Varia stoppen met Google drive

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste leden, ik zou graag stoppen met Google drive. Ik betaal nu 10€/maand voor 2TB en als ik Office 365 family neem krijg ik voor 6 familieleden 1TB opslagruimte op Onedrive.
99€/jaar. En dan heb ik steeds de laatste nieuwe Office

Maar hoe haal ik alles makkelijk van Google drive af, duurt soms 2 dagen om backup te maken naar Google drive via pc (Apple ) van mijn vrouw. Ik zelf werk met Windows.

Alvast bedankt voor de hulp of de tip of ik het wel zou doen.

Grtjes Danny
 
Gewoon door een aanpassing in je settings van Google Drive.

Rechtsklik in het systeemvak rechts beneden op het Google Drive-icoontje en kies voor het tandwieltje (Voorkeuren). Hier kan je een back-up laten maken van mappen en bestanden op je pc en onder Google Drive kan je kiezen voor het streamen of spiegelen van bestanden. Bij die laatste keuze worden alle bestanden ook nog eens lokaal opgeslagen.

Verzet je keuze dus van streamen naar spiegelen !
En dan vergeet je dat gewoon even voor een paar dagen, terwijl je gewoon verder werkt ...

1663786364323.png
 
Ik denk dat het gelukt is, ik zat steeds in Google drive zelf te zoeken, maar is icoontje onderaan, dat begreep, ik niet. Heb een nieuwe map aangemaakt Google drive spiegel en eens zien wat het doet. Bedankt Philip, ik hou u op de hoogte
 
Vóór je Google One opzegt, je opslagruimte terugbrengen naar (het gratis) < 15GB, lijkt me cruciaal.
Anders belooft het verder gebruik van je huidig Gmail adres, inderdaad problematisch te worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan