Status
Niet open voor verdere reacties.
.pdf omdat het de ware grootte van je afbeelding behoudt. Vele kleuren hoeft niet maar wel cijfers en letters rondom een cirkel.
Wie kent zoiets , scanner is HP 1210 ?
 
Ik doe dit niet vaak, maar als ik zoiets eens moet doen gebruik ik Adobe Acrobat Pro. Maakt niet welke scanner aangesloten is, als deze maar geinstalleerd is en ook werkt met alle andere programma's.

acrobat_scanner.jpg
 
Ik heb een hp photosmart 5520 en die doet dat ook direct in pdf.
Eens kijken naar de instellingen van je scanner. jpg, ocr, pdf...

Anders kan je ook als foto of document inscannen en afdrukken met een virtuele printer. Dan heb je het in pdf.
 
Ik wil in .pdf opslaan om de ware grootte te behouden van het item dat op de scanner ligt(ik meet het desnoods na).
.pdf behoudt in gans de wereld zijn grootte van tekens en foto's als je dat uitprint.
Ik heb de cd van de HP 1210 gevonden, morgen eens proberen.
 
300 dpi is genoeg, je ziet geen verschil tussen 300 en 600. Ik kan ook inscannen met 2400dpi, geen verschil met 300, wel in mb maar zinloos. Een drukker vraagt 300dpi als basis.
Vroeger werd zoiets gedrukt met een cliché fotografisch in de tijd van Napoleon, en dan met zuren laten inwerken en blablabla
Nu is alles digitaal. Ik gebruik CS6, Acrobat 11 Pro, correl X5, PitStop Pro, maar wel kostelijk als particulier.
Ik heb de kans om het via mijn job te hebben.

die Templates, goed dat die er zijn maar, hoe gaat dat bij een drukker?
Er moet een kapvorm aangemaakt worden om uit te stansen. Kosten voor een cd hoesje kan je al rekenen op ±60 euro.
Een cirkel is iets goedkoper, ±40 euro. Dat gaat naargelang de vorm, oppervlakte in cm² en moeilijkheidsgraad van het te uitkappen product, daarmee bedoel ik de fabrikatie want branden gebeurt met de laser, handwerk van deze vormen is het moeilijkst.
Daar zijn nog geen machines voor gemaakt om het eindproduct te creëren.
Ik hoop dat je hiermee wat uitleg hebt.

uitstansen gebeurt met stalen messen, en die kunnen vlijmscherp zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan