus waarom die 'beveiliging'? Als het officieel verschijnt kopen wij het, simple as that. Nu word onze hobby ons afgenomen, door één of andere HDMI-beveiliging slagen wij er niet meer in om de opnames over te zetten. Ik nam nog een ultieme poging door een omvormer te kopen die het HDMI-signaal naar Scart transformeert maar ook dat mocht niet baten. En dan mogen wij nog van geluk spreken want ik lees her en der dat de meesten hier al sedert 2022 problemen mee hebben. Help, wat kunnen we nog doen om onze hobby te redden?
 
HDMI of Scart of wat dan ook .. zijn kabel en stekker-formaten.
De beveiliging zit niet daarin maar in de programma's zelf op het ogenblik dat die met streaming worden aangeboden.
 
De beveiliging noemt DRM - Digital Rights Management.
Er zijn tools die dit verwijderen maar dan moet je er eerst in slagen dit te downloaden/recorden.

Dat is duidelijk illegaal - we kunnen daarin dan ook geen ondersteuning geven. Je zal zelf op zoek moeten gaan.
 
de edision waar ik op gereageerd had, kan via de alternatieve software de cam van telenet gebruiken om te kijken en op te nemen.
door de alternatieve soft kunt u het programma ONGEKODEERD opnemen worden op een usb stick.
dit kan u later bewerken met het programma Videoredo TV suite H264 om om te zetten en te bewerken naar mkv of mp4
zo'n toestel is niet duur - misschien is dit een oplossing
 
wel jammer van Videoredo TV suite:

1689062779436.png


de free-versie is blijkbaar nog te downloaden.
 
Laatst bewerkt:
CI+ module van Telenet deze kan u kopen bij telenet (vind u soms ook te koop op 2é hands) daar wordt uw telenet abonnement aan gekoppeld.
indien u dit plaatst in uw tv kan u tv kijken zonder digibox (naar de kanalen waar u voor betaald) - plaatst u deze in de edision werkt dit als een digibox en kan u ook opnemen op usb
 
inderdaad hier moet u de cam inschuiven let wel dat u hem correct inbrengt (met geplaatste smartcard aanwezig) daarna kan u hem vastklikken.
tv moet kaart initialiseren dit kan een tijdje duren; daarna kan u kijken.
 
@Pagadder Verwar je niet met de CAM resolutie die wordt gebruikt voor gecomprimeerde video in streaming, torrents en Usenet video's ?
Deze module heeft daar niets mee te maken hoor maar deelt enkel de afkorting.
 
Wist ik niet, maar ja, heb geen enkele film,video foto op mijn lap top staan,is niet mijn ding. Een tijdje terug bij een vriend op bezoek geweest. Die zette de tweede top gun op,was niet om aan te zien. Hij zei dat het een Cam opname was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan