Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,
Mijn laptop start steeds opnieuw op. Dwz. Start op en sluit af na zien van scherm waarbij je F2 en zo kan kiezen. (Helaas reageert laptop niet bij indrukken van F2) Daarna sluit laptop af en start steeds opnieuw op en opnieuw af en op... tot ik forceer met aan en uit-knop om volledig af te sluiten.
SSD met windows 10.
Het rare is dat wanneer ik de SSD er uit haal ik hetzelfde fenomeen heb. Idem wanneer ik de originele harde schijf plaats ipv. de SSD. Ik geraak dus op geen kanten in de laptop. Ook niet via opstartschijf of opstart-usb met iso van windows 10.
Ik denk dus dat het een hardwarefout is.
Iemand een idee om dit op te lossen?
Greetz, Dziedzie
 
Sorry hoor, maar dat zegt me nog niet veel over welke het precies is.
De naam Aspire wordt al sinds 1999 gebruikt...

Welke laptop? Merk, model, welkge grafsiche chip? Enkel onboard of ook een extra GPU?
Fabricagecodes, datum etc.. (kortom, alle nrs op die je vind) indien mogelijk ook het moederbord nr (mocht je hem geopend hebben) etc...

Of fotos.
Btw, niet het windows serienr posten of onzichtbaar maken.

Of 't iets gaat uithalen voor een oplossing...
Er kan alle geval gerichter gezocht worden waardoor je toch iets meer kans hebt.
 
haal je batterij er uit en sluit enkel de adapter aan ..
druk op de opstart toets en trek vervolgens de adapter los zodat je laptop geforceerd uitvalt ... herhaal dit geforceerd afsluiten nog 2x
na de derde uitval plaats je de batterij er terug in ..ook de adapter sluit je aan en je laat nu het opstarten verder gaan ... normaal zou nu de Windows door moeten starten of tenminste een herstel voorstellen ..
 
Ik zou hem eens openschroeven.

Accu / batterij er uit, geheugen er uit, harddisk er uit en als het lukt en deze los is van het moederbord, de videokaart er uit. Het BIOS batterijtje er uit.
10 minuten laten liggen en start de laptop eens op met alleen de batterij / accu.

Wat gebeurd er dan ? Waarschijnlijk stopt dan alles met een BIOS beep of beepjes.

Als er iets gebeurd, doe dan de videokaart terug als dit gelukt was om hem eruit te halen, anders doe je nu het geheugen terug en start weer opnieuw op.

Hierna doe je de harde schijf terug en start weer opnieuw op. Daarna het BIOS batterijtje terug en weer opnieuw opstarten.

Zorg wel als je iets terug plaatst de laptop geheel spanningsloos is. Dus de accu / batterij er uit en uiteraard ook geen voedingsadapter.

En een tip, als hij dan toch open is, maak alles eens goed schoon.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Qtex, Lana,
TS heeft al wat uitgeprobeerd:
Enkel met batterij, enkel met netstroom of beiden te samen. Maakt niets uit. Blijft maar opstarten (met of zonder harde schijf (ssd) er in....


@Dziezie:
Je hebt zelf die SSD gestoken?
Heb je dan de originele schijf volledig overgezet? Inlcusief recovery partition?
Veronderstel de SSD heel wat kleiner is dan de originele HDD? En je misschien enkel de windows partitie(s) hebt overgezet en niet de recovery?

In dat geval kan hij natuurlijk geen recovery starten van de SSD.
Als de HDD nog in "originele" staat is, inclusief recovery partitie dus, kan je best die terug plaatsen als je Qtex's tips wil testen.

Lana, laptop, grafische kaart er uit halen, zal enkel kunen indien het een met MXM slot is.

Vandaar ik al 2x wat meer info gevraagd heb...
 
Qtex, Lana,
TS heeft al wat uitgeprobeerd:

Jawel, maar een BIOS reset met de meeste devices er uit had ik nog niet gelezen.

Vandaar eerst zo veel als mogelijk los koppelen en daarna een BIOS reset, soms een jumper omzetten , maar vaak is dit bij een laptop niet aanwezig. Daarom de BIOS batterij er uit. Helaas zit deze ook wel eens vast gesoldeerd. In dat geval losmaken met een soldeerbout.

Daarna alles 1 voor 1 terug plaatsen met telkens een nieuwe opstart.
 
Heb de SSD laten steken en de laptop werkte weken behoorlijk. Niet volledig naar mijn zin omdat er bvb zaken waren die niet ok waren:
1.Normaal opstarten kon niet ingesteld worden in bios. Bij 'bewaren' sprong de selectie steeds naar "selectief".
2."opnieuw opstarten" liep steeds vast zodat ik moest uitzetten via startknop. Wat wél lukte was "afsluiten" en dan "opstarten"
Merk op dat het fenomeen dat zich nu voordoet (opstarten tot ik de mogelijkheid zie F2 enz in te drukken -maar daar reageert de laptop niet op- afsluiten, opstarten, afsluiten, enz) doet de laptop steeds hetzelfde mét SSD, of mét oorspronkelijke HDD of ZONDER SSD en ZONDER HDD!
Als ik er de geheugenlatjes uithaal start hij natuurlijk niet op en krijg ik het gebruikelijke blauw scherm.
Ik heb een filmfragmentje opgenomen van de opstart, maar weet niet hoe dit toe te voegen.
Nu moet ik helaas weg. Morgen pik ik de draad opnieuw op. Betreft Acer Aspire 5560G MS2319. Systeemeigenschappen kan ik helaas niet aan.
Alvast hartelijk dank aan iedereen! Vriendelijke groeten, Dziedzie.
 
Heb de SSD laten steken en de laptop werkte weken behoorlijk. Niet volledig naar mijn zin omdat er bvb zaken waren die niet ok waren:
1.Normaal opstarten kon niet ingesteld worden in bios. Bij 'bewaren' sprong de selectie steeds naar "selectief".
2."opnieuw opstarten" liep steeds vast zodat ik moest uitzetten via startknop. Wat wél lukte was "afsluiten" en dan "opstarten"
Merk op dat het fenomeen dat zich nu voordoet (opstarten tot ik de mogelijkheid zie F2 enz in te drukken -maar daar reageert de laptop niet op- afsluiten, opstarten, afsluiten, enz) doet de laptop steeds hetzelfde mét SSD, of mét oorspronkelijke HDD of ZONDER SSD en ZONDER HDD!
Als ik er de geheugenlatjes uithaal start hij natuurlijk niet op en krijg ik het gebruikelijke blauw scherm.
Ik heb een filmfragmentje opgenomen van de opstart, maar weet niet hoe dit toe te voegen.
Nu moet ik helaas weg. Morgen pik ik de draad opnieuw op. Betreft Acer Aspire 5560G MS2319. Systeemeigenschappen kan ik helaas niet aan.
Alvast hartelijk dank aan iedereen! Vriendelijke groeten, Dziedzie.

Een filmke kan je altijd plaatsen op youtube.
 
Helaas beste Qtex, heb uw voorstel 3 keer geprobeerd maar zelfde resultaat.


Methode 1:

  1. Houdt de Power-knop gedurende 5 seconden ingedrukt om uw computer volledig af te sluiten.
  2. Schakel het systeem in. Zodra het eerste scherm met het Acer logo verschijnt, drukt u onmiddelijk op de toets F2, of de toets DEL voor een desktop, om de BIOS te openen.
Methode 2:

  1. Typ het woord instellingen in het zoekvak.
  2. Klik op Instellingen.
  3. Klik op Bijwerken en beveiliging.
  4. Klik op Systeemherstel.
  5. Klik op Nu opnieuw opstarten onder Geavanceerde opstartopties. Het systeem zal opnieuw opstarten en het het opstartmenu van Windows 10 weergeven.
  6. Klik op Problemen oplossen.
  7. Klik op Geavanceerde opties.
  8. Klik op Instellingen voor UEFI-firmware.
  9. Klik op Opnieuw opstarten om uw computer te herstarten naar de UEFI BIOS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan