Sneltoets voor macro in Powerpoint 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet iemand hoe je in Powerpoint 2016 een sneltoets kan bepalen voor een aangemaakte macro (VBA).
 
In Excel weet ik het allemaal wel, maar PowerPoint gebruik ik niet zo vaak.

Ik heb dit voor je gevonden via Google: Actieknoppen toevoegen - PowerPoint

Via een Actieknop dus. Ik denk dus hetzelfde als in Excel door een button te plaatsen in de sheet en hier een Macro aan te hangen. Je zal dan wel eerst een Macro opgenomen moeten hebben.
 
Ik heb het eens geprobeerd.

Eerst een Macro opgenomen.
Daarna via Invoegen en dan Vormen. Onderaan staat Actieknoppen.
Kies hier een actieknop en ga in de presentatie staan waar je deze knop wilt hebben en klik met linker muisklik en er zal een popup schermpje komen met Actieinstellingen.
Kies het keuzerondje Macro uitvoeren en in mijn geval staat daar Macro1 omdat ik deze zo genoemd had.
Jij kun hier eventueel als er meerdere Macro's aanwezig zijn de juiste macro onder de knop zetten.

Daarna de F5 toets en kijken of het werkt als je op de button klikt.

Hier wel in ieder geval, er ging een wereld voor me open. Had ik zelf ook nog nooit gedaan met PowerPoint.

actieknoppen.jpg

Macro Powerp[oint.jpg

Via Alt-F11 kun je in de editor eventueel als je verstand van VBA hebt handmatig nog vele wijzigingen maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, vele mogelijkheden dus met die actieknoppen.
Je kunt dus zelfs als je een knop toevoegt in een dia een programma op laten starten zodra je op die knop klikt, of een muziekje afspelen.
Maar je kunt ook kiezen voor Aanwijzen met de muis in plaats van Aanklikken.

Grappig allemaal, dingen die ik niet wist en belangrijker nog, ik heb ook weer eens iets geleerd. Daar moet ik jou eigenlijk voor bedanken.
 
Lana, kan je trouwens in Word iets soortgelijks? Ik bedoel een opdrachtknop plaatsen, of een tekst, of een graphic en daaraan het opstarten van een macro koppelen. Ik slaag er enkel in om dat te doen via de balk Snelle toegang en dat is lastig wanneer je iets maakt voor derden;
 
Met Word is het zo dat zodra je een Macro gaat opnemen je de keuze krijgt om deze Macro aan een Knop of een sneltoets te hangen. Een toets dus op het toetsenbord.
Of je hem aan een grafiek kan hangen weet ik zo snel even niet, maar een knop of button is dus wel mogelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan