Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat ik niets voor mijn verjaardag wist kwam mijn vrouw op het idee om 2gb extra geheugen voor mij te kopen.
Dus ze had bij alternate dezelfde geheugen gekocht ( G.E.I.L. DDR 2-800) als die er in zit.
De computer open gemaakt en het geheugen in de 3e sleuf gestopt.
Er zit er nu 1 in de eerste en 1 in de derde gleuf.
Volgens iedereen kan de grootste boerenl... het.
Nou ik schijnbaar niet want toen ik hem weer opstarte kreeg ik de melding overclocking failed.
Daarna stond er dat ik f1 of f2 kon gebruiken.
Ik drukte op F1 en toen was het einde verhaal ,hij ging uit en bleef uit.
Alleen op het moederbord brand een klein groen ledje.
Iedereen zeg dat ik niks verkeerd heb gedaan, maar niemand weet wat er gebeurd is en wat ik er aan moet ,daarom hoop ik dat iemand mij een bevredigend andwoord kan geven.
b.v.d T.Lagrouw
 
Asus denk ik ook Rudy.
Seca, die bank overslaan is nodig als je dualchannel wil gaan.
De sloten staan zo bij Asu bvb zwart-geel-zwart-geel
Dat lijkt me in orde hoor.
Het kan wel zijn dat, wanneer het ram dat bijgeplaatst word in conflict gaat met het reeds aanwezige.
Vooral asus is daar enorm gevoelig voor.
Het extra ram in het andere slot stoppen lost dat op, gesteld dat het probleem daarmee te maken heeft.
Maar als de pc totaal niets meer doet ligt het daar niet aan.
Dat overclocken waarover gepost is zint me niet.
Lees dus eerst mijn vorige post.
Probeer desnoods het nieuwe latje eruit, of in een ander slot.
 
ik heb inderdaad een asus moederbord en ik dacht dat kleur bij kleur hoorde dus heb ik hem in de derde gestopt, met hulp van de buurman heeft hij wat in de bios geriset,en daarna alle suggesties er op los gelaten , batterij er een paar minuten uit.
En inderdaad starte hij toen weer vrolijk op.
Ik wil iedereen bedanken die mij geholpen heb, alleen dat overclocken dat zal wel een raadsel blijven .
Nogmaals iedereen hartelijk dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan