Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat ik niets voor mijn verjaardag wist kwam mijn vrouw op het idee om 2gb extra geheugen voor mij te kopen.
Dus ze had bij alternate dezelfde geheugen gekocht ( G.E.I.L. DDR 2-800) als die er in zit.
De computer open gemaakt en het geheugen in de 3e sleuf gestopt.
Er zit er nu 1 in de eerste en 1 in de derde gleuf.
Volgens iedereen kan de grootste boerenl... het.
Nou ik schijnbaar niet want toen ik hem weer opstarte kreeg ik de melding overclocking failed.
Daarna stond er dat ik f1 of f2 kon gebruiken.
Ik drukte op F1 en toen was het einde verhaal ,hij ging uit en bleef uit.
Alleen op het moederbord brand een klein groen ledje.
Iedereen zeg dat ik niks verkeerd heb gedaan, maar niemand weet wat er gebeurd is en wat ik er aan moet ,daarom hoop ik dat iemand mij een bevredigend andwoord kan geven.
b.v.d T.Lagrouw
 
Als je de pc voor het eerst starte met het nieuwe geheugen heb je dan een aantal piepen gehoord of enkel die ene die je altijd hoort?
Heb je het latje goed ingedrukt tot je echt een klik hebt gevoeld,en zitten de haakjes aan de uiteinden mooi over het latje of staan die schuin?
 
De nieuwe geheugen er uit ahlen de bestanden geheugen in het slot laten zitten.
pc rebooten, opstarten Denk dat er 1 bankje niet goed is of er een geheugenbank slot niet helemaal tof is .... zet het geheugen hoe het in eerste instantie zat. we horen graag verder Uiteraard steker uit het stopkantackt
 
Ik wilde hem weer met de oude situatie opstarten maar hij deed toen al niets en het geheugen zit er goed in en ik heb hem met de stekker er uit ingezet.
Opstarten gaat niet omdat hij niets meer doet.
Ik heb mezelf ontladen doormiddel van het aardcontakt van het stopkontakt aan te raken
 
nee dat zou wel erg stom zijn, maar er brand (als de schakelaar aan staat) wel een groen ledlampje op het moederboard maar dat is ook al.

groene lampje is waarschijnlijk de achterkant van de netwerkkaart.
dus als ik het goed heb zitten alle sterkes goed, heb je knopje aan uit achter pc goed staan de sterker er in , en beeldscherm steker er ook in zitten ? druk die eens goed aan aan de achterkant, ook even de beeldscherm steker aan de achterkant van je beeldscherm controleren? horen graag verder
 
Trek de stekker van je hdd eens los en start de pc dan,als het goed is moet die dan tot in je bios komen.
Als dit lukt dan is er iets met je hdd waardoor de pc niet meer opstart.
Lukt het niet dan is je mobo waarschijnlijk naar de haaien.
 
.
Volgens iedereen kan de grootste boerenl... het.
Nou ik schijnbaar niet want toen ik hem weer opstarte kreeg ik de melding overclocking failed.

Een ram word nooit vanzelf overclockt.
Een sneller ram is niet aangekocht, en als dat zo is word dat sneller ram teruggeclockt, het oude word niet overclockt.
Er moeten in het bios instellingen staan om een en ander te overclocken.
Ik denk in de richting van de spanning die verhoogd is van 1.8 naar 1.9 volt in het bios.
Je zal een biosreset moeten doen.
Haal de batterij uit je moederbord en wacht 30 minuten.
Natuurlijk moet de stekker uit het stopcontact blijven enzoverder.
Om de condensatoren te ontladen druk je na het uittrekken van de stekker op de powerknop waarmee je de pc aanzet.
Je zal de groene powerled waarschijnlijk nog even zien oplichten.
Daarna de batterij uit het bordje en wachten.
Een hard reset kan nodig zijn, daarvoor heb ik de gegevens van het moederbord nodig.
Als het starten niet lukt, koppel dan alles los, haal het ram uit je bordje alsook alle pci kaarten eruit.
Zelfs de processor eruit.
Kijk eens wat dat doet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan