Status
Niet open voor verdere reacties.
kunnen jullie mij helpen, ik krijg de laatste dagen bij het opstarten van de laptop de foutmelding:
microsoft visual cc ++ runtime library runtime error program:c: windows/system32/rundll32.exe
laptop start traag op en blijft soms op blauw scherm staan met een cursor in de linkerbovenhoek

is er iemand bekend met dit probleem?
het is een vista sp1 besturing
 
Ga naar start configuratiescherm/systeem en kies geavanceerd.
Bij opstart- en herstelinstellingen druk je op de knop " instellingen " en ontvink de laatste regel " de computer automatisch opnieuw heropstarten "
Nu zal je kunnen noteren wat er op dat blauw scherm allemaal staat genoteerd.
Met die informatie kunnen we zoeken wat het probleem zou kunnen zijn.
 
thx voor de tip maar het scherm is leeg, enkel de cursor in de linker bovenhoek, nu krijg ik ook nog de foutmelding runtime error explorer.exe...

nu heb ik opgestart in veilige modus, hier heb ik de meldingen niet gekregen...
 
thx voor de tip maar het scherm is leeg, enkel de cursor in de linker bovenhoek, nu krijg ik ook nog de foutmelding runtime error explorer.exe...

nu heb ik opgestart in veilige modus, hier heb ik de meldingen niet gekregen...

Ik denk dat je gewoon een format C> moet doen dat is vaak het beste met een HiJack wat het in mijn ogen is, het is veel werk om dat er uit te halen en of je machine er na dan nog lekker loopt. :vraagteken: Dus mijn optie is Format C . Let wel voor je het netwerk gaat gebruiken dat je een virusscan geinstaleerd hebt staan.
 
Voor een format c: , zou ik eerst het volgende proberen te herstellen.
Als je uw laptop kan starten, doe dan hetvolgende:

Plaats uw originele cd van xp in cdrom.
- klik op start en kjlik nadien op uitvoeren.
- Type : EXPAND (D):\i386\RUNDLL32.EX_C:WINDOWS\SYSTEM32\RUNDLL32.EXE in het vak Openen, waarbij u (D) vervangd door uw cdrom letter, normaal bij laptop D.

Reboot nadien.
 
Heb je onlangs een programma geinstalleert, of is er iets veranderd aan de hardware?
Indien niet kan je beter hierheen komen en een logje posten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij vista: een beveiligingsfout in het .NET framework.
U kunt dit probleem oplossen nadat u de beveiligingsupdate voor .NET Framework 1.1 hebt verwijderd door .NET Framework 2.0 te verwijderen. Vervolgens installeert u .NET Framework 2.0 opnieuw. Hiertoe gaat u als volgt te werk:
  1. Verwijder .NET Framework 2.0 van de computer met behulp van het onderdeel Software in het Configuratiescherm. Verwijder ook alle bètaversies van .NET Framework van de computer.
  2. Start de computer vervolgens opnieuw op.
  3. Ga naar de volgende Microsoft-website om .NET Framework 2.0 opnieuw te installeren: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=0856EACB-4362-4B0D-8EDD-AAB15C5E04F5&displaylang=nl (Downloadinformatie: Herdistribueerbaar pakket (x86) voor .NET Framework versie 2.0)
  4. Start de computer opnieuw op nadat de installatie is voltooid.
  5. Installeer de beveiligingsupdates die relevant zijn voor .NET Framework 2.0 opnieuw
 
Ik heb ondertussen verschillende dingen geprobeerd, ik wou een hijack log maken maar de laptop valt uit tijdens het scannen en/of downloaden van de nodige programma's...en ik ben gaan kijken in software of .NET Framework 2.0 geinstalleerd is maar het is .NET Framework 3.5dat er op staat...
op dit ogenblik is het grootste probleem het uitvallen van de laptop daardoor kan ik weinig ondernemen! tijdens de scan van search en destroy kon ik wel zien dat er 2 trojaanse paarden gescand werden...
 
al gedaan, laptop valt ook uit in veilige modus, niet zo snel als in normaal starten maark hij krijgt niet de tijd om de scan af te ronden...
 
al gedaan, laptop valt ook uit in veilige modus, niet zo snel als in normaal starten maark hij krijgt niet de tijd om de scan af te ronden...

Dan begin ik toch te twijfelen aan een hardware probleem.
Waarschijnlijk vuil of een slechte voedingsadapter.

Als de laptop te warm wordt valt hij meestal uit, ook als de voedingsadapter niet genoeg stroom levert door een defect, zal deze na warm worden uitvallen.

Een laptop of eigenlijk elke computer kan te warm worden door een slechte koeling, dit wordt dan meestal weer veroorzaakt door stof en vuil of een slecht of niet werkende ventilator.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan