Raadpleeg thuis uw medisch dossier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
  • In CoZo vindt u uw medische beelden en vaccinatiegegevens.
  • U kunt er uw afspraken met uw zorgverleners raadplegen.
  • U kunt ook uw arts de toegang vragen tot bepaalde onderzoeksresultaten, bijvoorbeeld van een bloedonderzoek. Sommige resultaten zijn pas zichtbaar nadat u een gesprek gehad heeft met uw arts.
  • Alle medische gegevens die nuttig zijn voor de behandeling van de patiënt kunnen gedeeld worden via CoZo:
    • medische verslagen
    • resultaten van onderzoeken
    • medische beelden
    • vaccinatie- en medicatieschema’s
    • voorgeschreven medicatie
    • (ontslag)brieven
    • beknopt medisch dossier (sumehr)

Inloggen op CoZo kan via www.cozo.be
Daarvoor hebt u uw elektronische identiteitskaart (eID) en een kaartlezer nodig.

U kunt de CoZo-app downloaden in de Google Play Store of de Apple App Store. De app geeft u toegang tot CoZo en eHealth via uw smartphone of tablet, is streng beveiligd en dient éénmalig geactiveerd te worden met uw elektronische identiteitskaart en pincode.

 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik COZO ook zeer handig want je kan er je medisch dossier op raadplegen maar ook je afspraken bekijken en ook bekijken wie toegang heeft tot jou dossier en je kan ook controleren welke dokter iets opvraagt in jouw dossier je kan enkeĺ niet zien wat er wordt opgevraagd. Zeker een aanrader belangrijk: je hebt een aantal dingen nodig om cozo te kunnen gebruiken je hebt nodig: een computer/een kaartlezen een Belgische identiteitskaart/ je pincode van je identiteitskaart je kan cozo ook gebruiken op je smartphone maar niet in 123 je moet eerst de cozo app downloaden en dan moet je jou aanmelden via jouw computer op cozo met je identiteitskaart en dan moet je een qr code scannen met de cozo app deze qr code vind je terug op de cozo website als je hebt aangemeld met jouw identiteitskaart ZEKER EEN AANRADER
 

Bijlagen

  • 20191221_180719.jpg
    20191221_180719.jpg
    25.7 KB · Weergaven: 277
Ik gebruik COZO ook zeer handig want je kan er je medisch dossier op raadplegen maar ook je afspraken bekijken en ook bekijken wie toegang heeft tot jou dossier en je kan ook controleren welke dokter iets opvraagt in jouw dossier je kan enkeĺ niet zien wat er wordt opgevraagd. Zeker een aanrader belangrijk: je hebt een aantal dingen nodig om cozo te kunnen gebruiken je hebt nodig: een computer/een kaartlezen een Belgische identiteitskaart/ je pincode van je identiteitskaart je kan cozo ook gebruiken op je smartphone maar niet in 123 je moet eerst de cozo app downloaden en dan moet je jou aanmelden via jouw computer op cozo met je identiteitskaart en dan moet je een qr code scannen met de cozo app deze qr code vind je terug op de cozo website als je hebt aangemeld met jouw identiteitskaart ZEKER EEN AANRADER
Inderdaad een handig programma. Aanvulling : je kan ook inloggen met ItsMe, maar dat zie je wel op het inlogscherm. Jouw tip om in te loggen met de app vind ik heel nuttig. Wel weten dat nog niet alle medische instanties ( ziekenhuizen, radiografie, enz. ) aangesloten zijn. Zoiets moet groeien, maar de aanzet is heel positief.
@ Tuts : goed om dit onder de aandacht te brengen .
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Het werkt inderdaad wel behoorlijk, ook al is de inhoud soms nogal cryptisch benoemd voor gewone leken. De inhoud is idd. ook nog onvolledig maar voor alles is een begin, gevolgd door algemene aanvaarding. Volgens mij zal daar het schoentje wringen en blijven wringen : dit is de zoveelste "lancering" van een e-service vanuit de overheid. Kan iemand mij vb. vertellen wat de relatie is van deze site met de reeds voordien gelanceerde https://www.mijngezondheid.belgie.be ?

Ondertussen zien de burgers al lang door het bos de bomen niet meer in al deze e-services van de overheid : pensioenen, belastingen, aanvullend pensioen, gezondheid ... Als er van alles maar één zou zijn, was het nog te doen maar nee, er zijn er (zoals hier) verschillende die allemaal beloven in de komende jaren volledig en onmisbaar te zullen worden. Ik denk het niet : wij, burgers, haken gewoon af ... En allemaal hebben ze hun eigen profielen, aanloggegevens en dito procedures.
 
Website van pensioenen, belastingen, aanvullend pensioen, gezondheid enzo... sla ik op in een map in firefox dus moet ik niet altijd gaan zoeken.

voorbeeld1.jpg
 
Inderdaad Tuts ... mooiere illustratie kan je niet hebben ... voor de modale burger dus allesbehalve overzichtelijk ... moet je al weet hebben van het bestaan van elk van die sites, weten waarvoor ze dienen en wat je waar kan gaan opzoeken.
Als de overheid denkt zo haar dienstverlening volledig virtueel/digitaal te kunnen krijgen zal het niet lukken tenzij voor de happy few (-;

PS : hopelijk realiseer je je dat je met dit screenshot wel wat persoonlijke info hebt de wereld ingestuurd (-;
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan