Status
Niet open voor verdere reacties.

Eddymo

Steunend lid
Vip Lid
Voorheen had ik een Lexmark printer en kon daar alle bewerkingen mee doen (het was een allin one printer). Daar de inkten zo duur zijn bij Lexmark schafte ik mij een HP Envoy 4520 printer aan ook een all in one. Vroeger kon ik teksten inscannen en rechtstreek naar het emailprogramma sturen, mar dit was dan wel Live Mail (hotmail)Bij De installatie van de HP printer is volledig gelukt maar ook deze printer stuurt mijn scan rechtstreeks naar Live Mail ( maar dit werkt niet meer, afgevoerd door Microsoft) Ik kan dus deze mail niet gebruiken en aldus heeft het gee zin,want bij hotmail komt steeds het bericht dat ik daar niets meer kan mee doen.. Mijn vraag is nu : Ik wil graag de scan laten doorsturen nar mijn mail bij Skynet;be, maar ik weet niet hoe ik dit kan doen. Heeft ieam. Heeft iemand raad ??? Dank bij voorbaat
 
Volgens mij is dat alleen mogelijk met een Netwerk printer met tevens een mailserver aan boord. Hierin is elk willekeurig emailadres in te stellen.
Bij HP ga je hiervoor naar het bedieningspaneel en ga dan naar de emailinstellingen. Soms kunnen instellingen ook gemaakt worden door in te loggen op het lokale IP adres van de printer.

Vreemd dat na een installatie van een nieuwe printer deze uw oude emailadres weet.
 
Voor een goed begrip^. Alles werkt goed met mijn HP Printer. Echter wanneer ik een scan rechtstreeks laat doorsturen naar mijn email programma dan komt die tericht in Live Mail ( vroerger onderdeel van Essentials). Dit programma wordt niet meer ondersteunt door Microsoft, dus kan ik daar niets meer mee doen. Het is duidelijk dat het probleem ligt bij Windows 10 instellingen.
Hoed kan ik maken dat de scan rechtstreeks naar Skynet.be wordt gestuurd ???
Wat moet ik veranderen en waar vind ik dat ??? Ik heb al gezocht bij het onderdeel Faxen en scannen van Windows 10 maar ik vind niet dat ik dit kan wijizgen. Dank voor uw antwoord
 
krijg je dan niet de vraag om een email adres in te geven nadat je dus aangegeven heb om deze door te sturen via mail... zelf krijg ik deze vraag dus wel op mijn HP Deskjet F4210 all in one
*ik dien er wel bij te zeggen dat dit dus de eerste keer is dat ik deze optie gebruik ...

Ashampoo_Snap_2016.10.21_11h37m40s_001_.png

***hier lukt het dus ook niet ... en krijg ik de melding dat er dus geen email programma gekoppeld is aan deze functie om dus een document rechtstreeks door te sturen ..
 
Lees eens de instellingen voor Webservice vanaf Hoofdstuk 5 pagina 27

Op pagina 29 staan een paar belangrijke regels.

[edit]Zodra u zich hebt geregistreerd voor een account op HP Connected (HP Connected), kunt u zich
aanmelden om uw ePrint-taakstatus te bekijken, uw ePrint-printerwachtrij te beheren, in te stellen wie uw
ePrint-e-mailadres van de printer mag gebruiken om af te drukken en hulp voor ePrint te krijgen. [/edit]
Hier zal waarschijnlijk uw LiveMail adres dusnog staan.

Volgende pagina staat dit
[edit]c. Raak op het menu Instellingen Webservices e-mailadres weergeven aan.[/edit]
 

Bijlagen

  • HP Envoy 4520.pdf
    3 MB · Weergaven: 254
scan naar email

scan naar email

Met mijn HP ENVY 4520 kan ik wel een mail rechtstreeks naar Live Mail sturen, maar ik kan daar verder niets mee doen. Via Microsoft Answers kon ik bereiken dat Windows Live Mail weer werkte en al mijn mails voor postvak in en ongewenst kwamen weer te voorschijn. Daarvoor moest ik de configuratie wijzigen met de nieuwe server instellingen. Ik dacht het nu opgelost was, mar toen ik probeerde de mail met de scan door te sturen kreeg ik weer dezelfde foutmelding

Voor het account Hotmail (Eddy Moerman) kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden
Onderwerp test
Serverfout 3219
Windows Live mail fout - id - OX8DE00005

Wie helpt me hieruit.


N.B/ Ik kan natuurlijk een scan opslaan en dan invoegen in een ander mailprogramma ( bvb skynet) maar wanneer het om meerdere exemplaren gaat die men regelmatig met de mail moet doorsturen is dit wel omslachtig. Wanneer de scan rechtstreeks naar de mail wordt gestuurd is het werk veel eenvoudiger en ik was het gewoon om dit te doen. Nu lukt dit helemaal niet meer. Dank voor uw hulp

MVG

Eddy


[edit] Je had met deze posting een nieuw topic geopend, ik heb dit samengevoegd onder dit topic , Lana [/edit]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan