Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Heb hier een SDHC kaart(4GB) liggen van vrienden.
Ze hebben deze per ongeluk geformatteerd en zijn nu al hun foto's kwijt van hun reis.
Ik krijg via de PC geen toegang tot deze kaart.(zie bijlage)
sd.pngsdhc.png
Als ik hem in mijn fototoestel steek dan krijg ik deze melding; "deze kaart kan niet gebruikt worden"
Heb al datarecovery software gebruikt maar deze zien de kaart ook niet; photorec/testdisc, recuva.

Iemand hier ervaring mee aub?
 
Ervaring ja. Maar als ik je screenshots en uitleg zie denk ik dat dit een verloren zaak is. Ze gaan die SDHC kaart waarschijnlijk geformateerd hebben omdat die in hun Windows verkenner dit aangaf. Maar ik vermoed dat die zelfs niet geformateerd geweest is (of kunnen formatteren) maar al defect was. Anders zou de beschikbare capaciteit aangegeven moeten zijn. Ik heb hier een paar weken geleden een USB stick weggesmeten die gelijkaardig was aan je kaart. Geformatteerde opslag apparaten kan je vrij gemakkelijk recoveren, maar die kaart is volgens mij naar de haaien. Sorry.
 
probeer de SDHC nogmaals te formateren met het HPusbFormat tool
zoals dragon vermeld heb ik ook al een usb stick gehad die ook dit probleem had , echter door eerst de stick in fat32 te formateren ..
en daarna rechtsklik te doen en uitwerpen te selecteren ..los te koppelen en terug aan te sluiten ...werd deze weer herkent ..
de stick in kwestie werkt nu nog steeds...
als dit mogelijk is , dan zouw je nadien ook de foto's kunnen terug halen ... 't his althans het proberen waard .
 
ik heb dit probleem ook eens voorgehad maar ik was wel alles kwijt
dus een gouden raat van tante Kaat (lachen) als jij belangrijke foto's hebt getrokken haal ze dan zo snel mogelijk
van dat kaartje af en zeker niet vergeten alle keren het kaartje leeg is zeker altijd formatteren dan zal je nooit meer
dat probleem hebben neem dat van mij aan.
 
@ Danny
hoe kan de ts de foto's er af halen als het kaartje zelf niet te benaderen valt !!!
de raad van tante Kaat is goed bedoeld.. doch niet haalbaar op dit moment !!
 
Ervaring ja. Maar als ik je screenshots en uitleg zie denk ik dat dit een verloren zaak is. Ze gaan die SDHC kaart waarschijnlijk geformateerd hebben omdat die in hun Windows verkenner dit aangaf. Maar ik vermoed dat die zelfs niet geformateerd geweest is (of kunnen formatteren) maar al defect was. Anders zou de beschikbare capaciteit aangegeven moeten zijn. Ik heb hier een paar weken geleden een USB stick weggesmeten die gelijkaardig was aan je kaart. Geformatteerde opslag apparaten kan je vrij gemakkelijk recoveren, maar die kaart is volgens mij naar de haaien. Sorry.

probeer de SDHC nogmaals te formateren met het HPusbFormat tool
zoals dragon vermeld heb ik ook al een usb stick gehad die ook dit probleem had , echter door eerst de stick in fat32 te formateren ..
en daarna rechtsklik te doen en uitwerpen te selecteren ..los te koppelen en terug aan te sluiten ...werd deze weer herkent ..
de stick in kwestie werkt nu nog steeds...
als dit mogelijk is , dan zouw je nadien ook de foto's kunnen terug halen ... 't his althans het proberen waard .

Ik denk ook dat het verloren is...
Heb al op een andere PC en met een andere en externe kaartlezer aan het proberen geweest maar zonder resultaat.
De HPusbFormat heeft ook geen toegang.
Heb hem eens in andere fototoestellen gestoken maar telkens een kaartfout of niet bruikbaar.
Op het internet deze gevonden maar ook zonder resultaat.
https://www.sdcard.org/downloads/formatter_3/

Toch bedankt voor de hulp.
 
aan uw SD kaartje zit aan de zijkant een wit schuifschakelaartje, dit kan je verzetten om het kaartje te blokkeren of deblokkeren, het kan zijn dat dit niet in de juiste positie staat. Ik heb dit ook al eens mee gemaakt en daarom post ik dit even .
 
vandaag bieden ze bij gaotd een volwaardige recovery tool aan speciaal voor DHCards enz...
check it out !!!

I Care Card Recovery Pro 2.0

denk er aan vandaag ophalen en registreren ...!!
aanbieding blijft enkel vandaag geldig !!



nu zie ik :
dat deze hier in het forum ook aangeprezen word !!!!
gisteren bleef de aanbieding achterwege daarom veronderstelde ik dat dit vandaag ook zo was !!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan