Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, ik heb mij de pro versie van sendblaster gekocht, maar ik weet bijgod niet hoe ik moet beginnen, gisteren met een vriend uren geprobeerd.
Pas na een hele tijd konden we een berichtje (text) verzenden, maar komt altijd als spam in de box "ongewenste mail" terecht, hij heeft zoveel geprobeerd maar ik zie het bos door de bomen niet meer.
Eigenlijk vraag ik dat iemand die deze versie ook heeft mij stap voor stap kan uitleggen wat ik waar en hoe moet invullen.
Groeten Eddy.
 
geduld ...ik zal het een en ander moeten opzoeken .. daar ik Sendblaster dus niet in gebruik heb ..

bekijk dit filmpje eens hoe je Sendblaster dient te configureren ..
het nadeel voor me is dat dit in het Frans is ...

[video]http://www.sendblaster.com/sendblaster/release2/sites/default/files/media/fr/fr_smtp-config/fr_smtp-config.html?iframe=true&width=840&height=680[/video]

lees tevens ook de tekst door die je in de volgende link vind ...betreffende het verzenden ....anders bestaat de kans dat je als een spammer word aangezien !

http://www.sendblaster.nl/support/handleiding-voor-het-beter-versturen-van-bulk-email/
 
Is niet zo vanzelfsprekend om vanuit thuis (met een standaard ISP mail adres) een bulk mailsender te gebruiken... Zelfs af te raden. Dat zoiets in de SPAM beland is dan ook niet meer dan normaal. Elke mail krijgt bij elke message filtering een stempel van Spam Confidence Level. De waarde hiervan bepaald of het spam is of niet. En de voorwaarden verschillen sterk.
Wat is je bedoeling en hoeveel mails tracht je te versturen in bulk ongeveer?
 
ik heb de probeer versie eens op gehaald van deze sendmaster ...
tijdens de installatie procedure krijg je de kans om een demo filmpje te bekijken hoe je de sendblaster dient te gebruiken .
wel dit filmpje heb ik opgenomen en daar juist beschikbaar gesteld via youtube .
spijtig genoeg is dit zonder audio ...en deels in het frans en italiaans ...maar er worden TEXT ballonnetjes weer gegeven in het Nederlands .

 
Als je op "verstuur" drukt, kan je een aantal instellingen doen gelijk smtp server, authenticatie vereist, poort, ssl, en ga maar verder, nergens in het program staat er uitleg van !

Dit zijn allemaal instellingen aangaande het gebruikte email protocol. Heeft niet rechtstreeks met de applicatie te maken.
Om uitgaande mails te versturen heb je enkel volgende gegevens nodig;
protocol: SMTP
Server: uit.telenet.be
Poort: 25
SSL is voor secure email en niet van toepassing... Dus die dingen niet enablen.

Aanvulling; je kan deze mailserver enkel als relay gebruiken binnen het Telenet netwerk. Deze server gaat elke aanvraag verwerpen als deze afkomstig is van een niet Telenet netwerk.
 
Protocol, is dat "gebruik smtp- server? Dit is aangevinkt, al de rest is gelijk je zegt, ingevuld.
Wel krijg ik voordurend als ik op de knop versturen druk, "het is aanbevolen om alle antivirusscanners of firewalls uit te schakelen voordat u uw mailing doet !!! Mag dat wel?
 
als ik dan toch op versturen druk, komt en ander scherm met , voer altijd gewone text toe aan u bericht, om te voorkomen dat een antispam uw bericht per ongeluk verwijderd als spam, nadat u uw bericht hebt samengesteldkan u de funktie "tekst van HMTL" gebruiken om gewone tekst te maken van uw HMTL, weet ik veel wat dat allemaal is !!!
 
Er is toch een reden waarom je zulke tool aangekocht hebt? De reden waarom je best je virusscanner uitzet heeft met timing te maken. Zulke tool stuurt op redelijk korte tijd veel emails buiten. Je virusscanner zou deze kunnen "onderscheppen" en één voor één gaan scannen eerst. Wat een serieuze vertraging kan opleveren welke de functionaliteit niet ten goede komt.
Plain text VS HTML. Je kan een email schrijven in;
- Plain text: Text zonder enige vorm van formattering.
- Rich text: Text met een opmaakprofiel
- HTML: maw je kan een presentationele email maken zoals een webpagina mbv HTML elementen.

Omdat enkel HTML meer kans heeft om een hoger SCL te krijgen, gaat die dus ook sneller als spam aanzien worden.


Maar, kan je even zeggen wat er juist wel en niet werkt aub? In detail...
 
Ik zal het p mijn beste pc kennis proberen, want dit is echt niks voor mij, waarom ik dit prog gekocht heb, is heel simpel, ik heb een zaak is specifieke bouwmaterialen, en wens mij kenbaar te maken door middel met mail aan zoveel mogelijk potentieel klanten.
Vroeger deed ik dat met outlook, maakte mappen met max 50 mail adressen, en verstuurde zo een 50 tal mappen, met alle gevolgen vandien, dus nu een speciaal programma gekocht om dit sneller te laten gaan met minder tijd, dus een blok van pakweg 1000 mails in één keer versturen, maar ik krijg nog geen 2 mails verstuurd.
Wanneer ik dus op de knop "verstuur" druk, en alles gebeurt gelijk in de vorige tekst hier op het forum, dan komt er een klein scherm met opdracht uitgevoerd, 2/2 berichten, dubbelen 0 ongeldig 0,bericht grote 278 bytes mailing grote 556 bytes.
Ik druk op ok en kaderke is weg, dus verstuurd, maar dan ga ik kijken in mijn outlook, want stuur hem naar mijn 2 de adres, en zie dat hij rechtstreeks in de map "ongewenste mail " zit.
Verder kan ik u geen uitleg geven daar ik zelf niet verder ben gekomen.
 
ik kan niets beloven maar zal de gratis versie eens installeren en gelijktijdig een pdf aanmaken , mocht het me lukken om deze werkende te krijgen deel ik je deze mee .
ik bezit namelijk ook Telenet .
dus geef me een dag of 2
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan