Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn screensaver werkt niet meer. Alle instellingen na gelopen. Maar helaas. Mis ik een bepaald prog of iets dergelijks ?
gebruik windows 8.1
 
Oeps een screensaver. Dat is oud. Dat heb ik na mijn laatste crt scherm niet meer gebruikt.

Ik zou me voor kunnen stellen dat de screensaver niet aan de systeemeisen van Windows 8.1 voldoet en hierdoor niet werkt en daardoor ook nooit zal gaan werken. Sommige software laat zich niet zo gemakkelijk installeren onder W 8
 
Je zou nog kunnen proberen om de screensaver eens opnieuw te installeren als hij wel onder W8.1 heeft gewerkt.

Wat ik me er van herinner is dat er screensavers waren waarvan je een licentie moest aankopen. Bijvoorbeeld een aquarium met langszwemmende vissen.
Is de licentie verlopen, of je hebt een demo dan zal zo'n screensaver niet meer werken na een bepaalde tijd.

Mijn vraag: Om welke screensaver gaat het.
 
heb je iets speciaals gedaan dan bij de energie instellingen van je systeem want hier werkt het gewoon ...zelfs na aanpassing "Windows8.1" naar " Windows 8.1 pro x64" .
kun je een ander beveiliging selecteren ...uit het menu !
 
Ga eens naar de Windows map en dan de map System32.
Hierin moeten de screensaverbestanden staan.
In Windows 7 heet de 3D tekstscreensaver ssText3d
Misschien wordt in Windows 8 dezelfde naam gebruikt.

Dubbelklik hier eens op en kijk wat er gebeurd. Als er niets gebeurd, gaan we veder zoeken.
 
Als je die tekst-dinges niet echt nodig hebt, probeer dan eens een dynamische. Maak een mapje met enkele mooie foto's en stel dit in via je bureablad wijziging. Geschikte HD afbeeldingen vind je op de site vermeldt in deel XI achteraan.
Werkt dit ook niet en je hebt een herstelpunt van vóór de tijd dat het begon, doe dan gerust systeemherstel.
 
Rechtsklik op bureaublad en klik op aan persoonlijke voorkeur aanpassen.
Klik rechts onderaan op schermbeveiliging.
Dan krijg je deze keuze:

Schermbeveiliging.png
 
de vermelding " ssText3d.scr" is ruim 212kb groot en staat in de lijst system32 op zowat van 4 cm van onderen in de lijst .
Ashampoo_Snap_2014.12.03_11h08m03s_002_.jpg Windows 8.1

**is de Windows die jij gebruikt ook een 64 bit systeem !
 
ga dan eens terug naar je schermbeveiliging ...klik dan verder op instellingen ..ook nu klik je weer verder op beeldscherminstellingen ..
het vinkje dient hier uit te staan bij 3d redenering ( staat deze bij u aan dien je deze uit te zetten !)
bevestigen met ok , ok , toepassen en ok
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan