Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu heb ik een diagnose-tooltje maar die laat allen het totaal zien en niet slot per slot en welke er ev noch beschikbaar zijn heb kast al dicht gevezen en is veel werk staat half open ingebouwd (in tv meubel) wel op zo'n manier dat ie voldoende koeling krijgt hoor
heb in achterwand van kast zelf nog een silent fan met temp sturing

de chipset van VIA is met de laatste drivers geüpdate

kan ik ze nog testen ook of is dat allemaal dik in orde uit zijn eigen?
 
Kun je je eigen topics niet meer aanpassen als je nog iets vergeten bent dit ging vroeger wel

dit was ik nog vergeten
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    46.3 KB · Weergaven: 83
duidelijk overzicht en een vraag

duidelijk overzicht en een vraag

Kaartje 1 de Swissbit is mijn oudste

kan ik ze beter alle 2 laten zitten : Tot 3G geheugen maar op Mhz van oudste kaart

Of enkel kaartje2 alleen : 2G geheugen Maar sneller in Mhz

Ik had Ramdisk geinstalleerd om de tijdelijke Internetbestanden in op te slaan
en moet zeggen site's zoals Netlog gingen veel sneller
maar heb het eraf gegooid omdat ik eerst wil weten of die van invloed is op het gedrag van mijn Ram geheugen of staat dat los van elkaar??
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG1.JPG
    Knipsel.JPG1.JPG
    88.7 KB · Weergaven: 94
  • Knipsel.JPG2.JPG
    Knipsel.JPG2.JPG
    82.2 KB · Weergaven: 90
Kaartje 1 de Swissbit is mijn oudste

kan ik ze beter alle 2 laten zitten : Tot 3G geheugen maar op Mhz van oudste kaart

Of enkel kaartje2 alleen : 2G geheugen Maar sneller in Mhz

Ik had Ramdisk geinstalleerd om de tijdelijke Internetbestanden in op te slaan
en moet zeggen site's zoals Netlog gingen veel sneller
maar heb het eraf gegooid omdat ik eerst wil weten of die van invloed is op het gedrag van mijn Ram geheugen of staat dat los van elkaar??


Voor mij persoonlijk laat ik dat afhangen van het besturingssysteem en welke programma's er op staan.
Met xp zal het denk ik weinig verschil maken met 1 latje (2 gig) tegen 2, dat snelheidsverschil van 667mhz naar 800mhz ga je weinig van merken.
Met geheugenvreters (vista en zware toepassingen, misschien ook bepaalde games) ga je meer nut hebben van je 3 gig en zou ik ze zeker laten zitten (3 gig), dat gaat een stuk vlotter draaien.
Ideaal zou zijn om dat latje van 1 gig te verkopen en met een kleine opleg eentje van 2 gig bijzetten (ddr2, 800ghz, alle hetzelfde).
 
Het geheugen werkt met een snelheid van de traagste, in uw geval 266MHZ, de kloksnelheid van uw éérste latje ( 1GB). of uw ander geheugen sneller kan werken valt bij deze configuratie weg.De snelheid van uw moederbord heeft ook invloed op deze werking. Verwacht geen suppersnelle oplossingen,het rekenwerk zal iets vlugger gaan.Bij sommige games kan je het verschil merken, bij de office aplicaties & internet zal je weinig of geen verschil merken. Een 2pkjes gaat ook geen formule 1 westrijd winnen, ook al plaatst men er een motor van een formule 1 in. Hier gelden de regels de traagste bepaald alles.
 
Het geheugen werkt met een snelheid van de traagste, in uw geval 266MHZ, de kloksnelheid van uw éérste latje ( 1GB). of uw ander geheugen sneller kan werken valt bij deze configuratie weg.De snelheid van uw moederbord heeft ook invloed op deze werking. Verwacht geen suppersnelle oplossingen,het rekenwerk zal iets vlugger gaan.Bij sommige games kan je het verschil merken, bij de office aplicaties & internet zal je weinig of geen verschil merken. Een 2pkjes gaat ook geen formule 1 westrijd winnen, ook al plaatst men er een motor van een formule 1 in. Hier gelden de regels de traagste bepaald alles.


Is het dan niet beter om dat nieuwe snelle latje is 2G 400Mhz <---> alleen te laten werken en dat oud traag eruit te zwieren.

Pc wou wel niet opstarten als hij alleen in bovenste/onderste slot stak weet niet meer welk en ander had ik nog niet geprobeerd heb ze de tweede x beide geplaatst en snelste van plaats gewisseld
één slot is oranje andere blauw van kleur...?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan