Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Symantec, het bedrijf dat groot is geworden met het maken van virusscanners, wil stoppen met het tegenhouden van malware en virussen. Volgens chef beveiliging van het bedrijf levert antivirus amper meer iets op. Het bedrijf moet daarom een heel andere koers gaan varen.

Lees verder ........................
 
wth? allez dus eigenlijk geven ze aan da je systeem qua onbeschermd is, zelfs met security software?
Als zij het dan al niet meer kunnen dichten, hoe zit het dan met homebanking etc?
 
Innovatie is de sleutel tot succes. Er zijn producten die naar mijn mening wel kort op de bal spelen en het totaalplaatje beter kunnen beheren. Maar zulke producten vragen evenzeer enige kennis over die dingen. En bij de consument ontbreekt dat dikwijls (wat begrijpelijk is). Zoals het concept "firewall". Mensen denken dat ze veilig zijn omdat ze een firewall hebben. Maar helaas is die maar zo goed of zo slecht als de persoon zen kennis over dat product. Meestal onbestaande. Dus is de kwaliteit van een firewall dikwijls ondermaats en niet doeltreffend. Een groot probleem zijn dikwijls de Trojans. Van binnen naar buiten werken. Omgekeerd is meestal wel beveiligd en in orde. Maar outbound verkeer is een open deur.
 
Ik ben hier wel eens over aan het nadenken wat de beste oplossing is voor ondeskundige gebruikers die volledig afhankelijk zijn van softwaremakers.

Dat is een moeilijke materie.

Ik denk dat de beste oplossing dan is om 2 of uiteraard meerdere PC's te hebben.
1 pc wordt alleen gebruikt voor het betalingsverkeer en inlog bij de bank. Deze pc hangt verder niet in het netwerk en is niet te benaderen door de andere pc's.
De andere pc's worden gebruikt voor alle andere doeleinden.

Waarom: Omdat een hacker op een consumenten pc niet uit is naar bijvoorbeeld de vakantiefoto's of de muziekverzameling, maar deze is er op uit om belangrijke inloggegevens te bemachtigen en hiermee diefstal te plegen.

Uiteraard blijf je tevens afhankelijk van de beveiliging van de banken of andere instanties waarmee men geld transacties maakt.
Jouw inloggegevens staan genoteerd in de database van een bank en bij inloggen worden deze gecontroleerd of jij de juiste inlog gebruikt.
Maar het zal niet de eerste keer zijn dat alle gegevens van zo'n database op straat komen te liggen en door derden gebruik kunnen maken van jouw inloggegevens.
 
Ik denk dat de beste oplossing dan is om 2 of uiteraard meerdere PC's te hebben.
1 pc wordt alleen gebruikt voor het betalingsverkeer en inlog bij de bank. Deze pc hangt verder niet in het netwerk en is niet te benaderen door de andere pc's.
De andere pc's worden gebruikt voor alle andere doeleinden.

Is niet echt een oplossing. Internet is het grootste netwerk dat er bestaat. En een eindgebruiker heeft niet de kennis om de computers intern fysiek of logisch te scheiden van elkaar in zen thuisnetwerkje. Wat volgens mij ook weinig nut heeft. Bankfraude is ook maar één van de mogelijke methoden om te frauderen. "Gijzelen" van je foto's en geld vragen (randsomware) heeft dan ook weer nut...
 
Er is maar één waterdichte manier. En dat is een gecontrolleerd netwerk (internet). Wie heeft toegang en naar waar. Verificatie van bron en bestemming van al je netwerkverkeer. Zoals men ook probeerd te verwezenlijken met geld uitwisseling om zwart geld tegen te gaan. Maar... dat betekent een schending van de privacy voor veel mensen (zogezegd). En is praktisch ook bijna niet haalbaar omdat dit op een globale schaal moet gebeuren. Dus is het aan de software om het beste eruit te halen. Maar dit gaat nooit waterdicht worden en kunnen worden op die manier.
 
Nu heb ik hier een USG waarin firewall, antivirus en alles in zit, met een abonnement op veiligheids software en ik hoop dat die mijn netwerk toch een beetje beschermd.
 
Jep, ik heb je die nog aangeraden een tijd terug. Je hebt toen het zwaardere model gekozen dacht ik. All in apparaat van goede kwaliteit. Mits je configuratie in orde is, ga je al vrij veilig zitten daarmee.
 
Jep, ik heb je die nog aangeraden een tijd terug. Je hebt toen het zwaardere model gekozen dacht ik. All in apparaat van goede kwaliteit. Mits je configuratie in orde is, ga je al vrij veilig zitten daarmee.

Inderdaad erg goed ding, 'k heb er nog een switch van gekocht ook, zeer stil hier tegenwoordig :)
Beide zijn ventilator free. en configureren is zeer gemakkelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan