Windows 11 Taalkbalk - Cascade iconen uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vroeger had ik op de taakbalk meerdere knoppen (iconen) staan van eenzelfde programma wanneer ik twee of meer instanties ervan geopend had.
Bijvoorbeeld: twee geopende Word documenten gaven twee knoppen op de taakbalk.
In één van de vorige grote Windows updates is dit verdwenen en wordt er slechts één knop weergegeven waar de twee geopende documenten in cascade worden weergeven.
Wanneer ik heel dikwijls moet schakelen tussen de verschillende documenten werkt dit heel vertragend. Eerst moet ik naar de cascade-knop gaan en dan naar de juiste afbeelding erboven om daar vervolgens te klikken.
Ik vroeg mij af of dit via een aanpassing in de registry niet terug te draaien is naar het vorige systeem.
Frank
 
Heb de registry-settings eens geprobeerd maar die geven geen oplossing. Resultaat is enkel dat de icoontjes in de trayzone van de taakbalk onder elkaar komen te staan. Aan de rest van de taakbalk wijzigt er niets.
Ik zoek nog verder en zal ook eens de StartAllBack proberen.
 
Ashampoo_Snap_woensdag 28 december 2022_07h09m00s_001_.jpg
 
Bedankt iedereen, maar dit is niet helemaal wat ik bedoelde.
Zo was het vroeger:
1672668589650.png

Hier heb ik drie instanties van TextPad openstaan. In de taakbalk netjes naast elkaar. Ik kan hier wisselen met 1 enkele klik.
Het is deze werkwijze die ik nu mis in de huidige versie van Windows en waarvan ik niet kan vinden hoe ik ze terug moet krijgen. Vermoedelijk via een aanpassing ergens in de registry maar ik kan hier niets over terugvinden
 
Dat is inderdaad anders in Windows 11.
Als je par force toch de oude manier van werken wil behouden dan zul je inderdaad moeten aan het manipuleren slaan, met registry wijzigingen of zogenaamde tooltjes.
Dat heeft wel het risico dat bij updates van Windows 11 je ganse 'wijziging' weer wordt teruggedraaid.

Waarom niet werken met de nieuwe manier van werken van Windows 11 ? Als dat je niet zint, dan misschien beter bij Windows 10 blijven, nietwaar ? Het lijkt dan vooral op wat Qtex in #5 laat zien.
 
het is inderdaad wel aan te passen via 2 register hack's maar opgepast heb door ondervinding bemerkt dat dit resulteerde in een niet meer werkende/reagerende start knop / startmenu doordat de startknop licht grijs werd van het moment je deze aanklikte met de muis.
dus vergeet aub die register hack's ..
*gelukkig had ik een herstelpunt en kon ik ook deze gebruiken .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan