Windows 11 speccy

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,
Ik wou gisteren Speccy installeren maar toen maakte windows defender van zijn oren, opgezocht en die firma die dit programma en nog andere maakt worden door defeder altijd tegengehouden.
Ik kreeg dit te zien in beschermingsgeschiedenis. Niet zo erg maar toch wat rommel op pc.
Verwijder ik deze beter en is er een gelijkaardig programma ik dacht me te herinneren HWinfo of ben ik mis??

Groetjes,

Ed

1700580374473.png


Ik heb hem verwijderd maar nu komt die nu nog te staan in app en browserbeheer daar kan ik hem niet verwijderen, hoe geraak ik van deze pup vanaf?
 
Speccy is dik in orde ... welke rommel is er mee geinstalleerd ?
Misschien kun je die apart wel verwijderen.

Was er geen optie (vinkje, aanpassing, etc...) bij het installeren om de meegeleverde adware te vermijden ?
Is al een hele poos geleden dat ik dit nog installeerde - zal eens kijken wat er momenteel inzit.
Even geduld : start mijn Sandbox even op en installeer dat ...
 
speccy gedownload vanaf hier en zit geen meeliftende software (adware) ingesloten ..
het betreft versie 1.32.803 ..
laat Malwarebytes eens draaien .. dacht dat jij de Mbam pro al bezat deze zou verdachte site's tegen moeten houden !
 
welke is de juiste downloadsite, ik had gewoon speccy ingetikt en kwam heb ik nu gezien uit op

daar stond speccy bovenaan.
heb rkill laten lopen en ook adw cleaner, zal nu een Mbampro laten lopen
krijg ik ondertussen de website van speccy

hoe krijg ik die melding van in post #1 weg in quarantaine zetten of wat
thanks
 
hoe krijg ik die melding van in post #1 weg in quarantaine zetten of wat
thanks
verwijder - nadat je toch al installeerde - die spsetup132.exe uit je F:\drive en herstart de PC.
wil je dat installatiebestand toch bewaren zet het dan op een plaats die je uitsluit van de scanning van Defender.
Maar dat is eigenlijk niet nodig - voor latere installaties kan je het altijd opnieuw downloaden, en ben je zeker de recentste versie te hebben.

Speccy zelf, eens geinstalleerd geeft volgens mij, géén melding in Defender.
 
malware geeft geen aanwezigheid van die pup van foto 1
ik had die set up al verwijderd toen hij in het virus en beveiligingscentrum stond, was ook weg uit de F stick heb gekeken
wil die ook weg uit app's en browser beheer---> beschermingsgeschiedenis

verwijderen gaat niet hij blijft staan, ik zie dit niet graag op een nieuwe pc,
is

HWiNFO32/64 7.66​


ook niet evengoed als speccy?
Dat is de juiste ...
dus zat ik wel goed voor speccy te dowloaden?

1700586770398.png
 
Heeft niet altijd met virus of kwaadaardige bedoelingen te maken, reclame kan al genoeg zijn (en is vaak ook "niet gewenst").

Avast heeft paar jaar geleden Piriforim overgenomen.
Piriform was/is al een PUA (Possibly Unwanted App) vanwege het promoten (reclame) voor hun andere producten.
Sindsdien deden/doen ze dat oa ook voor Avast.
Als dat dan een appje is dat je moet downloaden van een andere website, om bv Avast te installeren, is dat voor Defender een PUA.

Gebruik hier de verleden-/tegenwoordige tijd omdat Defender voor dat soort zaken na updates anders kan reageren.

HWiNFO geeft wel wat meer infokan je rapporten ook nog in andere (meer) bestandsformaten opslaan dan speccy.
O.a. ook htm, mhtml etc met hotlinks.
Makkelijk voor de ontvanger. Info over CPU nodig? Even op CPU klikken et voila, springt er gelijk naartoe.
Info over je GPU? Klikken en... zonder het programma zelf nodig te hebben.

Een oud artikel hierover:

Microsoft Explains Why Windows Defender classifying CCleaner Installer as PUA
 
De beschermingsgeschiedenis is wat zegt : nl. 'geschiedenis'... die kun je uiteraard niet manipuleren.
Wat van belang is, is of de app nu nog gedetecteerd wordt en dat denk ik is niet langer het geval als het klopt wat je zegt allemaal gedaan te hebben.
Dus of je nu speccy laat staan en gebruikt of niet : maakt niet uit.

HWiNFO heb ik ooit ook nog gebruikt maar al een poos niet meer, maar leek met toen wel goed zoals @Deus ook zegt.
Maar wat geeft je de zekerheid dat er geen pub meekomt en je er een PUA bij krijgt in je beschermingsgeschiedenis ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan