Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,

Ik heb nu een jaar ongeveer probleemloos kunnen computeren tot voor ong. een maand geleden....

Wanneer ik mijn Samsung-laptop met Win 8.1 wil opstarten blijft het welkomscherm, na ingeven van mijn code, minutenlang hangen. Dwz : in plaats dat het cirkeltje gaat draaien gebeurt er een hele tijd (soms wel 5 minuten) niks.

Dan begint het plots te draaien (het "wachten")cirkeltje bedoel ik ) en start alles op.

Verder werkt de laptop normaal.

Ik heb AVG al laten scannen, Malwarebytes en Adwcleaner hebben hun werk ook al gedaan, dus ik denk niet meer in de richting van een virus of malware.

Weet iemand (waarschijlijk wel ) wat er aan de hand is.

Het wordt me echt irritant..........

Alvast dank
 
Kijk eens welke programma's er allemaal opstarten tijdens het booten.
Hiertussen kan een programma zitten die tijdens het opstarten eerst een scan uitvoert.

Tik eens bij uitvoeren in msconfig en kijk bij het volgende scherm bij opstarten. Haal de vinkjes weg bij de programma's die volgens u niet opgestart behoeven te worden tijdens de opstart.
 
Hoi Lana,

Bedankt voor de snelle reactie. Maar in die richting had ik ook al gedacht (was het vergeten te vermelden, sorry).
Ik had dit reeds gedaan en heb daarnet nog eens gedaan.
Enkel classicshell en AVG starten mee op. Dacht eerst ook dat Avast de boosdoener was; heb die verwijderd en AVG geinstalleerd (beide gratis versies)......maar niets helpt.

Denk dat ik ergens in Windows zelf moet zoeken maar waar en hoe ??

Anders er mee leren leven (herinstal zie ik niet zitten voorlopig). Nochthans startte mijn laptopje eerst op een ik en een gij op....
 
Ik heb 6Gb geheugen...

Bij mij stond virtueel geheugen ongesteld op 960Mb. Aanbevolen stond 4067Mb.

Ik heb de waarden veranderd naar 4000Mb begingrootte en maximale groote 4067.

Daarna herstart en geen verbetering. Heb daarnet nogmaals opgestart en nog steeds geen verbetering.

Heb gecheckten virtueel geheugen staat nu idd op de nieuwe waarden...
 
CCleaner en Adwcleaner gebruik ik al jaaaaaren en heb ik er uiteraard al op losgelaten....

Lana, ik heb op C-partitie (waar Win dus op staat) nog 430Gygabytes vrij....dus aan te volle schijf ligt het ook niet.

Om een gedacht te geven : mijn laptop start als een oude diesel-wagen.....enkele minuten voorgloeien (onbeweeglijk startscherm), dan starten en 1maal gestart lopen als een naaimachientje.
 
Windows logboek bij "Systeem" raadplegen. Voornamelijk de records dus tijdens het opstarten.
Ik vermoed dat er een service blijft hangen en een timeout verooraakt...
 
DDragon80, bedankt voor het meedenken maar verder dan dit kom ik niet...hopelijk ben je er war mee

5515dd2fbed80-Naamloos.jpg
 
In het log lees ik hier wel een belangrijke waarschuwing : Kernel Processor Power
Dit kan er voor zorgen dat de processor hier niet op de volle snelheid draait i.v.m. onvoldoende stroom.
Een hardware probleempje dus.

Tijdens het opstarten gebruikt een pc meestal behoorlijk wat stroom om alles op te starten. Als de pc eenmaal is opgestart is de stroomopname aanzienlijk minder waardoor de processor weer voldoende stroom kan krijgen.
Dit verklaart jouw melding dat zodra de pc is opgestart hij als een zonnetje loopt.

Probeer de pc eens zwaar te belasten en kijk dan of hij nog net zo snel is. Waarschijnlijk niet.

Het probleem zal waarschijnlijk in de voeding of accu gezocht moeten worden die niet voldoende stroom meer levert.

Check ook eens de energie settings en zet deze op High Performance
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan